U skladu sa željama gostiju

– Mušterije su danas mnogo zahtevnije i naše poslovanje mora da se razvija u skladu s tim – rekao je izvršni direktor McDonald’s-a Stiv Isterbruk nakon što su iz kompanije najavili da bi „u najskorije vreme“ svi restorani u Americi trebalo da uvedu posluživanje za stolom. Mušterije će kao i do sada hranu poručivati preko „samouslužnog“ kioska (terminala osetljivog na dodir) ili za pultom, ali će im hranu do stola donositi konobari. Promena će obuhvatiti svih 14.000 restorana širom Amerike, što znači će ovu uslugu uvesti i svi primaoci McDonald’s-ove franšize. Podatak vredan pažnje, jer se čak 13.000 restorana u Americi nalazi, zapravo, u rukama franšiznih partnera.
U ovom trenutku, posluživanje za stolom McDonald’s nudi na 500 lokacija u Americi – u Njujorku, Floridi i Južnoj Karolini. Na tržištima van Amerike, pak, ova se usluga odomaćila u 2.600 McDonald’s-ovih restorana, a najzastupljenija je u Kanadi, Francuskoj i Kini.
Uslugu konobara, koja nije tipična za restorane brze usluge, u ovom slučaju je omogućila već pomenuta tehnološka inovacija – samouslužni kiosk za poručivanje hrane – koji je umnogome ubrzao proces naručivanja i znatno „smanjio pritisak“ na pult i radnike koji su do sada isključivo primali porudžbine. Kako pokazuje probno istraživanje, novu uslugu je zdušno prihvatila i najbrojnija grupa McDonald’s-ovih potrošača – porodice s decom.
Ovo je, međutim, tek jedna od novina koje bi trebalo da unaprede celokupni „korisnički doživljaj“. McDonald’s je najavio da će sledeće godine uvesti mogućnost poručivanja i plaćanja putem mobilnih telefona, dok su novine na meniju već „vidljive“ – u ponudi su se odnedavno našli tzv. „gurmanski burgeri“, od mesa boljeg kvaliteta i s neobičnijim dodacima (gvakamole sos, ili sos od slanine, javorovog sipura i senfa).
Sve se ovo dešava u prilično dobrom trenutku za kompaniju. Talas optimizma pokrenut je još u oktobru kada je objavljen finansijski izveštaj za treći kvartal koji pokazuje da je prodaja u poslednja tri meseca porasla 1,3%. Samo dve godine ranije, američki div se borio sa jednom od najvećih kriza u poslovanju, danas već „lakše diše“ – poslednjih pet uzastopnih kvartala, naime, prodaja konstantno raste i u Americi i svetu. – To od nas traži potpuno drukčiji način razmišljanja. Ovo nije jednokratan proces – nešto smo uradili i sada je gotovo – kaže Stiv Isterbruk.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...