Dobit zahvaljujući partnerima

Dragomir Stanković
Maloprodajni lanac „Trafika“ je prošle godine odlučio da sve svoje objekte prepusti franšiznim partnerima. Prvi je prešao na franšizno poslovanje u septembru prošle godine, a danas, od 29 radnji 11 su franšize.
Dragomir Stanković, glavni koordinator u kompaniji Grafart, koja je vlasnik lanca „Trafika“, kaže da su prezadovoljni radom svojih partnera, te da im je osnovni cilj da do kraja godine i preostale radnje pređu na ovaj način poslovanja. – U sedam partnerskih radnji ostvaren je rast prometa od 45 odsto ako uporedimo trenutno poslovanje sa istim periodom prošle godine – što dovoljno govori u prilog franšizingu. S druge strane, preostali objekti, koji su još uvek u našem vlasništvu, imali su u proseku rast prometa od tri odsto, što znači da realnog rasta nije ni bilo, budući da je stopa inflacije bila veća od ta tri procenta.Takođe, na obostrano zadovoljstvo, porasla je i dobit – kaže on.
Partneri, prema njegovim rečima, budući da sada „rade i za sebe“, jako vode računa o svakom detalju, što im omogućava da smanje nepotrebne troškove. – Ilustrovao bih to sa nekoliko zanimljivih podataka. Naime, u zimskom periodu, kada raste potrošnja struje, franšiznim radnjama su stizali upola manji računi u odnosu na prethodnu zimu kada su poslovali pod našim okriljem. Razlog je jednostavan – isključivali su frižidere kad nije bilo potrebe da rade, vodili su računa o grejanju i slično. Drugi primer je takođe ilustrativan. Potrošnja fiskalne trake je pala u proseku 30 odsto, a kao što sam pomenuo, promet je rastao, kao i broj kupaca. Ranije bi radnici bacali traku kad bude pri kraju, sada je koriste do „kartona“ – objašnjava Stanković.
Uz to dodaje da su radnje jako uredne, roba nikad ne nedostaje jer se partneri pažljivo staraju o zalihama. – Partneri su zadovoljniji svojom zaradam, a zadovoljni smo i mi – kaže Stanković.
Do sada su partnere uglavnom pronalazili među svojim radnicima. Oni su, prema rečima Stankovića, najbolji kandidati jer poznaju kompaniju, komšiluk, posao. – Primarno je da primaoce franšize za postojeće objekte nađemo „među svojim redovima“, ali isto tako, trudimo se da dobro procenimo kome prepuštamo radnju. Iako postoje zainteresovani širom Srbije za otvaranje novih objekata, za sada ćemo proširivati maloprodajnu mrežu samo ukoliko procenimo da bi otvaranje neke franšize bilo korisno – objašnjava on.
Pored toga, kao davaoci franšize trude se da svojim partnerima omoguće i dodatni izvor zarade. Nedavno su uveli uslugu „Paket na Trafici“ za potrošače koji u svojoj blizini nemaju poštu ili koji žele da uz jednostavniju proceduru, bez čekanja u redu – predaju paket. Paket poslat preko „Trafike“ stiže do primaoca u roku od 24 sata. Kako najavljuju, u drugoj fazi projekta, potrošači će moći i da preuzimaju pakete u „Trafici“.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com