Ostrvo kao sigurna luka

Osim što računaju na prednosti zbog istog govornog područja i jake ekonomsko-političke bliskosti, američki franšizni sistemi koriste još jedan potencijal britanskog tržišta, koji se, pre svega, ogleda u određenim potrošačkim navikama. Praksa pokazuje da u Ujedinjeno Kraljevstvo najčešće dolaze lanci iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, a u najvećoj meri su to – lanci brze usluge. I dok se Amerikanci u poslednje vreme okreću drukčijim konceptima (fast casual), u Velikoj Britaniji tržište „brzog obedovanja“ još uvek nije iscrpljeno. Iako se radi o zrelom i razvijenom tržištu, samo u 2016. ovaj je uslužni sektor porastao 3%, a predviđa se da će se trend rasta zadržati i u narednim godinama (7% do 2021. godine).
Iskustvo, naime, pokazuje da Britanci češće jedu van kuće, a promena je, potvrđuju istraživanja tržišta, uslovljena brzim tempom života, ali i svojevrsnim komforom koji pružaju „brzi“ gastronomski koncepti. Istraživanje, takođe, pokazuje da ovom sektoru najviše doprinose mladi, zaposleni ljudi do 35 godina starosti, koji traže gotove obroke i priliku za izlazak sa društvom, radije nego što vreme provode u svojoj kuhinji.
Američki brendovi svakako koriste ovaj trend. Novopridošli sistemi – Which Wich Superior Sandwiches, Wingstop, kao i kanadski Tom Hortons, već rade na otvaranju prvih lokala i ne kriju da polažu velike nade u potencijal britanskog tržišta. Wingstop, lanac poznat po specijalitetima od piletine, jedan je od najbržerastućih i najuspšenijih američkih franšiznih sistema (prema listi magazina Entrepreneur), i računa upravo na to što nudi jedan od „omiljenih obroka“ za potrošače u Britaniji. Čak i Tim Hortons, lanac poznat po kafi i krofnama, koristi činjenicu da mladi Britanci danas više piju kafu nego čaj.
Iako imaju dobru polazišnu osnovu, brendovi koji dolaze sa severnoameričkog kontinenta ipak moraju da predstave „nešto novo, sveže“ – ako žele da privuku i zadrže mušterije. Da li će to biti novi ukus ili dizajn enterijera, zavisiće od strategije sistema. Na ovom tržištu, ne treba zaboraviti, već posluju jaki konkurenti kao što su britanski Costa Coffee ili američki KFC – i novi brendovi svakako neće imati lak posao.
S druge strane, olakšica je to što fast-food koncepti već imaju dobru prođu na britanskom tržištu i što je franšizing sve prisutniji oblik poslovanja. Zanimljivo je, takođe, da Velika Britanija brendovima sa Zapada ne služi samo kao „sigurna luka“, već i kao dobra „odskočna daska“ za druga tržišta u Evropi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...