Novo zdanje za novo poglavlje
McDonald's želi da bude istinski moderan i progresivan brend. Ovo je, u najkraćem, okosnica strateškog plana kompanije koju poslednjih nekoliko godina sprovodi izvršni direktor Stiv Isterbruk. Novo poglavlje u poslovanju uključilo je i određene promene, a početak je obeležen otvaranjem novog sedišta kompanije u Čikagu u modernom devetospratnom zdanju u koje je uloženo 250 miliona dolara.
Novo sedište za 2.000 zaposlenih neće, međutim, biti samo administrativni centar, već mesto gde će se predstaviti „najbolje od McDonald's-a“, ističu u kompaniji. Prizemlje zdanja je, recimo, rezervisano za restoran gde će se na svaka tri meseca smenjivati meniji i specijaliteti iz McDonald's-ovih restorana iz svih krajeva sveta. Iako su zaštitni znaci brenda dobro poznati Big Mac i pomfrit, manje je poznata činjenica da se u pojedinim zemljama, pored klasičnog menija, služe i obroci prilagođeni ukusima lokalnih potrošača.
– Sve što smo u poslednjih nekoliko godina uradili na modernizaciji brenda, „izloženo je“ u ovom restoranu – ističe Robert Gibz, PR kompanije. Tako će se u „centralnom“ restoranu u Čikagu nuditi i gurmanski burger (Mighty Angus Burger) tipičan za Kanadu, začinjeni pileći sendvič (McSpicy Chicken Sandwich) iz Hong Konga, pikantna salata s mocarelom i piletinom (Mozza Salad) iz Francuske ili pomfrit sa slaninom preliven topljenim sirom (Cheese and Bacon Loaded Fries) iz Australije. Pored specifičnog menija, restoran će biti opremljen i samouslužnim kioscima za poručivanje, ali će biti uvedena i usluga konobara.
Drugi sprat je namenjen za „Hamburger University”, interni centar za obuku menadžera, ali i primaoca McDonald's-ove franšize. Na trećem spratu se nalazi kuhinja gde se testiraju novi ukusi i smišljaju nova jela. Kancelarije na višim spratovima pretvorene su u otvoren, „prijateljski“ radni prostor, s kafićima, terasama, mestima za relaksaciju i rekreaciju – koncept koji su poslednjih godina popularizovale velike IT kompanije.
Svečano otvaranje, međutim, ne obeležava isključivo „ružičasto“ razdoblje poslovanja. Kako ističu američki analitičari, ulaganje u novo zdanje, s jedne strane, samo je za trenutak skrenulo pažnju s „manje privlačnih“ planova smanjenja troškova s druge. Kompanija je, naime, najavila da do 2019. planira da smanji troškove za 500 miliona dolara, a nova strategija uključuje i restrukturiranje lokalnih podružnica i kancelarija koje su zadužene za saradnju s primaocima McDonald's-ove franšize. Ovo podrazumeva i smanjenje broja zaposlenih, pre svega na pozicijama konsultanata na terenu koji su održavali komunikaciju između primalaca franšize i sedišta kompanije. Promene će za sada zahvatiti samo tržište Sjedinjenih Država, ali se najavljuje i pojednostavljenje upravljanja franšiznom mrežom na globalnom nivou.
U američkim medijima nedavno je odjeknula i vest o mogućoj ekspanziji McDonald's-a u Severnu Koreju. Ako se „gest dobre volje“ diktatorskog režima ostvari, za američki lanac bi to svakako bila još jedna istorijska prekretnica.
Osim novih tehnologija (samouslužnih kioska i mobilne aplikacije za poručivanje i plaćanje), u korpus velikih promena ulazi i to što se McDonald's poslednjih godina okreće „zelenijem“ poslovanju. Mali, ali vrlo značajan pomak po tom pitanju predstavlja i najnovija odluka kompanije da u Velikoj Britaniji iz upotrebe izbaci plastične slamčice i zameni ih papirnim. Ova promena će, za početak, obuhvatiti nešto više od 1.300 restorana u Velikoj Britaniji, a do kraja 2018. plastične slamčice će biti zamenjene i u McDonald's-ovim restoranima u SAD, Francuskoj, Švedskoj, Norveškoj.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...