Kad se veliki udruže

Ovim ugovorom, naime, španska grupacija Telepizza postaje primalac master franšize američkog brenda Pizza Hut i preuzima razvoj na teritoriji Latinske Amerike (bez Brazila), Kariba, Španije, Portugalije i Švajcarske.
Partnerstvo, koje obe strane opisuju kao „prekretničko“, predviđa, zapravo, da Telepizza u narednih 10 godina na ovim teritorijama otvori 1.300 novih Pizza Hut jedinica, odnosno, 2.550 jedinica u narednih 20 godina. Na taj način, Telepizza bi postala najveći franšizni partner američke kompanije (prema broju restorana), dok bi broj jedinica pod Pizza Hut brendom na pomenutim tržištima bio – udvostručen.
– Telepizza je idealan partner – ističe u zvaničnom saopštenju Milind Pant, predsednik kompanije Pizza Hut International. Ova španska grupacija, naime, već posluje u 23 zemlje, gde razvija lance picerija pod brendovima Telepizza i Jeno's Pizza i trenutno u svom portfelju ima 1.607 restorana. – Uz sve svoje mogućnosti, predanost i kapital, verujemo da će Telepizza ubrzati širenje Pizza Hut brenda na ključnim regionima u razvoju kao što je Latinska Amerika – kaže Pant, objašnjavajući da je Telepizza, sa ovakvim iskustvom, dokazanim rezultatima, resursima i kapitalom, svakako bila idealan kandidati za franšiznu saradnju.
Prema ugovoru, Telepizza će upravljati lancem nabavke u zemljama Latinske Amerike (osim Brazila), Karibima, Španiji (bez Andore), Portugaliji i Švajcarskoj. U Španiji, gde je vodeći igrač u branši, i u Portugaliji, Telepizza će nastaviti da razvija svoju, ali i mrežu Pizza Hut restorana, dok će uporedo pratiti rad postojećih Pizza Hut primalaca franšize. Pored otvaranja novih lokala, u Latinskoj Americi (bez Brazila) i području Kariba, španska grupacija će postepeno rebrendirati i preimenovati svoje picerije u Pizza Hut, kao što će preuzeti i brigu o postojećim primaocima Pizza Hut franšize iz ovih zemalja.
– Ovo partnerstvo ubrzava naš plan rasta na globalnom nivou, skoro udvostručava obim našeg biznisa i povećava broj zemalja u kojima poslujemo na 37, što uključuje i više od 500 miliona potencijalnih mušterija – navodi sve prednosti saradnje Pablo Juantegui, izvršni direktor Telepizza Group-a.
S druge strane, Pizza Hut, kao najveći lanac picerija na svetu sa gotovo 17.000 lokacija u više od 100 zemalja, ovim partnerstvom potvrđuje da nema vremena za predah. Stručnjaci, međutim, smatraju da ovaj potez dolazi u presudnom trenutku – posle nešto slabijih rezultata prodaje iz poslednjih nekoliko godina. Prema najnovijem finansijskom izveštaju, u prvom tromesečju ove godine prodaja na američkom tržištu porasla je za 1%, što je tek blagi oporavak u odnosu na pad od 3% koji su zabeležili u istom periodu prošle godine. Prodaja na međunarodnom nivou, pak, pala je za 2%.
Pomeranje fokusa na region Latinske Amerike, u određenoj meri je i opravdan, budući da je 6% ukupnog prošlogodinjeg prihoda kompanije došlo upravo iz zemalja pomenutog regiona. Međutim, čak i sa značajnim prilivom koji dolazi s prodajom master prava španskoj grupaciji, u Pizza Hut-u nastupaju s nešto umerenijim očekivanjama, svesni da će i narednih godina biti u „fazi preokreta“, kako je to nedavno formulisao i izvršni direktor Pizza Hut-a Greg Krid.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...