Ispeci, pa reci

Na slici: detalj iz proizvodnog pogona
Sve do septembra prošle godine, kompanija Fornetti doo iz Subotice je bila vlasnik master franšize za tržište Srbije mađarskog brenda Fornetti. Posle deset godina, u kompaniji su odlučili da se osamostale i razviju sopstveni brend Mini pani.
-- Neophodnost promene se osećala na svim nivoima. I pošto znamo da ime proizvoda, odnosno brend ima merljivu vrednost, da se čvrsto usađuje u svesti potrošača, odlučili smo da je, sa svim ostalim promenama, došlo vreme i za promenu imena. Sa novim brendom javile su se i nove mogućnosti, i to u svim segmentima poslovanja - i kada je u pitanju razvoj i kvalitet proizvoda, i širenje franšizne mreže na neograničen broj tržišta, ali i marketinški pristup i komuniciranje sa potrošačima. Iskustva su pozitivna – kaže Kornelija Šild, rukovodilac direkcije za prodaju i marketing kompanije Mini pani.
U Srbiji su praktično svi postojeći primaoci franšiza nastavili da posluju sa novom kompanijom Mini pani. Sa njima su potpisali nove ugovore. Šild objašnjava da se uslovi nisu menjali, već da se promenio samo deo ugovora u kome se navodi poslovno ime, pa umesto Fornetti sada stoji Mini pani. Po istom principu, promene su se desile i na tržištima Crne Gore, Makedonije i Bosne i Hercegovine. Novi brend „ponelo je“ oko 350 maloprodajnih mesta u Srbiji i 150 u Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini.
U novoj godini pripremaju brojne novitete. U februaru će se, kako kaže Šild, na tržištu pojaviti peciva proizvedena po novoj tehnologiji. Kvalitet testa će biti vidno poboljšan. Ipak, najviše nade polažu u potpuno novi proizvod Mini burek. – Nadamo se da će Mini burek postati „broj jedan“ u našem proizvodnom portfoliju. Praviće se po novoj tehnologiji, od ručno pravljenih kora i imaće veći procenat nadeva od mesa. Pošto se će proizvodi u mini varijanti, biće vrlo praktičan za konzumaciju i nadamo se da će se svideti potrošačima svih uzrasta – kaže Šild.
Jedan od glavnih ciljeva je i da ojačaju partnerske odnose sa postojećim primaocima franšize, ali i da pridobiju nove. Pripremaju interesantne marketinške kampanje koje će pomoći primaocima da posao i dalje „dobro ide“, a koje bi trebalo da privuku veći broj potrošača. Potraga za novim primaocima je uvek aktuelna, a regrutuju ih preko društvenih mreža, medija, ali i direktnim kontaktom.
Budući da su prisutni i na tržištu Makedonije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, ističu da im je cilj da prodaja i u ovim zemljama bude uravnotežena.
Šild dodaje da je prethodna godina bila prelomna za kompaniju, i što se tiče poslovanja, i po pitanju novog identiteta. Druga polovina godine je protekla u znaku promena, kompletne reorganizacije u kompaniji i stvaranja novog brenda. -- Uspešno smo odradili jedan vrlo veliki posao -- promenu brenda, i to bez gubljenja ijednog postojećeg primaoca franšize. Ta činjenica sama po sebi govori sve – ističe Šild.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...