Sanacija kroz franšizu

Vatra i voda jesu dobre sluge, ali zli gospodari. Ljudi koji su i sami iskusili ovo potonje, ne kriju koliko im je bilo važno da pomoć stigne što pre, a pogotovo da znaju kome mogu da se obrate u tom trenutku. Upravo iz tog razloga 1991. u Americi je osnovana kompanija PuroClean. Predstavili su se kao „hitna pomoć za oštećenu imovinu”, želeći da ljudima u nevolji priteknu što brže – po mogućstvu u roku od 24 sata po nesreći.
Kompanija se specijalizovala za sanaciju i obnovu objekata oštećenih vodom i vatrom, ali i za borbu protiv buđi, kao i čišćenje posle sanitarnih nesreća i biološke kontaminacije. Kako ove vrste nezgoda ne biraju ni mesto ni vreme, PuroClean je vrlo brzo po osnivanju počeo da širi posao, i to – davanjem franšize. Danas su jedan od najvećih sistema iz ove oblasti u Severnoj Americi, sa više od 230 franšiznih podružnica u SAD i Kanadi. Sa dobrim rezultatima i rastom reputacije, kompanija je postala i poželjan partner za mnoga osiguravajuća društva širom Amerike.
U PuroClean-u sada razmišljaju još dalje – posao bi želeli da prošire i „preko okeana“. Naime, pošto su analizirali nekoliko tržišta u Evropi, shvatili su da potreba za ovom vrstom usluge postaje sve češća i veća – delimično i zbog učestalih prirodnih katastrofa (poplave, požari...). Kompanija se već fokusirala na tržišta Velike Britanije, Irske, Nemačke, Italije i Španije, ali su, kako kažu, zainteresovani i za druge zemlje Starog kontinenta. Kompanija bi na ovim tržištima želela da pronađe primaoce master franšize, koji bi bili zaduženi za dalji razvoj posla na lokalnom tržištu.
– PuroClean je franšiza sa dokazanim rezultatima u SAD i Kanadi, specijalizovana za brzu i stručnu sanaciju oštećene imovine. Jaka infrastruktura i resursi – sertifikovani sistemi isušivanja, najnovija tehnologija i oprema – čine nas idealnim franšiznim partnerom koji bi mogao da usluge sanacije pruža i u Evropi – objašnjava izvršni direktor kompanije Mark Dejvis.
Preduzetnike u Evropi bi, ističu u kompaniji, trebalo da privuče dokazan poslovni model otporan na krizu, koji bi dodatno pomogao industriji osiguranja tako što će ponuditi „novi, kompetentni, dobro organizovan i dobro opremljen sistem u svakoj od zemalja“. Uz to bi primaoci master franšize mogli da računaju i na proverene, sigurne procedure i sistem rada, sveobuhvatnu obuku, podršku u razvoju plana ekspanzije, neograničen potencijal rasta u industriju sa velikom potražnjom. – Idealan kandidat je preduzetnik koji razume šta PuroClean predstavlja – servis za pomoć vlasnicima imovine u trenutku kada im je to najpotrebnije – kaže Dejvis.
U franšiznu mrežu su, međutim, dobrodošli i preduzetnici koji se već bave ovim poslom, ali koji bi da povećaju konkurentnost tako što bi poslovali pod proverenim brendom i sistemom.
PuroClean je svoj franšizni koncept već predstavio u Irskoj – kompanija je nastupala na sajmu franšiza Franchise Show Ireland, koji se početkom septembra održao u Dablinu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.