Par klikova do hamburgera

Kako je nedavno objavljeno u američkim medijima, lanac brze hrane Burger King testira tehnologiju koja će omogućiti naručivanje i plaćanje hrane preko mobilnog telefona. Projekat je pokrenut u restoranima u oblasti Majamija, a prema najavama datim agenciji Bloomberg, u narednih nekoliko meseci, ovu će mogućnost dobiti na hiljade Burger King restorana širom Amerike.
Iz McDonald’s-a, pak, najavljuju da će ovu uslugu uvesti tek krajem 2017. godine, iako je kompanija još u martu počela sa testiranjem mobilne aplikacije u restoranima širom Severne Karoline. Ako, međutim, sve bude išlo po planu, nova tehnologija će od 2018. biti dostupna u 20.000 McDonald’s restorana u Sjedinjenim Američkim Državama, ali i šire.
Trka za vođstvo u tehnološkim inovacijama zapravo je sledeće poglavlje u suparništvu između dva diva brze hrane. Iako uslugu naručivanja i plaćanja putem mobilnog telefona već odavno koriste drugi veliki igrači kao Starbucks, Domino’s, Dunkin’ Donuts ili Taco Bell, fast-food lanci tek sada „hvataju korak“, pokušavajući da na ovaj način spreče „odliv“ mlađih potrošača.
Aplikacija koja omogućava naručivanje putem mobilnog telefona trebalo bi, stoga, da pomogne kompanijima da izgrade čvršću vezu s kupcima. Činjenica je da mušterije danas traže lakši način za komunikaciju s velikim brendovima i, kako kaže Hoze Sid, predsednik Burger King-a, ovaj lanac radi na tome da brend „stavi na dlan“ svojih potrošača.
Plaćanje putem telefona, međutim, tek je jedna od usluga koje „dodaju vrednost“ brendu, a iskustvo pokazuje da one moraju biti vezane s programima lojalnosti i drugim akcijama – popustima i promocijama, ako kompanije žele da privuku i zadrže sve zahtevnije mušterije. Ulog, stoga, nije beznačajan, pogotovo ako se zna da je tržište brze hrane u SAD prethodnih meseci zabeležilo pad prodaje. Na ovom planu, McDonald’s je ipak u blagoj prednosti nad svojim najvećim rivalom – dok je Burger King ove godine morao da se bori za kupce, McDonald’s je u poslednjem kvartalu postigao iznenađujuće dobre rezultate.
Za obe kompanije, međutim, izazov koji će izazvati plaćanje putem mobilne aplikacije – biće isti. Na sreću, moći će da uče i unaprede uslugu ako se budu oslonili na iskustva drugih brendova – ponajviše Starbucks-a. Američki lanac kafeterija je, naime, popularizacijom mobilne aplikacije i programa lojalnosti uspeo da privuče čak 13,3 miliona lojalnih mušterija na matičnom tržištu. S druge strane, ovo povećanje pratio je i rast broja mušterija koji su zaobilazili plaćanje na kasi, što je stvaralo nove redove i zagušenja na pultovima za preuzimanje porudžbine. Divovi brze hrane će, stoga, morati dobro da se pripreme pre nego što uvedu novu uslugu...
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...