Uzdanica u Kini

Prema poslednjim najavama, američki lanac kafeterija planira da do 2021. otvori oko 12.000 novih poslovnica širom sveta. Kina je, još od pre nekoliko godina, najperspektivnije i najveće inostrano tržište za Starbucks, a prema najavljenim planovima razvoja – izgleda da će to ostati i u narednim godinama. U najmnogoljudnijoj zemlji sveta, Starbucks namerava da broj kafeterija udvostruči – sa 2.500, koliko ih ima danas, na 5.000, koliko bi trebalo da ih bude krajem 2021.
Otvaranje novih kafeterija, kako kažu u kompaniji, pratiće i određena unapređenja – pre svega u servisima koji ciljaju na poboljašanje usluge i celokupnog „korisničkog doživljaja“. Starbucks je ovih dana sklopio strateško partnerstvo sa kineskom kompanijom Tencent, provajderom naprednih internet usluga, što u praksi znači – da će u svim Starbucks-ovim kafeterijama u Kini mušterije od sada moći da plaćaju koristeći aplikaciju WeChat Pay.
I ne samo to, ističu u kompaniji. Starbucks je, kako navode, učestvovao i u kreiranju nove funkcije „darovanja“ unutar WeChat-a. Naime, od 2017. više od 800 miliona aktivnih korisnika na WeChat-u, moći će da putem ove intrenet platforme poručuje i šalje na poklon brendirane Starbucks-ove proizvode. Oni kojima je poklon namenjen, moći će da podignu svoje „darove“ u bilo kojoj lokalnoj Starbucks-ovoj kafeteriji.
„Poslednja uzdanica“ američkog lanca, koja bi trebalo da privuče nove mušterije i generiše brži razvoj na tržištu Kine, biće uvođenje novog formata – Starbucks Reserve & Roasteries, premijum pržionica i prodavnica kafe, koje se u ovom trenutku mogu naći samo u Americi. Prva prodavnica van matičnog tržišta planirano je da bude otvorena tokom 2017. u Šangaju.
Američki lanac u ovom trenutku ima oko 22.000 kafeterija u 67 zemalja – od toga, 2.400 u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA). Suprotno uvreženom mišljenju, Starbucks vrlo retko pribegava franšizingu kao načinu širenja mreže. Ovaj model poslovanja usvojio je tek 2013, i to vrlo selektivno – prve franšizne kafeterije otvorio je najpre u Velikoj Britaniji, a posle pozitivnih rezultata, model poslovanja kroz franšizu proširio još i na tržište Francuske.
POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...