Prvobitno, predvideli smo franšizne naknade, ali smo ipak odlučili da tokom ove godine ponudimo veliku olakšicu potencijalnim primaocima i ulazak u Mini Pani franšizni sistem učinimo maksimalno povoljnim i dostupnim što većem broju preduzetnika – ne naplaćujemo ulaznu naknadu, niti se učestvuje u troškovima marketinga.
Sreda
04.05.2016.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
 

Mini Pani u svojoj franšiznoj mreži ima više od 500 franšiza u nekoliko zemalja. Do skora su se uglavnom razvijali u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji, ali su prošle godine zakoračili i na tržište Evropske unije. Prva „stanica“ je bila Mađarska, da bi početkom ove godine franšizu ponudili u Hrvatskoj i Sloveniji. U potpunosti definisan i zaokružen koncept predstaviće i na Sajmu franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga (FEC), koji se početkom juna održava u Opatiji. Za ovu godinu su obezbedili niz povoljnosti – pre svega, Mini Pani franšiza ne podrazumeva nikakve franšizne naknade i posao se, prema rečima Kornelije Šild-Ferenc, rukovodioca direkcije prodaje i marketinga, može pokrenuti sa malim ulaganjem.

Početkom ove godine počeli ste da širite franšiznu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji. Koji su uslovi za one koji razmišljaju da uzmu Mini Pani franšizu?

Primalac franšize treba da obezbedi prostor od 5 do 20 kvadrata koji može da bude u zakupu, a idealno je da bude u vlasništvu primaoca franšize. Mini Pani može da bude spot-pekara, „shop-in-shop“ koncept ili pak „ostrvo“ u nekom tržnom centru.

Prvobitno, predvideli smo franšizne naknade, ali smo ipak odlučili da tokom ove godine ponudimo veliku olakšicu potencijalnim primaocima i ulazak u Mini Pani franšizni sistem učinimo maksimalno povoljnim i dostupnim što većem broju preduzetnika – ne naplaćujemo ulaznu naknadu, niti se učestvuje u troškovima marketinga. Posle inicijalnih dogovora, primaoci franšize odmah potpisuju franšizni ugovor, a zauzvrat dobijaju besplatno korišćenje spot-pećnice – u kojoj se peku Mini Pani smrznuta peciva – vitrinu za izlaganje peciva, kao i ekskluzivitet u određenom području. Obaveza primaoca franšize je da se pridržava uputstava koja im mi, kao davaoci franšize, sugerišemo, jer sve to ide u prilog uspešnog biznisa. U ovom poslu smo već 15 godina i raspolažemo sa „znati kako“ konceptom koji neprestano proširujemo na osnovu iskustva u praksi.

Ko su za vas idealni primaoci franšize?

Učinili smo sve da Mini Pani bude maksimalno povoljna franšiza. Ovaj posao svakako jeste mogućnost da neko uz minimalno novca obezbedi sebi posao i bude „sam svoj gazda“. Reč je o porodičnom biznisu koji može da obezbedi pristojnu zaradu. Ceo koncept poslovanja i asortiman Mini Pani peciva se može implementirati u postojeći lokal koji već obavlja određenu vrstu delatnosti i ispunjava uslove dorade i prodaje prehrambene robe.

Šta poslovni koncpet Mini Panija odvaja od konkurencije koja je već prisutna na tržištima Hrvatske i Slovenije?

Osnovna prednost Mini Panija je upravo ono o čemu smo govorili – ne postoje posebni preduslovi za pokretanje posla, pre svega se ne zahtevaju visoke investicije, a ni kasnije, tokom poslovanja, nema troškova na račun korišćenja franšize.

Osim toga, naša lepeza proizvoda je bogatija u odnosu na slične poslovne koncepte jer imamo bureke, kroasane, fingerse, kao i ceđene sokove i kafe.

I ove godine bićete jedan od izlagača na Sajmu franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga u Opatiji koji se održava početkom juna. Zašto ste odlučili da učestvujete na FEC-u?

Na Sajmu franšiza u Opatiji smo učestvovali i prošle godine. Tada smo želeli da prezentujemo brend, jer smo već uveliko razmišljali da uđemo na tržište Hrvatske. Učešće na FEC-u je bio jedan od načina da istražimo tržište, čujemo mišljenje posetilaca i drugih učesnika, i proverimo da li na tom tržištu ima mesta i za nas. Imali smo jako pozitivno iskustvo i to nas je dodatno motivisalo da ponudimo franšizu u Hrvatskoj, što smo i učinili početkom ove godine.

Ove godine se pojavljujemo sa konkretnom ponudom, odnosno, definisanim franšiznim koncpetom. Sajam se održava na početku letnje sezone i mislimo da je idealno vreme i mesto da predstavimo Mini Pani franšizu. Na tržištu Hrvatske smo nedavno otvorili i svoje predstavništvo koje će biti podrška svim primaocima franšize.