Pizza Hut na globalnom nivou uvodi novi model poslovanja. Na tržištu će se pojaviti manji restorani koji bi, kako najavljuju u kompaniji, trebalo da omoguće brže širenje mreže i rast profita po većoj stopi
Utorak
08.01.2013.
Restoran Pizza Hut više ne posluje u Makedonskoj ulici u Beogradu. Prema obaveštenju na zvaničnom portalu, razmatra se nova lokacija.
 

Nije, međutim, precizirano kada bi i da li će uopšte restoran Pizza Hut početi ponovo da radi. S druge strane, kako je saopšteno na zvaničnom portalu, Pizza Hut delivery and carry out na Novom Beogradu i dalje radi.

Na globalnom nivou, Pizza Hut uvodi novi model poslovanja. Na tržištu će se pojaviti manji restorani koji bi, kako najavljuju u kompaniji, trebalo da omoguće brže širenje mreže i rast profita po većoj stopi.

Kompanija Pizza Hut je prvo pre tri godine počela da razvija model Delco Lite (Delivery and Carry out) koji je uključivao dostavu pice i prodaju „pice za poneti“. Naime, kućna dostava pice je ono čemu Amerikanci najradije pribegavaju. U međuvremenu je otvoreno 300 takvih restorana.

Novi model podrazumeva da veličina restorana bude upola manja u odnosu na tradicionalne restorane, čime bi i investicija za primaoce franšiza bila upola manja.

Možda bi uskoro i u Srbiji mogao da se pojavi upravo takav restoran.

Pizza Hut, kao deo Yum Brands Inc-a, ima oko 8.400 lokala od kojih su većina tradicionalni restorani.

Skot Bergren, izvršni direktor Pizza Hut-a u Americi, kaže da bi novi model trebalo da omogući otvaranje 2.000 novih restorana u narednih pet do deset godina. - Sa ovim modelom možemo da uđemo na tržište manjih gradova u kojima naši tradicionalni restorani ne bi opstali - kaže on.

Delco Lite takođe se mnogo bolje uklapa u maloprodajne, odnosno šoping centre. Nakon remodeliranja u posednje tri godine umesto 50 novih restorana godišnje otvarano je 150, što je dovoljan pokazatelj da je sa dostavom i picom za poneti napravljen pun pogodak.

Voli Batkas (Wally Butkus), partner u kompaniji Restaurant Research, kaže da otvaranje Delco Lite restorana košta od 295.000 do 422.000 dolara, dok je za otvaranje tradicionalnog restorana potrebno milion evra. Naknade su slične u oba slučaja.

Radi podsticanja širenja mreže Pizza Hut je tokom 2012. postojeće primaoce franšiza za otvaranje novih restorana nagrađivala sa 80.000 dolara.


Vesna Lapčić
saradnik