Više za Vapiano

Johen Halfman, izvršni direktor Vapiana
Kada su u Hamburgu 2002. tri nemačka preduzetnika otvorila prvi Vapiano, fast-casual restoran mediteranske kuhinje, poznat po sveže pripremljenim pastama i picama, sigurno nisu ni slutili da će danas pod ovim brendom poslovati više od 200 restorana. Mreža je, osim toga, odavno „premašila“ granice Nemačke, tako da se Vapiano može naći u još 30 zemalja sveta, gde uglavnom posluje kroz franšizu. Kako je nedavno najavljeno iz sedišta kompanije, širenje se nastavlja i narednih godina, a prema najnovijoj strategiji razvoja, do 2020. u mreži bi trebalo da bude i do 330 restorana. – Gledano dugoročno, na našim glavnim tržištima – Evropi, Bliskom istoku i Južnoj Americi – postoji potencijal i za 800 do 900 restorana – kaže izvršni direktor Vapiana Johen Halfman.
– Voleli bismo da imamo organski rast, ali ako se ukaže potreba, za ulazak na nova tržišta oslonili bismo se i na „joint venture“ i na davanje franšize – dodaje on.
Tokom 2017. Vapiano je otvorio 27 novih restorana. Na početku ove, planirana su otvaranja u Londonu (Velika Britanija), Majamiju (SAD) i Dohi (Katar), dok bi do kraja 2018. trebalo da bude otvoreno od 30 do 35 novih restorana. Halfman, pored toga, ističe i da će se kompanija ove godine fokusirati na razvoj „take-away“ koncepta. Do sada je tek 35% od ukupnog broja Vapiano restorana imalo ovu uslugu – do kraja 2018. svi restorani koji rade pod ovim brendom trebalo bi da razviju i ponude opciju obroka „za poneti“.
Kompanija planira i da predstavi novi format restorana – Mini Vapiano – koji će biti prilagođen lokalima manje površine, ali koji će uz mogućnost naručivanja i preuzimanja obroka, imati i mali broj mesta za sedenje. Koncept se već testira na dve lokacije – u bavarskom gradu Ingolštatu i glavnom gradu Austrije, Beču, i kako potvrđuje Halfman, oba Mini Vapiana su „premašili sva očekivanja“. Treći Mini Vapiano trebalo bi da bude otvoren u martu 2018. u Čikagu (SAD).
Vapiano je dobro poznat brend i na ovim prostorima. U Srbiji posluje od 2009. godine, kada je, kao primalac development master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, beogradski preduzetnik Saša Trišić otvorio prvi restoran. Danas, Trišić drži tri Vapiana – dva u Srbiji (Beograd), jedan u Bosni i Hercegovini (Sarajevo).
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...