Američke krofne širom Evrope

U ovom trenutku na tlu Evrope radi više od 220 Dunkin’ Donuts kafe-pekara
Sreda
24.02.2016.
Tokom prošle godine američki lanac Dunkin’ Donuts otvorio je 55 novih franšiznih kafe-pekara širom Evrope. Ekspanzija se nastavlja.
 

Prema rečima Granta Bensona, finansijskog direktora i potpredsednika za franšizno poslovanje kompanije Dunkin’ Brands, tempo širenja lanca na tlu Evrope ispunio je sva očekivanja. Nove jedinice otvorene su u Austriji, Nemačkoj, Španiji, Švedskoj i Velikoj Britaniji, a prvi put, Dunkin’ Donuts se tokom 2015. pojavio i u Danskoj, Gruziji, Islandu i Poljskoj. Kompanija je prošle godine potpisala i ugovor o master franšizi za teritoriju Švajcarske, a franšizni partner se obavezao da će otvoriti najmanje 30 Dunkin’ Donuts restorana na ovom tržištu.

Potencijalne primaoce franšize američki lanac u ovom trenutku traži i na tržištima Belgije, Finske, Francuske, Holandije, Norveške i Turske.

Kao i većina velikih sistema koji se šire franšizno, Dunkin’ Donuts traži jakog i pouzdanog partnera – primaoca franšize – koji će biti zadužen za razvoj mreže na lokalnom tržištu. To bi, stoga, trebalo da budu preduzetnici ili kompanije koje dobro poznaju tržište i navike potrošača, imaju iskustva (kao i dokazane rezultate) u oblastima maloprodaje i ugostiteljstva. Kandidat, pored toga, treba da ima i snažnu finansijsku zaleđinu, pošto se obavezuje da će u roku od nekoliko godina otvoriti između 20 i 35 restorana.

Prvi Dunkin’ Donuts otvoren je 1950. u Kvinsiju, u američkoj državi Masačusets. Prvu franšizu su dali 1955, a danas, lanac ima više od 11.700 jedinica širom sveta. Poznat je po širokoj ponudi krofni i kafa, peciva i sendviča. Matična kompanija, vlasnik Dunkin’ Donuts brenda, jeste kompanija Dunkin’ Brands Inc, koja takođe razvija i lanac prodavnica sladoleda Baskin-Robbins. Ova dva koncepta ponekad nastupaju zajedno – pod istim krovom.