Grimaldi’s je osvojio više priznanja nego bilo koja druga picerija u Sjedinjenim Državama. Nosilac je nagrade „5 Star Diamond“, ovenčan titulama – „najbolja pica“, „najbolja picerija“, „najbolja pica u Njujorku“, „najbolja gurmanska pica“, „najbolji italijanski restoran“...
Petak
23.09.2016.
Među picerijama u Njujorku, Grimaldi’s ima kultni status. Da li će isti imidž izgraditi i u Evropi? Biće to zadatak budućih primalaca franšize.
 

Svoje „dobro ime“ Grimaldi's gradi još od tridesetih godina prošlog veka, a popularnost najviše duguje najpoznatijem italijanskom specijalitetu i načinu na koji se priprema. U Grimaldi's-u se, naime, pica peče u pećima na ugalj, a uz sveže sastojake, na ukus i kvalitet utiču i nadev pravljen po tajnoj recepturi, domaća mocarela i specijalna „njujorška voda“, tačno određenog mineralnog sastava, kako bi testo svake pice imalo isti ukus. Nije, stoga, ni čudo što zaposlene svako jutro dočekuje red ispred restorana, i što je Grimaldi's postao mesto koje često posećuju poznate ličnosti. U Americi danas radi 45 picerija pod ovim brendom, a vlasnici koncepta planiraju da prve restorane uskoro otvore i u Evropi. Slavna njujorška picerija, naime, nudi franšizu.

Potraga za partnerima – potencijalnim primaocima franšize – koji će biti spremni da razvijaju mrežu picerija na lokalnom tržištu, obuhvata i zemlje Istočne i Centralne Evrope. Među njima su i Srbija, Hrvatska i Slovenija.

Snažne, marketinški orijentisane kompanije koje već imaju iskustva u sektorima povezanim sa hranom, bili bi idealni partneri – kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije Edwards Global Services (EGS), zadužene za razoj brenda u Srednjoj i Istočnoj Evropi. To bi, objašnjava dalje Edvards, trebalo da budu kompanije koje mogu da obezbede adekvatne nekretnine za picerije i koje već dobro poznaju potrebe i potencijal lokalnog tržišta.  – U obzir, međutim, dolaze i kompanije iz drugih, srodnih oblasti – trgovački lanci, nekretnine, hotelijerstvo... Bitno je da imaju pristup dobro organizovanom lancu nabavke i da mogu zaposliti kvalitetno osoblje – dodaje Edvards. Investicija za otvaranje dve Grimaldi’s picerije iznosila bi između 1,5 i 3 miliona dolara.

Foto: Grimaldi's

Primalac Grimaldi's franšize imao bi podršku matične kompanije od samog početka. Obuka za menadžere i kuvare restorana bila bi organizovana u jednom od sertifikovanih restorana u Americi. Podrška davaoca franšize uključiće i pomoć pri projektovanju i uređenju enterijera – uz fleksibilne nacrte i formate restorana, primalac franšize bi mogao da računa i na dizajnerska rešenja, opremu i rekvizite po kojima je Grimaldi’s postao prepoznatljiv – ručno zidana peć za picu, karirani crveno-beli stolnjaci, lusteri od flaša za vino...
Podrška, naravno, podrazumeva i savetovanje po pitanju marketinga. Primaoci franšize će imati sve marketinške resurse na raspolaganju, a davalac će pomoći oko planiranja reklamnih kampanja – kaže Edvards.

Kandidatima koji bi želeli nešto više da saznaju o restoranu i uslovima franšizne saradnje, prilika se pruža već sredinom oktobra. Naime, na Sajmu franšiza u Varšavi, koji se ove godine održava od 13. do 15. oktobra, naći će se i kompanija Edwards Global Services. – Svi zainteresovani će na taj način moći direktno da pričaju sa nama i dobiju detaljne odgovore na sva pitanja – kaže Vilijam Edvards. Kompanija Edwards Global Services, inače, zadužena je i za još nekoliko američkih brendova – restorane Denny’s, Arby’s i Lawry’s, sportski pab Tilted Kilt, kafeteriju PJ's Coffee, igraonicu s trambolinama Sky Zone. – Naravno, svi kandidati su dobrodošli – dodaje Edvards.