Ludi za takosima

Kako je nedavno najavljeno iz sedišta kompanije, Taco Bell planira i da do 2022. godine poveća broj restorana – sa sadašnjih 6.500 na 9.000, i ujedno generiše 15 milijardi dolara prihoda od prodaje. Ovaj lanac brze usluge, poznat po meksičkim specijalitetima, namerava da mrežu proširi u Brazilu, Kanadi, Kini i Indiji, dok će na matičnom tržištu, u Sjedinjenim Državama, otvarati pre svega restorane novog formata – tzv. Taco Bell Cantina – restorane bez drive-thru opcije, potpuno novog dizajna, u kojima se, za razliku od klasičnog formata, služe i alkoholna pića.
Ambiciozni planovi i entuzijazam s kojim poslednjih godina brend nastupa na tržištu, doprineli su rastu prodaje, ali i rastu interesovanja za saradnju, što je dovelo i do povećanja broja primalaca Taco Bell franšize. To se pozitivno odrazilo i na poziciju koju je brend ove godine zauzeo na prestižnoj Entrepreneur-ovoj listi najuspešnijih američkih franšiza – prvi put posle 2003. Taco Bell se ponovo našao među deset najuspešnijih, na 8. mestu.
Dobri rezultati su svakako i posledica doslednog ulaganja u poboljšanje kvaliteta obroka i usluge. Meni se, pri tom, konstantno osvežava novim, „maštovitijim i zabavnim“ obrocima, koji, u određenim slučajevima, uključuju i crni rižoto, čips od avokada ili halapenjo papričice... Zanimljivo je da primaoci Taco Bell franšize ove promene usvajaju bez mnogo strepnje. – Naši primaoci su prihvatili da ono što je bilo uspešno juče, ne mora nužno da bude popularno sutra. Zato s velikom strašću uče, prihvataju nove ideje, rade na povezivanju s mladima – kažu u kompaniji.
Iza ovog entuzijazma, međutim, stoje i realne brojke koje ga dobrano opravdavaju – nove stavke na meniju, zapravo, drastično utiču na rast prodaje. Tako je 2012, kada je Taco Bell uveo Doritos Locos Taco, prosečna prodaja po restoranu samo za ovu stavku iznosila 1,3 miliona dolara. Prošle godine, prodaja je na pojedinim obrocima dostizala vrednost i od 1,6 miliona dolara – pri čemu je u 10% restorana prodaja premašila 2 miliona dolara. Iako je po broju restorana daleko manji od svojih „bratskih brendova“ (KFC i Pizza Hut), koji su takođe u vlasništvu YUM! Brands-a, Taco Bell je među njima, poslednjih godina, bio profitabilniji – to dokazuje i operativna marža od 11%, koja je, poređenja radi, kod Pizza Hut-a iznosila 7%, a KFC-a 5%.
Od zemalja Evrope, Taco Bell restorani se za sada mogu naći u Velikoj Britaniji, Holandiji, Finskoj, Grčkoj, Islandu, Poljskoj, Rusiji, Španiji, a od prošle godine i u Rumuniji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...