Uspešni u jakoj konkurenciji
Đura Šešlija
Saradnju sa modnim brendom Garinello Đura Šešlija je započeo pre svega zahvaljujući prijateljstvu sa vlasnikom pomenutog brenda. Presudnu ulogu je, kako ističe, ipak odigralo to što je brend Garinello imao dugu tradiciju, budući da je proizvodnja postojala već dvadesetak godina, a kvalitet košulja – po čemu je ovaj brend najpoznatiji – nije bio upitan. – U to vreme, 2007. ja sam već bio u privatnom biznisu – trgovini – a tim Garinella je ujedno odlučio da snažnije razvija maloprodaju. Pošto smo se dugo poznavali, zaista sam verovao da zajedno možemo da napravimo uspešnu priču – započinje priču o samim počecima Šešlija.
Njegova kompanija Pro Domo System postala je prvi primalac Garinello franšize. Na samom početku radnje su bile otvarane u raznim manjim tržnim centrima, ali nisu zabeležile veći uspeh. Prva uspešna franšiza otvorena je u Ušće Shopping centru u Beogradu 2009. Pored te monobrend radnje, koja uspešno radi i danas, Šešlija je vlasnik i multibrend radnje pod nazivom Concept u tržnom centru Delta City i Robnoj kući Beograd u Zemunu u kojima se prodaje Garinello. – Brend se u međuvremenu jako razvio. Sa jačanjem i razvojem Ušće Shopping centra mogli bismo reći da je rasla i prepoznatljivost samog brenda. Ilustrativan je podatak da su nakon godinu i po dana od početka poslovanja tog tržnog centra svi maloprodajni objekti, pa i mi, zabeležili snažan rast prodaje – kaže Šešlija.
Saradnjom sa davaocem franšize je jako zadovoljan, pa već zajedno „kuju“ planove za otvaranje franšize u inostranstvu. – Najvažnije je da je poslovni odnos pošten, a mogu da kažem i da su uslovi saradnje odlični. Iznad svega, važno je što su Garinello košulje, koje su ipak najzastupljenije u asortimanu ovog brenda, izuzetno kvalitetne i mislim da trenutno nemaju konkurenciju na tržištu u Srbiji. Postoje i drugi brendovi, međutim, ili su cenovno dosta jeftiniji ili dosta skuplji, tako da je Garinello, na neki način, jedinstven – srednje cenovne kategorije, a dobrog kvaliteta, budući da se materijal nabavlja od poznatog italijanskog proizvođača od kog kupuju svi ozbiljni „košuljari“– objašnjava Šešlija.
U međuvremenu, Pro Domo System je postao i ekskluzivni zastupnik za francuski brend Pierre Cardin za asortiman obuće i grčkog brenda Verde, prepoznatljivog po tašnama. Šešlija ima mogućnost da i sam razvija franšiznu mrežu ova dva brenda. Pored toga, pokrenuli su i razvoj sopstvenog brenda Korifeo. – Postoje dobri brendovi, ali je tržište jako loše. Konkurencija je znatno jača, posebno sa ulaskom velikih igrača poput bredova kompanije Inditex ili H&M. S druge strane, kupovna moć potrošača je jako niska, te je mogućnost širenja poslovanja ograničena na svega dva-tri grada. U takvim okolnostima svi brendovi su skoncentrisani na jednom mestu, pa je jako teško i pronaći dobru lokaciju, koja je važna za samo poslovanje. Bez obzira na to, nameravamo dalje da širimo poslovanje – kaže Šešlija.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...