Pizza Hut i Telepizza
Pizza Hut i Telepizza / Strateški partneri u regionu Latinske Amerike, Kariba, Španije, Portugalije i Švajcarske
Utorak
29.05.2018.
Strateško partnerstvo „velikih razmera“ koje su američki Pizza Hut i španska Telepizza nedavno potvrdili i potpisivanjem ugovora o master franšizi, bitno će promeniti tempo razvoja oba lanca.
 

Ovim ugovorom, naime, španska grupacija Telepizza postaje primalac master franšize američkog brenda Pizza Hut i preuzima razvoj na teritoriji Latinske Amerike (bez Brazila), Kariba, Španije, Portugalije i Švajcarske.

Partnerstvo, koje obe strane opisuju kao „prekretničko“, predviđa, zapravo, da Telepizza u narednih 10 godina na ovim teritorijama otvori 1.300 novih Pizza Hut jedinica, odnosno, 2.550 jedinica u narednih 20 godina. Na taj način, Telepizza bi postala najveći franšizni partner američke kompanije (prema broju restorana), dok bi broj jedinica pod Pizza Hut brendom na pomenutim tržištima bio – udvostručen.

Telepizza je idealan partner – ističe u zvaničnom saopštenju Milind Pant, predsednik kompanije Pizza Hut International. Ova španska grupacija, naime, već posluje u 23 zemlje, gde razvija lance picerija pod brendovima Telepizza i Jeno's Pizza i trenutno u svom portfelju ima 1.607 restorana. – Uz sve svoje mogućnosti, predanost i kapital, verujemo da će Telepizza ubrzati širenje Pizza Hut brenda na ključnim regionima u razvoju kao što je Latinska Amerika – kaže Pant, objašnjavajući da je Telepizza, sa ovakvim iskustvom, dokazanim rezultatima, resursima i kapitalom, svakako bila idealan kandidati za franšiznu saradnju. 

Prema ugovoru, Telepizza će upravljati lancem nabavke u zemljama Latinske Amerike (osim Brazila), Karibima, Španiji (bez Andore), Portugaliji i Švajcarskoj. U Španiji, gde je vodeći igrač u branši, i u Portugaliji, Telepizza će nastaviti da razvija svoju, ali i mrežu Pizza Hut restorana, dok će uporedo pratiti rad postojećih Pizza Hut primalaca franšize. Pored otvaranja novih lokala, u Latinskoj Americi (bez Brazila) i području Kariba, španska grupacija će postepeno rebrendirati i preimenovati svoje picerije u Pizza Hut, kao što će preuzeti i brigu o postojećim primaocima Pizza Hut franšize iz ovih zemalja.

Ovo partnerstvo ubrzava naš plan rasta na globalnom nivou, skoro udvostručava obim našeg biznisa i povećava broj zemalja u kojima poslujemo na 37, što uključuje i više od 500 miliona potencijalnih mušterija – navodi sve prednosti saradnje Pablo Juantegui, izvršni direktor Telepizza Group-a.

S druge strane, Pizza Hut, kao najveći lanac picerija na svetu sa gotovo 17.000 lokacija u više od 100 zemalja, ovim partnerstvom potvrđuje da nema vremena za predah. Stručnjaci, međutim, smatraju da ovaj potez dolazi u presudnom trenutku – posle nešto slabijih rezultata prodaje iz poslednjih nekoliko godina. Prema najnovijem finansijskom izveštaju, u prvom tromesečju ove godine prodaja na američkom tržištu porasla je za 1%, što je tek blagi oporavak u odnosu na pad od 3% koji su zabeležili u istom periodu prošle godine. Prodaja na međunarodnom nivou, pak, pala je za 2%.

Pomeranje fokusa na region Latinske Amerike, u određenoj meri je i opravdan, budući da je 6% ukupnog prošlogodinjeg prihoda kompanije došlo upravo iz zemalja pomenutog regiona. Međutim, čak i sa značajnim prilivom koji dolazi s prodajom master prava španskoj grupaciji, u Pizza Hut-u nastupaju s nešto umerenijim očekivanjama, svesni da će i narednih godina biti u „fazi preokreta“, kako je to nedavno formulisao i izvršni direktor Pizza Hut-a Greg Krid.