Slasna poslovna šansa

Iako je najpoznatiji specijalitet japanske kuhinje – suši – osvojio svet odavno, na prostorima balkanskog regiona njegova popularnost raste tek u novom milenijumu. Čine ga dva osnovna sastojka – pirinač i sveža riba i važi za izuzetno zdravu hranu. U početku, ipak, fermentisani pirinač je služio samo da se riba održi i nije se jeo. Način pravljenja se vremenom menjao, a danas su najpopularniji: maki suši – rolnice od algi, pirinča i ribe veličine zalogaja, nigiri suši – pirinač se obično oblikuje u ćevape i na njega se stavlja komad ribe i temaki suši – sastojci se urolaju u neku vrstu fišeka.
Suši se u ovom regionu uglavnom služi u restoranima. Međutim, u Hrvatskoj i Sloveniji se pojavio američki franšizni koncept Sushi by A’s koji ne samo da potrošačima nudi novu mogućnost kupovine sušija, već predstavlja i poslovu priliku.
Grupa Ohana, kompanija iz Hrvatske, Sushi by A’s je u naš region donela 2014. godine. U osnovi ovog franšiznog sistema jeste priprema i prodaja suši proizvoda i to u trgovinskim lancima. Naime, u okviru odabranih prodavnica postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se suši prezentuje i prodaje. Za sada, saradnja je uspostavljena sa Konzumom i Šparom. Partnerstvo sa trgovinskim lancima je obezbedio davalac franšize, Grupa Ohana, a mreža se dalje razvija pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera.
U kompaniji objašnjavaju da je Sushi by A’s franšiza sa vrlo malo ulaganja. – Mi, kao davaoci franšize, obezbeđujemo našim partnerima lokaciju sa svim uslovima za rad – radne ploče, rashladne vitrine, skladišteni prostor. Naš partner nema baš nikakva ulaganja i brigu oko prostora u kom će raditi. Pored toga, partneru su obezbeđeni i kupci proizvoda jer su to svi oni ljudi koji ulaze u trgovinske lance, konkretno, u Hrvatskoj su to Konzum i Špar. Budući da ovi lanci ulažu u marketing na nacionalnom nivou, donekle je pokriven i marketing naših partnera. Podizanje prodaje sprovodimo takođe kroz promocije i degustacije u prodajnom prostoru ili van njega – kažu u Grupi Ohana.
Sama prodaja se obavlja preko blagajni trgovinskih lanaca, što znači da primaocu franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Uz to, davalac franšize im obezbeđuje i redovno snabdevanje svim potrebnim sastojcima za rad.
U dogovoru sa upravom trgovinskih lanaca, Ohana je u stalnom širenju broja prodajnih mesta i iz tog razloga ima stalnu potrebu za novim partnerima, primaocima franšize. – Primalac franšize ne dobija prava samo za jednu prodavnicu, već u zavisnosti od sopstvenih ambicija može preuzeti širenje mreže u čitavom gradu. Konkretno, u najvećoj prodajnoj jedinici Konzuma ili Interšpara, u određenom gradu, organizujemo, na dnevnom nivou, pripremanje i pakovanje sušija po unapred definirsanim receptima, a dostavljamo ih u onoliko dostavnih mesta koje primalac franšize može i želi pokrivati, u obostranom interesu – kažu u Grupi Ohana.
Primalac franšize prolazi obuku za pripremu sušija, a svaka tri meseca Grupa Ohana organizuje posete master šefova iz Hrvatske i Amerike kao vid dodatne edukacije. Ideja je da meni bude što atraktivniji i raznovrsniji.
– Pravljenje sušija je umetnost utkana u hrani. Zato od partnera tražimo da je posvećen upravo tom segmentu, pripremi sušija, a za sve ostalo brine grupacija – naglašavaju u Grupi Ohana.
Dodaju da su potrošači izuzetno zadovoljni njihovim receptima te da Sushi by A’s proizvode stavljaju u rang onih koji se poslužuju u restoranima, ali sa povoljnijom cenom. S druge strane, pakovanje je osmišljeno tako da se suši može jesti u hodu, kod kuće, na radnom mestu, jer se u pakovanju, pored sušija, dobijaju i prilozi – soja, vasabi sos, đumbir, čili.
Trenutno u Hrvatskoj posluju 22 franšizna Sushi by A’s prodajna mesta. Grupa Ohana traži sada primaoce franšize za tri prodajna mesta u Dubrovniku i isto toliko u Rijeci i Zadru. Što se daljeg širenja mreže tiče, u ovoj fazi su fokusirani pre svega na Hrvatsku i Sloveniju, ali, kako kažu u kompaniji, postoji mogućnost širenja i u druge zemlje regiona.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...