Staro partnerstvo novi oblik: Idemo dalje kao franšiza!
Francuski trgovinski lanac Carrefour (Karfur), prisutan u regiji kroz zajedničko ulaganje sa grčkim Marinopulos-om, (Marinopoulos Group) okončao je direktno prisustvo kroz zajedničko ulaganje i svoj udeo u zajedničkoj kompaniji prodao grčkom partneru, sa idejom da ostane prisutan samo kao franšizni sistem.
Grčka kompanija otkupila je 50 odsto udela u zajedničkoj kompaniji Carrefour Marinopoulos (Karfur Marinopulos) i time postala jedini vlasnik trgovačkog sistema aktivnog u široj regiji.
Time se, po rečima obeju strana, promenom biznis modela i prelaskom na potpuni franšizni model, okončava jedna era saradnje i započinje nova – otvaraju se nove mogućnost za širenje lanca na Kipru, Bugarskoj, Albaniji (gde su već prisutni), ali i ostalim zemljama regije kroz model za koji se očekuje da pokaže bolje rezultate no dosad.
Prethodno su se, još početkom 2010 godine dve kompanije dogovorile o zajedničkom nastupu u regionu: najavljeno je da će biti formirana zajednička kompanija (u formi zajedničkog ulaganja) koja će krenuti u ekspanziju u region, odnosno na tržišta Albanije, Bosne, Hrvatske, Makedonije, Srbije i Slovenije. Po tadašnjoj ideji, zajednička kompanija je trebalo da razvije franšizni sistem kojim bi se nastupilo na svim pomenutim tržištima, pod brendom Carrefour. Dogovoreno je i da 60% ulaganja pripadne direktno Marinopoulos-u a 40% Carrefour Marinopoulos-u, već postojećem zajedničkom ulaganju u Grčkoj. Dogovor je predviđao da se i dotadašnje zajedničko ulaganje u Bugarskoj (80% u vlasništvu zajedničkog Carrefour Marinopoulos a 20% Carrefour-a) takođe pripoji novoformiranoj kompaniji.
No, takvi planovi očigledno su usporeni talasom krize koja je znatno preplavila čitavu regiju.
Sada sledi novi oblik starog partnerstva.
Marinopulos je jedan od vodećih prodavaca u Grčkoj. Pored partnerstva sa Karfurom, franšizni je partner i za američki GAP (prisutni i na tržištu Srbije), zatim Marks&Spencer (takođe i na tržištu Srbije) i Sephora lanac parfimerija (i ovaj lanac je posredstvom Marinopoulosa prisutan u Srbiji). Kompanija je i partner američkog kafe giganta Starbubcks za Grčku.
Sa druge strane francuski trgovinski lanac Karfur posluje u više od 30 zemalja Evrope, Amerike i Azije. U svojoj mreži ima 730 hipermarketa u kojima radi oko 221.000 radnika.
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Franšiza je reč koja je postala uobičajena u našem poslovnom okruženju. Iako će većina poslovnih ljudi bez problema navesti bar tri svetska franšizna lanca, na pitanje koje su domaće franšize, često izostaje odgovor.
Za franšizu izdavačke kuće „Plavi slon“ nisu potrebne ni velike investicije ni posebni uslovi – primalac franšize čitavu izdavačku delatnost može da vodi „od kuće“.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com