Izazov u Indiji

Američki fast-food lanac će izgubiti više od jedne trećine svojih restorana u Indiji, gde posluje gotovo 400 McDonald’s franšiza. Biće to direktna posledica raskida franšiznog ugovora i oduzimanja licence kompaniji CPRL (Connaught Plaza Restaurants) koja je dosada vodila McDonald’s restorane u severnom i istočnom delu Indije. Odluku je donelo rukovodstvo McDonald’s-a posle „duge i iscrpljujuće borbe“, koja je trajala devet godina. U praksi, to znači da CPRL više neće moći da koristi logo, zaštitne znakove, recepte, marketinšku ni tehničku podršku američkog lanca u roku od 15 dana od pristizanja obaveštenja.
U korenu ovog spora, kako pišu američki mediji, stoje finanasijske nesuglasice. McDonald’s tereti CPRL za kršenje ugovornih obaveza i višegodišnje neplaćanje franšiznih naknada. Indijska kompanija se pak brani činjenicom da prodaja i profit restorana konstantno padaju, te da nisu bili u mogućnosti da vrate bankarske kredite, dok dugovi – i dalje rastu.
CPRL je još u junu privremeno zatvorio 43 restorana u Nju Delhiju jer nisu uspeli da obnove licence. U isto vreme, McDonald’s je najavio da kreće u potragu za novim franšiznim partnerom. Odluka koja dolazi iz sedišta McDonald’s-a pokazuje da američki lanac nije spreman da toleriše nepravilnosti u radu franšiza ni u jednoj zemlji, iako će spor s franšiznim partnerom, u određenoj meri, negativno uticati na reputaciju brenda i poslovanje lanca u Indiji.
Više picerija nego McDonald’s-a
Indija je druga najmnogoljudnija zemlja sveta (s velikim brojem potencijalnih potrošača), ali ona ne spada u najperspektivnija tržišta za McDonald’s. Iako je ovo tržište počeo da osvaja mnogo pre svojih najvećih „matičnih“ konkurenata, kao što su Burger King i Wendy’s – McDonald’s još uvek ne posluje dovoljno dobro. Dok Domino’s Pizza, na primer, učestvuje sa gotovo 16% udela na tržištu brze hrane u Indiji, McDonald’s je uspeo da zahvati tek 7,5% ovog tržišta. Tome u prilog ide i činjenica da je, pre poslednjih događaja, McDonald’s imao 430 poslovnica u Indiji, a Domino’s Pizza više od 1.000.
Problemi sa kojima se lanac sada suočava na indijskom tržištu, svakako bi mogli da utiču na razvoj franšizne mreže u celini, naročito u zemljama u razvoju, gde je strogo poštovanje franšiznih uslova i standarda često otežano usled slabijih prilika na lokalnim tržištima. S druge strane, očekuje se da tržište brze hrane u Indiji do 2020. poraste na više od 4 milijarde dolara. Pravo pitanje je da li će McDonald’s, kada pronađe novog franšiznog partnera, uspeti da uhvati povoljni ekonomski talas i nastavi da razvija franšiznu mrežu u Indiji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...