Ozbiljna šmizla

U poslednja dva meseca, maloprodajna mreža prodavnica „Dve šmizle“ proširena je za još dve franšizne radnje, u Nišu i Obrenovcu, i sa tim u ovom trenutku, pod brendom radi 30 franšiznih radnji i kornera širom Srbije i regiona. Vlasnica kompanije Milica Gavrilović kaže da interesovanje za franšizom ne jenjava. – Ljudi se osećaju sigurnije ako posao započnu pod franšizom jer je rizik manji, a dobijaju i neophodno znanje za pokretanje i uspešno vođenje posla – objašnjava Gavrilović.
Iako se ljudi u periodu besparice odriču svega prekomernog, vlasnica „Dve šmizle“ ističe da nakit može da košta mnogo, ali je opet mnogo jeftiniji od garderobe. – Žena možda neće imati novca za novu haljinu, ali će kupiti novu ogrlicu i stara haljina će izgledati potpuno drugačije – kaže ona.
Franšiza brenda „Dve šmizle“ je besplatna za primaoce u Srbiji. Jedina finansijska obaveza koju primalac mora da ispuni je reklamiranje brenda na loklanom nivou. – Globalni marketing je naša investicija, a primalac treba da uloži u reklamu u svojoj zajednici, posebno kad dođe vreme praznika kao što je 8. mart, Dan zaljubljenih, ili u vreme matura i specijalnih popusta – kaže Gavrilović.
Primaoci franšize, takođe, imaju obavezu da obezbede lokal na dobrom mestu, veličine od 15 do 25 kvadrata. Franšizni prodajni prostor treba u potpunosti da liči na radnje davaoca franšize. Postoje standardi opremanja enterijera koji, kako naglašava Gavrilović, ne zahtevaju ulaganje velike količine novca, a u krajnjem ishodu daju vrlo prijatan ambijent. – Prvo punjenje, u smislu savetovanja i odabira nakita, radimo mi. Određujemo koliko i koju vrstu nakita treba poručiti, obučavamo prodavce kako da ga prodaju, izlažu, gde da postave police – objašnjava ona.
Minimalna investicija za otvaranje franšizne radnje iznosi od 5.500 do 6.500 evra. Za opremanje franšiznog kornera neophodno je upola manje novca. Franšizni ugovor traje godinu dana, ali postoji mogućnost da se zaključi i na duži period, sa klauzulom koja omogućava i primaocu i davaocu da ga raskinu pre isteka.
„Dve šmizle“ prodaju nakit i u Crnoj Gori, gde posao kroz master franšizu razvija „Kuća hemije“. Gavrilović dodaje da interesovanje postoji i za tržište Rusije. – Raspituju se naši ljudi koji rade u Rusiji. Njihovi prijatelj, a često i oni sami, zainteresovani su za pokretanje ove vrste posla – kaže ona.
Kompanija "Dve šimzle" se razvija od 2002. Kompanija proizvodi modni nakit, a uvozi samo ono što sama ne može da napravi. – S našim timom dizajnera stalno osmišljavamo nešto novo i nikada ne pravimo velike serije – kaže Gavrilović.
POGLEDAJTE ČLANKE

U maloj radionici All Nut već devet godina se ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljiva i drugog voća. Osim prodavnice u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi mogla da se širi i u drugim zemljama regiona.
Milica Luković je pre više od godinu dana otvorila prodavnicu nakita i modnih dodataka „Brosh“ u Beogradu. Šta je uočila, i naučila, radeći kao primalac franšize i preduzetnik?
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
Vedrana Kosanović je primalac master franšize brenda L'Arome, zadužena za širenje mreže u Srbiji. Za nešto više od godinu dana otvoreno je osam parfimerija.
Prodavnica nakita, modnih dodataka i asesoara Brosh otvorena je nedavno u tržnom centru Aviv u Pančevu. Reč je o novoj franšiznoj radnji.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Od ideje do parfimerije
Interesuje me da otvorim par
Refan parfimerija i u Srbiji
Poštovani, htela bih da kontaktiram radnju Refan u Pančevu, te Vas ljubazno molim za telefon.
Fransiza ili distribucija
Pozdrav! Da li je bolje poceti kao distributer novog brenda parfema ili otvoriti njihovu fransizu?
Refan parfimerija i u Srbiji
Kako da kontaktiram prodavnicu u Pancevu...ostavite telefon
Omiljeni francuski brend
Koja je ulazna naknada za franšizu kompanije Yves Rocher?
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com