Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje „Dve šmizle“ kreće se od 5.500 do 6.500 evra, dok je za opremanje franšiznog kornera potrebno upola manje novca.
Sreda
12.12.2012.
Pod brendom "Dve šmizle" se već 10 godina pravi i prodaje modni nakit koji je "opčinio" žene ne samo u u Srbiji, već i u regionu. Mreža franšiznih radnji to najbolje potvrđuje.
 

U poslednja dva meseca, maloprodajna mreža prodavnica „Dve šmizle“ proširena je za još dve franšizne radnje, u Nišu i Obrenovcu, i sa tim u ovom trenutku, pod brendom radi 30 franšiznih radnji i kornera širom Srbije i regiona. Vlasnica kompanije Milica Gavrilović kaže da interesovanje za franšizom ne jenjava. – Ljudi se osećaju sigurnije ako posao započnu pod franšizom jer je rizik manji, a dobijaju i neophodno znanje za pokretanje i uspešno vođenje posla – objašnjava Gavrilović.

Iako se ljudi u periodu besparice odriču svega prekomernog, vlasnica „Dve šmizle“ ističe da nakit može da košta mnogo, ali je opet mnogo jeftiniji od garderobe. – Žena možda neće imati novca za novu haljinu, ali će kupiti novu ogrlicu i stara haljina će izgledati potpuno drugačije – kaže ona.

Franšiza brenda „Dve šmizle“ je besplatna za primaoce u Srbiji. Jedina finansijska obaveza koju primalac mora da ispuni je reklamiranje brenda na loklanom nivou. – Globalni marketing je naša investicija, a primalac treba da uloži u reklamu u svojoj zajednici, posebno kad dođe vreme praznika kao što je 8. mart, Dan zaljubljenih, ili u vreme matura i specijalnih popusta – kaže Gavrilović.

Primaoci franšize, takođe, imaju obavezu da obezbede lokal na dobrom mestu, veličine od 15 do 25 kvadrata. Franšizni prodajni prostor treba u potpunosti da liči na radnje davaoca franšize. Postoje standardi opremanja enterijera koji, kako naglašava Gavrilović, ne zahtevaju ulaganje velike količine novca, a u krajnjem ishodu daju vrlo prijatan ambijent. – Prvo punjenje, u smislu savetovanja i odabira nakita, radimo mi. Određujemo koliko i koju vrstu nakita treba poručiti, obučavamo prodavce kako da ga prodaju, izlažu, gde da postave police – objašnjava ona.

Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje iznosi od 5.500 do 6.500 evra. Za opremanje franšiznog kornera neophodno je upola manje novca. Franšizni ugovor traje godinu dana, ali postoji mogućnost da se zaključi i na duži period, sa klauzulom koja omogućava i primaocu i davaocu da ga raskinu pre isteka.

„Dve šmizle“ prodaju nakit i u Crnoj Gori, gde posao kroz master franšizu razvija „Kuća hemije“. Gavrilović dodaje da interesovanje postoji i za tržište Rusije. – Raspituju se naši ljudi koji rade u Rusiji. Njihovi prijatelj, a često i oni sami, zainteresovani su za pokretanje ove vrste posla – kaže ona.

Kompanija "Dve šimzle" se razvija od 2002. Kompanija proizvodi modni nakit, a uvozi samo ono što sama ne može da napravi. – S našim timom dizajnera stalno osmišljavamo nešto novo i nikada ne pravimo velike serije – kaže Gavrilović.

 


Vesna Lapčić
saradnik