Put do zajedničke vizije

Svaka tri meseca Suhi by A’s organizuje okupljanje primalaca franšize s timom iz Amerike
Sushi by A’s je franšizni koncept iz SAD-a, koji od 2014. posluje i u Hrvatskoj i Sloveniji, a podrazumeva pripremu i prodaju sušija unutar trgovačkih objekata. Primalac franšize za pomenuta tržišta je Grupo Ohana koja je na taj način omogućila ljubiteljima ovog specijaliteta s Dalekog istoka da ga kupuju i jedu mimo restorana. Svoju maloprodajnu mrežu za sada razvijaju u okviru lanaca Špar i Konzum, i to kroz franšizni model poslovanja (davanjem single unit franšize). Tako, u Hrvatskoj i Sloveniji, trenutno posluje 13 primalaca Suhi by A’s franšize, koji upravljaju sa dva ili tri prodajna mesta.
Budući da je, kako kažu u kompaniji Ohana, učenje spremanja sušija samo 50 odsto posla kada je reč o franšiznom poslovanju, za svoje primaoce organizuju redovne sastanke. To, zapravo, spada u vid zagarantovane, stalne podrške davaoca franšize, kojom se, kako to franšizing u svojoj najboljoj praksi i dokazuje, unapređuje poslovanje i jača saradnja.
Nedavno je jedno takvo okupljanje održano u Zagrebu na kojem je, uz primaoce franšize, prisustvovao i vlasnik koncepta Sushi by A’s iz SAD-a Ante Obuljen sa svojim timom.
– Svaka tri meseca organizujemo druženje primalaca franšize sa vlasnikom koncepta i njegovim timom iz Amerike. Na prezentacijama i sastanku sa svim suši šefovima se razgovara o daljim koracima u unapređenju posla, usavršavanju ne samo pripreme sušija, već i poslovnog dela cele priče – kaže Danijel Grlić, direktor Grupo Ohana, zadužen za Hrvatsku i Sloveniju, ujedno i glavni menadžer za Evropu.
Na tim sastancima, kako kaže Grlić, prezentuju se novi proizvodi koji se uvode na tržište, ali razgovara i o raznim prodajnim aktivnostima. – Tako, na primer, odnedavno imamo organizovanu promo prodaju svake srede na nivou cele Hrvatske, što je novina koju smo na sastanku predstavili našim primaocima franšize – objašnjava Grlić.
Na poslednje održanom okupljanju krajem februara ove godine nagrađen je i primalac koji je ostvario najveći rast prodaje u 2017. godini, a predstavljeni su i rezultati poslovanja u protekle dve godine i plan poslovanja za ovu godinu. – Znamo da su svi primaoci franšize nezavisna pravna lica, ali smo mi ipak deo jednog tima i radimo zajedno. Zato se redovno okupljamo, razmenjujemo iskustva, razgovaramo o problemima, novim idejama, recepturama. Kroz zvanični i nezvanični deo sastanka razvijamo zajedničku viziju tima kao celine – kaže Grlić.
Foto: Sushi by A’s
Kako je već pomenuto, u osnovi ovog franšiznog sistema je priprema i prodaja suši proizvoda i to u sklopu trgovačkih lanaca. Naime, u okviru odabranih prodavnica postavljaju se rashladne vitrine Sushi by A’s, u kojima se suši prezentuje i prodaje. Partnerstvo sa trgovačkim lancima obezbeđuje davalac franšize Grupo Ohana, a mreža se dalje razvija pronalaženjem pojedinačnih franšiznih partnera. Davalac franšize, pored toga, obezbeđuje i svu ostalu opremu potrebnu za rad – rashladne vitrine, radne ploče, skladišni prostor...
Sama prodaja se obavlja preko blagajni trgovniskih lanaca, što znači da primaocu franšize nije potrebna ni fiskalna kasa. Za redovno snabdevanje svim potrebnim sastojcima zadužen je takođe davalac franšize. Zbog svega navedenog, smatraju u kompaniji, franšizni koncept Sushi by A’s se izdvaja kao izuzetno povoljna poslovna prilika, koja od primalaca franšize ne zahteva ni mnogo brige po pitanju lokacije niti preterano velika ulaganja.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...