Subota
04.06.2016.
Američki lanac restorana brze usluge Arby’s prepoznatljiv je po sendvičima od kvalitetnog mesa. Primaoce franšize sada traži i u zemljama ovog regiona.
 

Istraživanje američkog tržišta pokazuje da kvalitet hrane, a ne samo povoljne cene, postaje sve značajniji faktor prilikom odluke gde će ljudi potrošiti svoj novac. S obzirom na to da trend zdrave ishrane zapljuskuje skoro sva tržišta u svetu, Arby’s, pod čijim brendom posluje oko 3.400 restorana, svoju konkurentsku prednost upravo vidi u stepenu kvaliteta – i hrane, jer se koristi meso vrhunskog kvaliteta, i usluge, kojom se inače odlikuju restorani klase iznad (fast-casual).

U svetu posluje 3.400 Arby’s restorana – od toga, dve trećine su u rukama primalaca franšize

Njihovi obroci od dimljenog mesa, bifteka, slanine, ćuretine, piletine, namenjeni su svim potrošačima, iako broj mladih koji jedu u Arby’s-u, posebno u SAD, sve više raste. U poslednjih nekoliko godina ovaj lanac konstantno beleži prosečan rast prodaje po restoranima. Pored sendviča od mesa, u Arby’s-u se služe i specifični „spiralni“ pomfrit i poslastice poput šejkova.
Iako se veliki deo prodaje ostvari u restoranima „drive-through“ formata, klasični Arby's restorani, kažu u kompaniji, nude jedinstven ugođaj – enterijer karakterišu topli tonovi prirodnog drveta,  moderna rasveta, crno-bele grafike.

Ovaj poslovni koncept sada je dostupan i u zemljama Adriatik regiona, a traži se primalac franšize koji bi potpisao ekskluzivni ugovor o regionalnom zastupništvu (Area Development). – Neophodno je da primalac franšize bude ozbiljna kompanija koja poznaje ovaj segment tržišta i ujedno ima iskustva u ugostiteljstvu. Takođe, primalac franšize bi trebalo da obezbedi dobre lokacije, kao i da u nekoliko godina otvori određen broj restorana – što znači da je neophodan i značajan kapital. Poželjni su primaoci koji su već imali iskustva u franšiznom poslovanju i poznaju visoke standarde u pripremi i služenju hrane – objašnjava Vilijam Edvards, direktor kompanije EGS, koja zastupa ovaj brend na tržištima Adriatik regiona.

Foto: Arby's

Lokali obično imaju od 60 do 185 kvadratnih metara. – Primalac će dobiti neophodnu podršku, kako u izboru lokacije i dizajna enterijera, tako i marketinga. Predviđena je i obuka u SAD u trajanju od 6-8 nedelja – kaže Edvards.

Prvi Arby’s je otvoren u gradu Boadman, u američkoj državi Ohajo, davne 1964. Već naredne godine restoran je dobio prve franšize. Danas, osim u SAD, Arby's posluje i u Kanadi, Turskoj i zemljama Bliskog istoka. Jedna od zanimljivosti restorana je i zvono, okačeno na zid uz pult za posluživanje hrane, tako da gosti mogu da zazvone svaki put kada su zadovoljni uslugom i hranom – što se smatra velikom pohvalom, i motivacijom, za same radnike. – Želimo da svi budu nasmejani, ne samo naši gosti, već i oni koji su uključeni u posao – primaoci franšize, zaposleni – cilj je koji su postavili u ovoj kompaniji.


Vesna Lapčić
saradnik