gastronomija i ugostiteljstvo

Lako do restorana
Kako im je to i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primaoce franšize.
Kako im je to i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primaoce franšize.

Novi primalac s novim ciljem
Za širenje mreže restorana Burger Kinga u Hrvatskoj od 2017. zadužena je firma „Kraljevi Restorani“, a početak „velike ekspanzije“ označili su otvaranjem restorana u Splitu i Zagrebu.

Kap po kap
Sa tri nove kafeterije, koje će biti uređene i otvorene do kraja 2018, broj Starbucks-a na tržištu Mađarske povećaće se na 27.

Pokrenuti posao bez straha
Kao primalac franšize, Matej Varga je pet godina vodio četiri Subway restorana u Bratislavi. U isto vreme, bio je i razvojni agent ovog brenda za tržišta Slovačke i Hrvatske. Šta su dobre strane višestrukog franšizinga i zašto je lakše raditi pod okriljem „velikog brenda“?

Po ukusu lokalnog tržišta
Taco Bell, franšizni lanac poznat po meksičkim specijalitetima, ima 92 restorana u sedam evropskih zemalja. Ovih je dana otvorio i prvi restoran u Londonu.

Stotina restorana u godinu dana
Od povratka na tržište Francuske, američki lanac brze hrane Burger King ne posustaje u ambicioznim planovima širenja. Cilj – doći do 500 restorana u najkraćem mogućem roku.

Za 30 godina poslovanja 27 restorana
McDonald’s, jedan od najvećih franšiznih lanaca u svetu, proširio je svoju mrežu u Srbiji otvaranjem 27. restorana u šoping centru Promenada u Novom Sadu.

Slatko, uz zrno soli
Zanimljiva poslovna inicijativa spojila je dva američka franšizna sistema – lance za prodaju sladoleda Dippin' Dots i prodaju kokica Doc Popcorn. Kako ove dve franšize rade „rame uz rame“?

Idemo dalje
Rezultati poslovanja su dobri. Očekuje se otvaranje drugog restorana Subway u Zagrebu. Planovi za širenje nepromenjeni – Hrvatska ima potencijala za mnogo više restorana – kaže Vladimir Hanula, primalac Subway franšize

Strateško prepuštanje poslovanja
Starbucks namerava da „prepusti“ upravljanje razvojem na četiri tržišta Zapadne Evrope dugogodišnjem partneru iz Latinske Amerike, kompaniji Alsea.

Kafa u franšizi „za poneti“
Samouslužni aparati za kafu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i porodična firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere sada traže širom Hrvatske.

Na legendarnoj surferskoj plaži
Surf'n'Fries, brend iz Rijeke poznat po prodaji pomfrita „za poneti“, otvorio je svoj prvi franšizni objekt u Australiji.

Iznad očekivanog
Po isteku prve godine rada, rezultati prodaje iz Subway-a u Hrvatskoj pokazuju zanimljive trendove na ovom tržištu. Premijum segment traženiji nego u ostatku regije.

Grandiozno i netipično
Prošlo je više od dve godine otkako je Starbucks najavio da ulazi na tržište Italije. Prva kafeterija je konačno otvorena početkom septembra u Milanu, i to u ekskluzivnom formatu.

Budimo realni – i nemoguće je moguće
Kako je stvorio i izvezao prvu jugoslovensku franšizu, šta ga je dovelo do novog projekta i zašto franšizing doživljava kao ozbiljan, ali osetljiv posao, govori Dušan Radović

S Istoka na Zapad
Američki lanac picerija Papa John's dobija prvi franšizni restoran u Kazahstanu. Partnere traže i u Zapadnoj Evropi.

Coca-Cola kupuje Costa Coffee
Coca-Cola ulazi u biznis s kafom kupovinom franšiznog brenda Costa Coffee od britanske kompanije Whitbread.

Šta kad u Grčkoj kažemo espreso...?
Kafa je kafa, ali nije, ipak, svuda i uvek ista. Šta u Grčkoj predstavlja brend MIKEL i zašto ga danas smatraju „ugostiteljskim čudom“?

Novi partneri i nove šanse
Sushi by A’s, koncept koji podrazumeva pripremu i prodaju sušija u okviru trgovačkih objekata, proširio je svoju franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji.

Tri u jedan i više od toga
Sakupljajući iskustva sa različitih meridijana, Miroslav Nenadović je u Valjevu otvorio jedinstven lokal Dib&Duz koji nije ni obična pekara ni picerija ni kafić. Zapravo, Dib&Duz je sve to zajedno, ali i više od toga.

Kafa iz Nju Orleansa za ceo svet
Za američki lanac kafeterija PJ's Coffee ova godina protiče u znaku jubileja, ali i težnji da se otvore nova tržišta i nađu novi franšizni partneri.