Zdravo, robote, poruči mi hamburger

Denny's
Denny's / U najvećem lancu porodičnih restorana usluži se više od 30 miliona ljudi godišnje. Mušterije koje se odluče za kućnu dostavu, od sada hranu iz Denny's-a mogu da poruče uz pomoć Alekse, digitalnog asistenta kompanije Amazon
Sreda
11.04.2018.
Hrana, izgleda, više nije dovoljna. Da bi privukli nove generacije potrošača, i „stari, dobri“ lanci brze hrane sve češće posežu za modernom tehnologijom.
 

Moderna tehnologija i novi načini komunikacije menjaju svet, a to mogu da potvrde i lanci brze hrane. Od samouslužnih kioska, preko mobilnih aplikacija za naručivanje i plaćanje hrane do nove vrste udobnosti –  digitalnog kućnog servisa koji naručuje hranu umesto vas – samo su neki od primera primene moderne tehnologije kojima lanci restorana poslednjih godina pokušavaju da se povežu s mladim potrošačima. Svaka od ovih opcija, kako kažu, utiče na poboljšanje ukupnog korisničkog iskustva. Hrana, čini se, više nije dovoljna, i pored toga što su i u ovom segmentu brendovi brze hrane tokom poslednje decenije morali drastično da menjaju standarde kvaliteta.  

Najnovijem tehnološkom trendu nedavno se pridružio i Denny's, klasični američki dajner koji uslužuje goste već čitavih 65 godina. Kompanija je u martu, naime, objavila da će od sada mušterije hranu moći da poruče i putem Amazonovog digitalnog kućnog servisa, glasovnog asistenta Alekse, koji je programiran da odgovara na pitanja i izvršava određene zadatke u kućnom okruženju. Potpisivanjem ugovora s Amazonom, Denny's će ovu uslugu ponuditi za skoro svih 1.600 restorana, koliko ih trenutno ima u Americi.

U isto vreme, ovu uslugu je ponudio i Dunkin’ Donuts, lanac poznat po krofnama i kafi, s tim što se mušterije u ovom slučaju „obraćaju“ glasovnom asistentu kompanije Google, dizajniranom za mobilne telefone, kao što je to, uostalom, slučaj i sa lancem kafeterija Starbucks koji koristi virtuelne pomoćnike Amazona i iPhone-a. McDonald's, s druge strane, sarađuje sa servisom za dostavu hrane UberEats, kao što Taco Bell i KFC sarađuju s kompanijom GrubHub.

Činjenica je da sve ove multinacionalne kompanije prihvataju modernu tehnologiju i kao „oružje“ za pozicioniranje na izrazito konkurentnom tržištu. Međutim, svaki napredak i benefit koji ostvare osećaju, zapravo, hiljade i desetine hiljada njihovih franšiznih partnera, samostalnih kompanija koje posluju po pravilima sistema i pod okriljem istog brenda. 

Da uvođenje digitalnih tehnologija i okretanje mlađoj populaciji donosi korist čitavoj mreži, potvrđuje upravo Denny's. Ovaj franšizni lanac je, tako, u decembru 2017. zabeležio značajan rast onlajn prodaje, koja je bila 6,6% viša u odnosu na isti period prethodne godine. Kompanija je, takođe, u poslednjem kvartalu povećala i ukupnu prodaju za 2,5%, zahvaljujući poboljšanju kvaliteta hrane i digitalnim opcijama, što je privuklo mlađe mušterije.

Denny's je, inače, poznat i po specifičnom meniju koji se, po raznovrsnosti i „gurmanskijim“ obrocima, razlikuje od klasičnih restorana brze hrane. – Postojalo je vreme kada su ljudi na kućnu adresu mogli da poruče samo picu ili vrlo sužen broj pristojnih obroka – primećuje Džon Dilon, direktor marketinga kompanije Denny's. To vreme je prošlo, a sa menijem koji garantuje „nešto drugačije“ i novim opcijama naručivanja, Denny's u kućnoj dostavi svakako vidi veliku šansu.
Franšiznu mrežu će, kako najavljuju, širiti i u Evropi – prvi restoran je u januaru ove godine otvoren u Velikoj Britaniji, a kompanija je zainteresovana i za zemlje ovog regiona.