Zdravo, robote, poruči mi hamburger

Moderna tehnologija i novi načini komunikacije menjaju svet, a to mogu da potvrde i lanci brze hrane. Od samouslužnih kioska, preko mobilnih aplikacija za naručivanje i plaćanje hrane do nove vrste udobnosti – digitalnog kućnog servisa koji naručuje hranu umesto vas – samo su neki od primera primene moderne tehnologije kojima lanci restorana poslednjih godina pokušavaju da se povežu s mladim potrošačima. Svaka od ovih opcija, kako kažu, utiče na poboljšanje ukupnog korisničkog iskustva. Hrana, čini se, više nije dovoljna, i pored toga što su i u ovom segmentu brendovi brze hrane tokom poslednje decenije morali drastično da menjaju standarde kvaliteta.
Najnovijem tehnološkom trendu nedavno se pridružio i Denny's, klasični američki dajner koji uslužuje goste već čitavih 65 godina. Kompanija je u martu, naime, objavila da će od sada mušterije hranu moći da poruče i putem Amazonovog digitalnog kućnog servisa, glasovnog asistenta Alekse, koji je programiran da odgovara na pitanja i izvršava određene zadatke u kućnom okruženju. Potpisivanjem ugovora s Amazonom, Denny's će ovu uslugu ponuditi za skoro svih 1.600 restorana, koliko ih trenutno ima u Americi.
U isto vreme, ovu uslugu je ponudio i Dunkin’ Donuts, lanac poznat po krofnama i kafi, s tim što se mušterije u ovom slučaju „obraćaju“ glasovnom asistentu kompanije Google, dizajniranom za mobilne telefone, kao što je to, uostalom, slučaj i sa lancem kafeterija Starbucks koji koristi virtuelne pomoćnike Amazona i iPhone-a. McDonald's, s druge strane, sarađuje sa servisom za dostavu hrane UberEats, kao što Taco Bell i KFC sarađuju s kompanijom GrubHub.
Činjenica je da sve ove multinacionalne kompanije prihvataju modernu tehnologiju i kao „oružje“ za pozicioniranje na izrazito konkurentnom tržištu. Međutim, svaki napredak i benefit koji ostvare osećaju, zapravo, hiljade i desetine hiljada njihovih franšiznih partnera, samostalnih kompanija koje posluju po pravilima sistema i pod okriljem istog brenda.
Da uvođenje digitalnih tehnologija i okretanje mlađoj populaciji donosi korist čitavoj mreži, potvrđuje upravo Denny's. Ovaj franšizni lanac je, tako, u decembru 2017. zabeležio značajan rast onlajn prodaje, koja je bila 6,6% viša u odnosu na isti period prethodne godine. Kompanija je, takođe, u poslednjem kvartalu povećala i ukupnu prodaju za 2,5%, zahvaljujući poboljšanju kvaliteta hrane i digitalnim opcijama, što je privuklo mlađe mušterije.
Denny's je, inače, poznat i po specifičnom meniju koji se, po raznovrsnosti i „gurmanskijim“ obrocima, razlikuje od klasičnih restorana brze hrane. – Postojalo je vreme kada su ljudi na kućnu adresu mogli da poruče samo picu ili vrlo sužen broj pristojnih obroka – primećuje Džon Dilon, direktor marketinga kompanije Denny's. To vreme je prošlo, a sa menijem koji garantuje „nešto drugačije“ i novim opcijama naručivanja, Denny's u kućnoj dostavi svakako vidi veliku šansu.
Franšiznu mrežu će, kako najavljuju, širiti i u Evropi – prvi restoran je u januaru ove godine otvoren u Velikoj Britaniji, a kompanija je zainteresovana i za zemlje ovog regiona.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...