U ovom trenutku američki lanac u Kini ima oko 2.500 kafeterija u 118 gradova, zapošljava više od 30.000 ljudi i usluži više od pet miliona mušterija nedeljno.
Petak
09.12.2016.
Kafa, izgleda, dobro prolazi i u zemlji u kojoj se tradicionalno pije čaj – kako Starbucks najavljuje, razvoj mreže u Kini lako bi mogao da premaši tempo razvoja u Americi.
 

Prema poslednjim najavama, američki lanac kafeterija planira da do 2021. otvori oko 12.000 novih poslovnica širom sveta. Kina je, još od pre nekoliko godina, najperspektivnije i najveće inostrano tržište za Starbucks, a prema najavljenim planovima razvoja – izgleda da će to ostati i u narednim godinama. U najmnogoljudnijoj zemlji sveta, Starbucks namerava da broj kafeterija udvostruči – sa 2.500, koliko ih ima danas, na 5.000, koliko bi trebalo da ih bude krajem 2021.

Otvaranje novih kafeterija, kako kažu u kompaniji, pratiće i određena unapređenja – pre svega u servisima koji ciljaju na poboljašanje usluge i celokupnog „korisničkog doživljaja“. Starbucks je ovih dana sklopio strateško partnerstvo sa kineskom kompanijom Tencent, provajderom naprednih internet usluga, što u praksi znači – da će u svim Starbucks-ovim kafeterijama u Kini mušterije od sada moći da plaćaju koristeći aplikaciju WeChat Pay.

I ne samo to, ističu u kompaniji. Starbucks je, kako navode, učestvovao i u kreiranju nove funkcije „darovanja“ unutar WeChat-a. Naime, od 2017. više od 800 miliona aktivnih korisnika na WeChat-u, moći će da putem ove intrenet platforme poručuje i šalje na poklon brendirane Starbucks-ove proizvode. Oni kojima je poklon namenjen, moći će da podignu svoje „darove“ u bilo kojoj lokalnoj Starbucks-ovoj kafeteriji.

„Poslednja uzdanica“ američkog lanca, koja bi trebalo da privuče nove mušterije i generiše brži razvoj na tržištu Kine, biće uvođenje novog formata – Starbucks Reserve & Roasteries, premijum pržionica i prodavnica kafe, koje se u ovom trenutku mogu naći samo u Americi. Prva prodavnica van matičnog tržišta planirano je da bude otvorena tokom 2017. u Šangaju.

Američki lanac u ovom trenutku ima oko 22.000 kafeterija u 67 zemalja – od toga, 2.400 u regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA). Suprotno uvreženom mišljenju, Starbucks vrlo retko pribegava franšizingu kao načinu širenja mreže. Ovaj model poslovanja usvojio je tek 2013, i to vrlo selektivno – prve franšizne kafeterije otvorio je najpre u Velikoj Britaniji, a posle pozitivnih rezultata, model poslovanja kroz franšizu proširio još i na tržište Francuske.