Strpljenje se isplati

Imamo radnje kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Pedro Martino, član borda Eurocash grupacije
Eurocash je najveći distributer i trgovac robom široke potrošnje u Poljskoj. Grupacija, koju čini osam kompanija, nudi 20.000 proizvoda, zapošljava 11.000 ljudi širom Poljske i pokriva 26% tržišta prehrambene robe. Shodno praksi kojoj pribegavaju bezmalo svi veliki trgovci, Eurocash je tokom poslednjih 15 godina radio i na razvoju franšiznog sistema, i uspeo da privuče hiljade malih, nezavisnih trgovaca koji su odlučili da nastave poslovanje pod okriljem Eurocash franšize. U svom portfelju grupacija danas ima čak šest trgovinskih lanaca koji se šire franšizno – među njima su najveći cash&carry lanac ABC (7.200 radnji), Delikatesy Centrum (više od 1.000), Lewiatan (2.700), Groszek (1.100), Euro Sklep (500) i lanac drogerija Koliber (60). Sa ovim stepenom pokrivenosti tržišta i razvijenosti mreže franšiza, u Eurocashu s pravom kažu da „imaju radnje skoro na svakom uglu“. Kako privlače nove primaoce franšize i kakve benefite mogu da očekuju partneri pošto pristupe mreži, govori Pedro Martino, čaln borda grupacije Eurocash.
Gledano u celosti, koliko se trgovaca odlučilo da pristupi mreži tako što su samo promenili brend svojih postojećih radnji, a koliko je preduzetnika odlučilo da radnju „pokrene od nule“?
Od svih lanaca koje širimo kroz franšizu, najveći stepen integrisanosti postigli smo u mreži Delikatesy Centrum. U ovoj mreži, više od polovine radnji, vlasnici su gradili „od nule“. To se dogodilo i jer je vrlo mali broj postojećih radnji na tržištu mogao da zadovolji kriterijume ove mreže. Među našim ostalim franšiznim lancima, većina novih trgovaca se i dalje pridružuje tako što promeni brend, odnosno franšizni sistem, ili tako što svoju nezavisnu radnju uredi po našim standardima i nastavi poslovanje pod našim brendom. Međutim, primećujemo da je svake godine i među njima sve veći broj onih koji se odlučuju da otvore potpuno nove radnje. To su najčešće naši postojeći primaoci franšize, koji su svojim iskustvom, zalaganjem i dobrim poslovanjem došli u poziciju da mogu otvoriti više trgovinskih jedinica.
Kojim se sve alatima i argumentima služite kako biste podstakli nezavisne vlasnike trgovina da se pridruže Eurocash franšiznoj mreži?
Pre svega, u našu korist govore rezultati postojećih primalaca franšize i način na koji su oni poboljšali svoje poslovanje. Zatim, partnerima je zagarantovana sveobuhvatna podrška, koja uključuje i obuku, razvoj novih formata, marketing, finansije, IT, povoljne uslove nabavke. Mi konstantno radimo na razvoju novih rešenja za povećanje prodaje i profita, kao i rešenja koja će izaći u susret promenljivim potrebama potrošača.
Kakvu korist mogu da očekuju trgovci nakon pristupanja mreži?
To umnogome zavisi od stanja koje smo zatekli u radnji pre nego što je pristupila mreži, kakve je promene trebalo uvesti i u kom stepenu je primalac franšize morao da se prilagodi standardima našeg koncepta. Imamo radnje kojima je promet porastao 20 posto, ali i one sa rastom od 1.000 posto.
Najvažnije je održavati standarde, pogotovo kada je kvalitet u pitanju, i koristiti sve alate koji su dostupni primaocima franšize. Takođe, treba imati na umu da se do željenog prometa dolazi tek za 12 do 18 meseci. Do tog vremena, primalac često mora dodatno da ulaže u poslovanje – pri tom, ulaganje ne podrazumeva samo opremanje trgovine, već i pokrivanje gubitka koji se neminovno javi u početnim mesecima saradnje, najviše zbog toga što partner ima obavezu da održava kvalitet svežih proizvoda i pruža usluge na najvišem nivou. Istina, ne dešava se da kupci svaki dan menjaju svoje potrošačke navike, ali trgovac mora da bude dosledan u održavanju standarda da bi postigao uspeh. Za novootvorene radnje, Eurocash je pokrenuo program finansijske pomoći kako bi primaoci franšize preživeli taj prvi period poslovanja.
Koje druge prednosti, osim ovih merljivih, stiču oni koji se pridruže franšiznoj mreži?
Pored finansijskih rezultata, nije manje važna ni činjenica da pripadaju najvećoj trgovačkoj grupaciji u Poljskoj. Razmena iskustava među samim trgovcima, kao i između trgovaca i kompanije, jeste neprocenjiva. Ovo je prilika da steknu nova iskustva, osećaj da nisu sami, da postoji partner koji im može pomoći u teškim situacijama. Takođe, vrlo je važna i sama svest, koja preovlađuje u celoj mreži, da to što drugi ljudi rade, donosi uspeh i vašem poslovanju.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE

Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com