Costa Coffee nadmašio Starbucks

U organizaciji međunarodne grupacije Allegra, deveti Evropski simpozijum o kafi (European Coffee Symposium) održan je krajem novembra 2016. u Budimpešti. Okupio je više od 400 predstavnika i top menadžera evropske industrije kafe i „food-to-go“ sektora, a priznanja, kao i prethodnih godina, dodeljena su kompanijama i pojedincima koji su najviše doprineli razvoju ovog tržišta u Evropi.
Prestižnu titulu „najboljeg u Evropi“ britanski brend Costa Coffee dobija peti put u poslednjih šest godina, četvrti put zaredom. Drugo mesto ovoga puta zauzeo je Starbucks, a treće Caffe Nero. Starbucks je, s druge strane, proglašen za najbolji lanac kafeterija u Zapadnoj Evropi i u kategoriji „Najetičniji brend“, dok je Costa Coffee proglašen najboljem lancem u Srednjoj i Istočnoj Evropi. Budući da se nagrade dodeljuju prema glasovima predstavnika branše i konkurentskih brendova, ova priznanja, samim tim, imaju posebnu „težinu“.
– Nagrada za nas predstavlja veliki uspeh. Ne samo da smo prvi među lancima kafeterija u Srednjoj i Istočnoj Evropi, već i na nivou čitave Evrope. Uspeli smo da pobedimo takve konkurente kao što su Starbucks i Caffe Nero – izjavio je Robert King, predsednik Uprave Costa Coffee franšize u Evropi.
A nešto južnije...
U Srbiji, situacija sa brendom Costa Coffee je sasvim drugačija. Ovdašnji ljubitelji kafe bi uspeh lanca mogli čak prihvatiti s blagom rezervom. Ne bez razloga. Početkom septembra 2016. na pojedinim Costa Coffee lokalima u Beogradu mušterije su bile zatečene neobičnim obaveštenjem – da se kafa ne služi zbog isteka zaliha. Krajem godine, određene Costa Coffee kafeterije su već bile zatvorene. Zvaničnih saopštenja o povlačenju i sudbini lanca u Srbiji – još uvek nema.
Costa Coffee se, da podsetimo, u Srbiji pojavio 2007. godine. Franšizna prava za razvoj lanca na tržištima zapadnog Balkana – Srbiji, Crnoj Gori, BiH, Hrvatskoj, Makedoniji, Sloveniji i Albaniji – držala je kompanija Delta Sport. Od 2014. franšizu je preuzela kompanija Retail Group Balkans, članica Fawaz Alhokair grupacije, „nasledivši“ od Delta Sporta i franšize za brendove Aldo, Accessorize, Monsoon i Sergent Major – za teritorije Srbije, Crne Gore, BiH i Makedonije.
U ovom trenutku, jedino što se može videti na zvaničnom sajtu jeste da se Costa Coffee ne nalazi na popisu brendova koje zastupa Retail Group Balkans.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...