Made in Italy – za ceo svet

Rafaele Madeo, predsednik grupacije Pizzaman International, na Sajmu franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga u Opatiji
Otkako su otvorili lokal u Firenci 2001, vlasnici koncepta Pizzaman žele samo jedno – da „izgrade ime“ tako što će ponuditi najbolje od najpopularnijeg italijanskog specijaliteta – pice. Pored tradicionalnog menija koji uključuje, kako kažu, jednostavne pice s nekoliko sastojaka, popularnost su stekli i svojim nesvakidašnjim picama – bez glutena. Godine 2015. na Evropskom šampionatu u pravljenju bezglutenskih pica pobedu su odneli upravo svojom varijantom. Danas, čak 40% ukupnog prometa ovog firentinskog lanca ostvari se prodajom bezglutenskih pica.
– Naše pice, u suštini, jesu tradicinalne i prilično jednostavne, peku se u peći na drva, ali ono što ih izdvaja je –nesumnjiv kvalitet sastojaka. Koristimo samo najbolje italijanske proizvode i to je čvrsta garancija da se radi o autentičnom „made in Italy“ konceptu. Kada smo kvalitet proizvoda spojili sa razumnom cenom, dobili smo i dobar poslovni koncept, s odličnim izgledima na uspeh, bez obzira na kom meridijanu da posluje – kaže Rafaele Madeo, predsednik grupacije Pizzaman International.
Na matičnom tržištu, koncept se razvija pod brendom Pizzaman i do sada su otvorili sedam prodajnih mesta. Kada su, međutim, počeli da razmišljaju o ekspanziji van Italije, odlučili su da nastupe pod nešto drukčijim imenom – Pizza Firenze by Pizzaman. Brend je sada geografski „obojen“, ali on i treba da ukaže na poreklo proizvoda i kvalitet koji sa tim dolazi, objašnjava Madeo.
Prva Pizza Firenze otvorena je prošle godine u Londonu. Najavljuje se otvaranje još jedne picerije u prestonici Velike Britanije, a Madeo kaže da bi želeli videti brend u svim većim gradovima Evrope. U međuvremenu, potpisali su ugovor o master franšizi za Japan, a prilika im se ukazala i za Ujedinjene Arapske Emirate. „Premijeru“ su imali i na ovim prostorima – u junu 2017. koncept je predstavljen na FEC-u – Sajmu franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga u Opatiji. Tako su i preduzetnicima iz ove regije, koji bi bili spremni da kupe franšizu i razviju koncept na lokalnom tržištu, otvorili vrata za saradnju.
Foto: Pizza Firenze
Zainteresovanima se nude dva formata – „take away“ picerija i restoran punog formata. Iznos ukupne investicije zavisi od mnogo faktora, napominje Madeo, ali dodaje da je ključna – veličina prodajnog prostora. Za početnu investiciju primalac franšize treba da izdvoji od 125.000 do 250.000 funti, i to zavisi od formata za koji se odluči. Kao i za većinu ugostiteljskih objekata ovog tipa, poželjno je da Pizza Firence bude smeštena na prometnoj lokaciji – u centru grada, šoping centrima, u blizini turističkih atrakcija, fakulteta, studenskih domova... – U prilici smo da našim partnerima ponudimo vrlo visoke marže i za jednostavne, klasične pice, kao što je Margerita, ali i za pice s „bogatijim“ nadevima. Zbog toga je moguće otvoriti piceriju i na tzv. premijum lokacijama – objašnjava Madeo.
Još jedna pogodnost je to što primalac franšize ne mora da ima prethodno iskustvo ili znanje iz ove branše. Zahvaljujući obuci u specijalizovanim akademijama i pomoći pica-majstora – poznatijih kao Pizzaioli – partner će dobiti sva potrebna znanja i veštine. – To ne uključuje samo znanja u pravljenju naših nadaleko poznatih pica, već i znanja iz oblasti menadžmenta i upravljanja restoranom. Obuku prolaze i vlasnici franšize i njihovi menadžeri – pojašnjava Madeo.
Na podršku tima iz Firence, primalac franšize može da računa po svim ključnim pitanjima poslovanja. – Razvili smo i delotvoran biznis plan koji omogućava da se svaka pojedinačna picerija prilagodi potrebama i zahtevima lokalnog tržišta, a podrška s naše strane podrazumeva i konstantnu brigu o brendu i marketingu – kaže Rafaele Madeo.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...