Pomoć pod jednim krovom

Ideja da pokrenu „organizovan i dobro uhodan“ biznis koji bi pružao profesionalne usluge za održavanje doma, rodila se 2012. u Plzenju. Počeli su s uslugama selidbe, a vremenom, osluškujući potrebe i želje svojih klijenata, ponudili usluge čišćenja, a zatim i niz usluga bez kojih se jedno domaćinstvo (ili poslovni prostor) ne bi moglo održati „u dobrom stanju“. Tako su, pod „krovnim“ brendom EXTRA Services (EXTRA služby) razvili tri međusobno povezana, ali ujedno i samostalna biznisa – EXTRA MOVING (selidbe), EXTRA CLEANING (čišćenje stambenih i poslovnih objekata) i EXTRA HUSBAND (popravke, rad u bašti, molerski, električni, zidarski, vodovodni radovi).
Uz konstantno visok kvalitet usluge i činjenicu da su klijenti, pri selidbi ili renoviranju stambenog ili poslovnog prostora, mogli da dobiju sve potrebne usluge na jednom mestu, EXTRA Services je vrlo brzo širio posao. Za par godina su pokrili celu teritoriju Češke, i to tako što su, uz osnovni biznis, razvili i sistem franšize. Danas, na matičnom tržištu upravljaju mrežom od 34 franšizne jedinice, ali imaju ambiciju da posao prošire i van granica Češke. Partnere, kako kažu u kompaniji, traže i u ovom regionu, pre svega u Hrvatskoj i Sloveniji.
Preduzetnici ili investitori koji se odluče za kupovinu ove češke franšize, postali bi nosioci tzv. master franšize i, tako, dobili pravo da posao razvijaju na čitavoj teritoriji lokalnog tržišta. To bi, između ostalog, uključivalo i pronalaženje novih, pojedinačnih primalaca franšize koji bi pokrivali određene gradove ili oblasti. Ogromno iskustvo matične kompanije i know-how koji će partner dobiti, garantuju uspostavljanje sistema sa stalnim i stabilnim prihodom. – Sva tri naša sistema isporučuju najviši mogući nivo kvaliteta usluge, i to po približno istim cenama, tako da je teško odrediti koji je od njih najprofitabilniji. Ipak, po našem iskustvu, EXTRA Cleaninig generiše najstabilniji i vrlo predvidljiv prihod jer ova vrsta usluge privlači i najveći broj klijenata – kaže direktor franšiznog razvoja Radek Straka.
To, naravno, ne bi bilo moguće bez stalnog zalaganja partnera – od primalaca franšize se, stoga, očekuje da poštuju i primenjuju preneti know-how, da budu maksimalno profesionalni u radu i odnosu sa klijentima. S druge strane, sve će to naučiti tokom obuke koja se za primaoca franšize organizuje u trajanju od četiri do sedam nedelja, dok će tim stručnog osoblja uz primaoca biti i „na terenu“, sve dok se posao ne uhoda. Uz podršku po pitanju marketinga, početak poslovanja olakšaće i postavljanje centralne baze podataka, na koju će kasnije moći da se oslone i pojedinačni primaoci franšize. – Kada sam pre nekoliko godina ulazio u posao, najveći broj mušterija sam dobijao upravo preko centralne baze. Moja se baza, naravno, u međuvremenu značajno proširila, ali čak i danas, 30% mušterija dolazi preko centralne baze – kaže jedan od primalaca EXTRA Moving franšize iz Češke.
Kao vid podrške, ali i da bi posao od prvog trena krenuo bez problema, matična kompanija će primaocu master franšize iz Hrvatske i Slovenije obezbediti nova vozila i kompletnu opremu, alat i instrumente za dve franšizne poslovnice za svaki od sistema – ukupno šest servisnih jedinica odmah spremnih za poslovanje.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.