Više franšiza, veći profit

YUM! Brands je još krajem 2016. najavio globalnu strategiju po kojoj bi gotovo svi restorani pod brendovima KFC, Pizza Hut i Taco Bell trebalo da budu u rukama primalaca franšize. Gledajući rezultate s kraja trećeg kvartala 2017, strategija se više nego uspešno sprovodi, budući da već 95 odsto restorana posluje u sistemu franšizinga. Poređenja radi, 2015. godine 77 odsto lokala je bilo pod franšizom.
Od januara do kraja septembra 2017. godine YUM! je primaocima franšize „prepustio“ 574 restorana, od čega 143 KFC, 245 Pizza Hut i 186 Taco Bell restorana. Treći kvartal je bio naročito uspešan, budući da je 209 restorana, koji su do tada bili u vlasništvu YUM! Brands-a, prešlo na franšizno poslovanje, i to 72 KFC, 46 Pizza Hut i 91 Taco Bell restorana.
Promene za veće profite
Novi model poslovanja trebalo bi da omogući dvocifrene stope rasta prihoda, kao i povećanje profitabilnosti. Prepuštajući u potpunosti lokacije primaocima franšize, YUM! Brands će, zapravo, smanjiti sopstvene troškove, kapitalna ulaganja i obaveze po pitanju zakupa prostora, dok će, s druge strane, generisati stabilan izvor prihoda od franšiznih naknada, što će dovesti i do povećanja zarade. Osim toga, YUM! Brands, kao davalac franšize, na ovaj način može da se fokusira na inovacije i unapređenje standarda za dobrobit čitave mreže, prepuštajući primaocima franšize operativno upravljanje restoranima.
Na konferenciji na kojoj su predstavljeni rezultati poslovanja na kraju trećeg kvartala rečeno je i da se očekuje da će ciljevi transformacije biti postignuti 2019. godine.
Reklo bi se da finansijski rezultati iz trećeg kvartala 2017. dokazuju da je kompanija izabrala dobar put, budući da je ostvaren rast operativnog profita od 11 odsto, a rast zarade po akciji (EPS, earnings per share) iznosio je 22 odsto. Osim toga, ostvaren je i rast broja novih restorana sva tri brenda, ukupno tri odsto.
U igri i AmRest
Među kompanijama koje su veliki franšizni partneri YUM! Brands-a nalazi se i poljski AmRest Holdings SE, koji je, naime, i primalac KFC franšize za tržište Srbije. Tako je nedavno objavljeno da je AmRest, inače najveći operater restorana neformalnog obedovanja, koji posluje u Centralnoj i Istočnoj Evropi s bogatim portfoliom franšiznih brendova, preuzeo 42 KFC restorana – u Francuskoj. U planu je da AmRest otvori oko 150 KFC restorana u Francuskoj do kraja 2023.
Širenje mreže restorana KFC najavljeno je i za tržište Srbije. Krajem prošle godine otvoren je prvi „drive tru“ restoran na OMV pumpi na Adi Ciganliji u Beogradu. Uz novu „drive tru“ opciju, otvoren je i klasični, sedmi po redu KFC restoran u Srbiji. U novi lokal je investirano oko milion evra, a u objektu je zaposleno 40 ljudi. U kompaniji AmRest najavljuju otvaranje novih restorana upravo sa „drive tru“ uslugom.
AmRest Holdings SE upravlja sa ukupno preko 1300 restorana u 13 zamalja, uključujući i zemlje naše regije, sa potfoliom brendova među kojima su i KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks, La Tagliatella, Blue Frog i Kabb. AmRest je kompanija listirana na Poljskoj berzi (Warsaw Stock Exchange).
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...