Subway danas ima više od 21.000 primalaca franšize, pri čemu 70% primalaca vodi više od jednog restorana. Među njima su i oni koji u svom franšiznom portfelju drže po 100 i više Subway restorana.
Utorak
12.12.2017.
Nakon što je 2016. najavio da će promeniti logo, američki lanac brze usluge poznat po sendvičima, uvodi promene koje će uticati i na enterijer i na meni restorana.
 

Prvi put u poslednjih 20 godina Subway potpuno osvežava svoj vizuelni identitet, tako da će, pored novog logotipa, predstaviti i novi dizajn enterijera, ali i određena tehnička rešenja koja polako postaju deo standardne „ponude“ restorana brze usluge. Sve ovo je deo globalne strategije kojom američki lanac pokušava da „poboljša celokupni korisnički doživljaj”, navodi se u zvaničnom saopštenju iz Subway-a.

U praksi, to znači da će preduzetnici ili investitori koji sada kupe Subway franšizu, otvoriti restoran po standardima novog dizajna. Promene će, međutim, zahvatiti i sve postojeće Subway restorane, a već početkom 2018. vlasnici restorana bi trebalo da počnu s renoviranjem. Ono što treba naglasiti je da kompanija Subway nema nijedan restoran u svom vlasništvu – sve restorane, zapravo, vode primaoci Subway franšize, pa će se, shodno tome, finansijski teret renoviranja naći u paketu njihovih obaveza. Iz kompanije, međutim, poručuju da će primaocima franšize biti ponuđeni vrlo primamljivi podsticaji i „povoljni cenovni paketi“ za smanjenje ove investicije, naglašavajući da je većina franšiznih partnera rado prihvatila nova rešenja.

Inspiracija nadohvat ruke

Kako se navodi u saopštenju, novi dizajn restorana podrazumeva uvođenje svetlijih boja – bele, žute, zelene, nameštaja jednostavnih linija, boljeg osvetljenja. Inspiraciju za paletu boja kompanija je, između ostalog, potražila u svežem povrću koje se svakodnevno koristi za pravljenje Subway sendviča, a da bi mušterije imale i „vidljiv dokaz“ da je povrće zaista sveže i da se seče na licu mesta (kako se to, inače, radi otkad Subway postoji), u nove Subway restorane biće postavljene i otvorene vitrine sa svežim povrćem.

Osim modernijeg enterijera, Subway restorani će dobiti i digitalne displeje za brzo poručivanje, tako da kupci koji nemaju vremena ili ne žele da čekaju u redu mogu da „naprave“ i poruče sendvič preko displeja, a porudžbinu zatim preuzmu na zasebnom pultu. Tehnički detalji, kao što je mnoštvo utičnica i bežična internet mreža, takođe postaju obavezne karakteristike restorana. Uz novi dizajn, kako se najavljuje, Subway planira da sledeće godine uvede i nove stavke na meni, pa će se u ponudi naći i salata pico de gallo, bezglutensko pecivo, kao i veći izbor kafa.

Foto: Subway

U korak s vremenom

Ove promene jesu rezultat globalnog trenda, ali i naše odluke da Subway, kao sistem, bude potpuno transparentan. Ne samo što pazimo da su sve namirnice uvek sveže i da je hrana bezbedna, već smo postigli da se više ne koriste veštačke boje, konzervansi ili arome u našim proizvodima, a kompanija konstantno radi na smanjenju i potpunom izbacivanju mesa koje je tretirano antibioticima. Prema istraživanju sprovedenom u SAD, Subway je ove godine bio jedan od lanaca koji je napravio najveći pomak po tom pitanju – objašnjava za naš portal Vladimir Hanula, primalac Suway franšize i vlasnik restorana koji je u aprilu 2017. otvoren u Arena Centru u Zagrebu.

Shodno tome, Subway je, napominje Hanula, prošle godine promenio i slogan – umesto Eat Fresh od sada je u upotrebi Be Fresh. – Primećuje se potpuna promena stava, koja ne obuhvata samo pitanje hrane, već čitav odnos prema mušterijama. Da bismo pokazali šta znači transparentnost i da stojimo iza onoga što kažemo, na svakom pakovanju naših proizvoda, na svakoj deklaraciji, tačno su navedeni svi sastojci, a što je najvažnije – sve su to prirodni sastojci za koje je kupac čuo, nema onoga što ne razume ili ne zna šta je – objašnjava Hanula i dodaje da se Subway po tome i izdvaja od sličnih koncepata na tržištu.