Costa Coffee nadmašio Starbucks

Drugi po veličini lanac kafeterija na svetu trenutno ima više od 3.400 kafića u 30 zemalja. Više od 1.600 samo na matičnom tržištu, u Velikoj Britaniji.
Četvrtak
12.01.2017.
Tako je barem u Evropi. Krajem 2016. na Evropskom simpozijumu o kafi, Costa Coffee je ponovo proglašen za najbolji evropski lanac kafeterija. Šta se, onda, dešava u Srbiji?
 

U organizaciji međunarodne grupacije Allegra, deveti Evropski simpozijum o kafi (European Coffee Symposium) održan je krajem novembra 2016. u Budimpešti. Okupio je više od 400 predstavnika i top menadžera evropske industrije kafe i „food-to-go“ sektora, a priznanja, kao i prethodnih godina, dodeljena su kompanijama i pojedincima koji su najviše doprineli razvoju ovog tržišta u Evropi.

Prestižnu titulu „najboljeg u Evropi“ britanski brend Costa Coffee dobija peti put u poslednjih šest godina, četvrti put zaredom. Drugo mesto ovoga puta zauzeo je Starbucks, a treće Caffe Nero. Starbucks je, s druge strane, proglašen za najbolji lanac kafeterija u Zapadnoj Evropi i u kategoriji „Najetičniji brend“, dok je Costa Coffee proglašen najboljem lancem u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Budući da se nagrade dodeljuju prema glasovima predstavnika branše i konkurentskih brendova, ova priznanja, samim tim, imaju posebnu „težinu“.
Nagrada za nas predstavlja veliki uspeh. Ne samo da smo prvi među lancima kafeterija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već i na nivou čitave Evrope. Uspeli smo da pobedimo takve konkurente kao što su Starbucks i Caffe Nero – izjavio je Robert King, predsednik Uprave Costa Coffee franšize u Evropi.

A nešto južnije...

U Srbiji, situacija sa brendom Costa Coffee je sasvim drugačija. Ovdašnji ljubitelji kafe bi uspeh lanca mogli čak prihvatiti s blagom rezervom. Ne bez razloga. Početkom septembra 2016. na pojedinim Costa Coffee lokalima u Beogradu mušterije su bile zatečene neobičnim obaveštenjem – da se kafa ne služi zbog isteka zaliha. Krajem godine, određene Costa Coffee kafeterije su već bile zatvorene. Zvaničnih saopštenja o povlačenju i sudbini lanca u Srbiji – još uvek nema.

Costa Coffee se, da podsetimo, u Srbiji pojavio 2007. godine. Franšizna prava za razvoj lanca na tržištima zapadnog Balkana – Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji i Albaniji – držala je kompanija Delta Sport. Od 2014. franšizu je preuzela kompanija Retail Group Balkans, članica Fawaz Alhokair grupacije, „nasledivši“ od Delta Sporta i franšize za brendove Aldo, Accessorize, Monsoon i Sergent Major – za teritorije Srbije, Crne Gore, BiH i Makedonije.
U ovom trenutku, jedino što se može videti na zvaničnom sajtu jeste da se Costa Coffee ne nalazi na popisu brendova koje zastupa Retail Group Balkans.