Iznad svih očekivanja

„Kuća piva“ je koncept koji pod istim krovom, objedinjuje „četiri priče“ – „Pivsku sobu“, svojevrsni bar u kojem se godišnje rastaču hektolitri točenog piva, „Beer Food“, brzu hranu na bazi pivskog testa, restoran „Antik“ i uz sve to – ketering. Svaka od celina, naravno osim keteringa, može da „živi“ i za sebe, ali prema rečima idejnog tvorca i vlasnika „Kuće piva“ Željka Špalata, pokazalo se da najbolje rade zajedno. Ni sam nije očekivao da će „Kuća piva“ u Slavonskom Brodu, tradicinalno vinskom kraju, za kratko vreme postići odlične rezultate. Zagrebačka pivara im je, što dovoljno ilustruje poslovanje, dala priznanje kao najvećem potrošaču njihovog točenog piva u celoj Hrvatskoj. Željko Špalat nam otkriva da se u skorijoj budućnosti očekuje otvaranje dve franšizne „Kuće piva“ i odgovara šta su postigli i zašto su noviteti u ponudi ključni za postizanje uspeha.
„Kuća piva“ u Slavonskom Brodu radi dve godine. Kakvi su rezultati poslovanja?
Iznad svih očekivanja. U početku je „Kuća piva“ bila samo ideja, nakon dve godine projekat je postao „strašna priča“. Kada smo krajem 2014. otvorili „Kuću piva“, u ne tako ekonomski jakom gradu kakav je Slavonski Brod, mislili smo da dobro poslovanje dugujemo – praznicima. Prošla godina je, međutim, bila „astronomska“ i nisam verovao da možemo tako da radimo – ostvarili smo prihod od oko osam miliona kuna, rastočili 2.000 bačvi piva od po 30 litara i dobili priznanje od Zagrebačke pivare da smo najbolji prodavac njihovog točenog piva u Hrvatskoj. Ova godina je još bolja, u prvih devet meseci imamo milion kuna više prihoda u odnosu na isti period prošle godine. Postali smo turistička atrakcija, dolaze nam i gosti iz Srbije, Bosne i Hercegovine.
Vi ste pod jednim krovom objedinili tri sobe, „četiri priče“. Šta praksa pokazuje, koja je najuspešnija?
Verujte, sve rade dobro i pokazalo se da upravo ovakav koncept smanjuje rizik jer je potpuno svejedno šta će kojeg dana bolje raditi. Nekad to može da bude „Beer Food“, nekada „Pivska soba“, a nekada restoran „Antik“.
Vi svaki od tih koncepata nudite kao franšizu, ali i „Kuću piva“ koja ih objedinjuje. Šta bi bila Vaša preporuka za potencijalne kandidate, za šta su se do sada najviše interesovali?
Upiti nam stižu iz dosta gradova Hrvatske, ali i iz regiona. U Zagrebu i Varaždinu smo već pronašli lokacije za otvaranje franšizne „Kuće piva“. Ideja upravo jeste da sve „priče“ budu pod jednim krovom jer se na taj način, kao što sam rekao, izbegava rizik poslovanja, a i postoji ušteda na radnoj snazi. Istina je da nije lako pronaći idealnu lokaciju i prostor koji mora da ima više soba i ne sme da bude manji od 500 kvadrata. Druga idealna opcija jeste da se kombinuju „Pivska soba“ i „Beer Food“ jer se pokazalo jako dobrim imati na jednom mestu piće i hranu. Gosti vole da tamo gde piju mogu i jesti. Treća opcija, za koju ima dosta interesovanja, jeste samo „Beer Food“, kao objekat brze prehrane.
Često uvodite novine u svoju ponudu, pa ste tako nedavno ponudili Leskovački roštilj, kreirate nove proizvode. Je li to jedan od uslova za uspeh?
Stalno analiziramo artikle i ono što ne ide – izbacijemo, a uvodimo nove. Pomenuti leskovački roštilj probao sam još dok sam imao restoran na Celju. Proizvodi ga jedna porodica iz Rijeke, a poreklom je iz Leskovca. Za mene je to bio neverovatan ukus i sada sam ga uvrstio na meni. Dakle, mi kupujemo gotovu smesu i samo pripremamo roštilj, odziv je odličan.
Kada ubacujemo novi artikal, onda „zvonimo na sva zvona“, organizujemo svirke, radimo lokalni marketing, častimo ljude jer je najvažnije naterati gosta da proba to novo.
Imamo i svoje proizvode. Neverovatan rezultat smo ostvarili sa našim pivskim sendvičom. Samo tokom prošle godine prodali smo 80.000 komada ovog sendviča, a zaštitili smo ga i kao intelektualnu svojinu.
Trenutno radim na testima koja će se peći na drvenom uglju i nudi će se u „Beer Foodu“. Ranije se znalo da uz pivo idu kolenica, kiseli kupus, a sada pravimo novu „priču“, novi proizvod koji će biti sinonim hrane uz pivo. Novine su neophodne jer ih gosti vole.
Kao pravi domaćin i ugostitelj, treba li, po Vašem mišljenju, primalac franšize da ima iskustva u ugostiteljstvu?
Bilo bi dobro da ima nekakav temelj, jer ugostitelj je i trgovac i psiholog i konobar i prijatelj gostu. Mora da zna da sasluša, počasti, porazgovara. Vlasnik sa svojim timom mora da udahne dušu objektu. Ako vlasnik nema iskustva, onda svakako mora imati iskusnog menadžera.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...