Picerija s pet zvezdica

Svoje „dobro ime“ Grimaldi's gradi još od tridesetih godina prošlog veka, a popularnost najviše duguje najpoznatijem italijanskom specijalitetu i načinu na koji se priprema. U Grimaldi's-u se, naime, pica peče u pećima na ugalj, a uz sveže sastojake, na ukus i kvalitet utiču i nadev pravljen po tajnoj recepturi, domaća mocarela i specijalna „njujorška voda“, tačno određenog mineralnog sastava, kako bi testo svake pice imalo isti ukus. Nije, stoga, ni čudo što zaposlene svako jutro dočekuje red ispred restorana, i što je Grimaldi's postao mesto koje često posećuju poznate ličnosti. U Americi danas radi 45 picerija pod ovim brendom, a vlasnici koncepta planiraju da prve restorane uskoro otvore i u Evropi. Slavna njujorška picerija, naime, nudi franšizu.
Potraga za partnerima – potencijalnim primaocima franšize – koji će biti spremni da razvijaju mrežu picerija na lokalnom tržištu, obuhvata i zemlje Istočne i Centralne Evrope. Među njima su i Srbija, Hrvatska i Slovenija.
– Snažne, marketinški orijentisane kompanije koje već imaju iskustva u sektorima povezanim sa hranom, bili bi idealni partneri – kaže Vilijam Edvards, direktor kompanije Edwards Global Services (EGS), zadužene za razoj brenda u Srednjoj i Istočnoj Evropi. To bi, objašnjava dalje Edvards, trebalo da budu kompanije koje mogu da obezbede adekvatne nekretnine za picerije i koje već dobro poznaju potrebe i potencijal lokalnog tržišta. – U obzir, međutim, dolaze i kompanije iz drugih, srodnih oblasti – trgovački lanci, nekretnine, hotelijerstvo... Bitno je da imaju pristup dobro organizovanom lancu nabavke i da mogu zaposliti kvalitetno osoblje – dodaje Edvards. Investicija za otvaranje dve Grimaldi’s picerije iznosila bi između 1,5 i 3 miliona dolara.
Foto: Grimaldi's
Primalac Grimaldi's franšize imao bi podršku matične kompanije od samog početka. Obuka za menadžere i kuvare restorana bila bi organizovana u jednom od sertifikovanih restorana u Americi. Podrška davaoca franšize uključiće i pomoć pri projektovanju i uređenju enterijera – uz fleksibilne nacrte i formate restorana, primalac franšize bi mogao da računa i na dizajnerska rešenja, opremu i rekvizite po kojima je Grimaldi’s postao prepoznatljiv – ručno zidana peć za picu, karirani crveno-beli stolnjaci, lusteri od flaša za vino...
– Podrška, naravno, podrazumeva i savetovanje po pitanju marketinga. Primaoci franšize će imati sve marketinške resurse na raspolaganju, a davalac će pomoći oko planiranja reklamnih kampanja – kaže Edvards.
Kandidatima koji bi želeli nešto više da saznaju o restoranu i uslovima franšizne saradnje, prilika se pruža već sredinom oktobra. Naime, na Sajmu franšiza u Varšavi, koji se ove godine održava od 13. do 15. oktobra, naći će se i kompanija Edwards Global Services. – Svi zainteresovani će na taj način moći direktno da pričaju sa nama i dobiju detaljne odgovore na sva pitanja – kaže Vilijam Edvards. Kompanija Edwards Global Services, inače, zadužena je i za još nekoliko američkih brendova – restorane Denny’s, Arby’s i Lawry’s, sportski pab Tilted Kilt, kafeteriju PJ's Coffee, igraonicu s trambolinama Sky Zone. – Naravno, svi kandidati su dobrodošli – dodaje Edvards.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...