Novo zdanje za novo poglavlje

Povratak kući / Posle 47 godina, sedište kompanije McDonald's ponovo je u centru Čikaga
Ponedeljak
18.06.2018.
U godini kad Big Mac „slavi“ 50. rođendan, centrala kompanije McDonald's seli se u novo zdanje i vraća u centar Čikaga. Ovo je tek početak „novog poglavlja“.
 

McDonald's želi da bude istinski moderan i progresivan brend. Ovo je, u najkraćem, okosnica strateškog plana kompanije koju poslednjih nekoliko godina sprovodi izvršni direktor Stiv Isterbruk. Novo poglavlje u poslovanju uključilo je i određene promene, a početak je obeležen otvaranjem novog sedišta kompanije u Čikagu u modernom devetospratnom zdanju u koje je uloženo 250 miliona dolara.

Novo sedište za 2.000 zaposlenih neće, međutim, biti samo administrativni centar, već mesto gde će se predstaviti „najbolje od McDonald's-a“, ističu u kompaniji. Prizemlje zdanja je, recimo, rezervisano za restoran gde će se na svaka tri meseca smenjivati meniji i specijaliteti iz McDonald's-ovih restorana iz svih krajeva sveta. Iako su zaštitni znaci brenda dobro poznati Big Mac i pomfrit, manje je poznata činjenica da se u pojedinim zemljama, pored klasičnog menija, služe i obroci prilagođeni ukusima lokalnih potrošača.
Sve što smo u poslednjih nekoliko godina uradili na modernizaciji brenda, „izloženo je“ u ovom restoranu – ističe Robert Gibz, PR kompanije. Tako će se u „centralnom“ restoranu u Čikagu nuditi i gurmanski burger (Mighty Angus Burger) tipičan za Kanadu, začinjeni pileći sendvič (McSpicy Chicken Sandwich) iz Hong Konga, pikantna salata s mocarelom i piletinom (Mozza Salad) iz Francuske ili pomfrit sa slaninom preliven topljenim sirom (Cheese and Bacon Loaded Fries) iz Australije. Pored specifičnog menija, restoran će biti opremljen i samouslužnim kioscima za poručivanje, ali će biti uvedena i usluga konobara.

Drugi sprat je namenjen za „Hamburger University”, interni centar za obuku menadžera, ali i primaoca McDonald's-ove franšize. Na trećem spratu se nalazi kuhinja gde se testiraju novi ukusi i smišljaju nova jela. Kancelarije na višim spratovima pretvorene su u otvoren, „prijateljski“ radni prostor, s kafićima, terasama, mestima za relaksaciju i rekreaciju – koncept koji su poslednjih godina popularizovale velike IT kompanije.

Svečano otvaranje, međutim, ne obeležava isključivo „ružičasto“ razdoblje poslovanja. Kako ističu američki analitičari, ulaganje u novo zdanje, s jedne strane, samo je za trenutak skrenulo pažnju s „manje privlačnih“ planova smanjenja troškova s druge. Kompanija je, naime, najavila da do 2019. planira da smanji troškove za 500 miliona dolara, a nova strategija uključuje i restrukturiranje lokalnih podružnica i kancelarija koje su zadužene za saradnju s primaocima McDonald's-ove franšize. Ovo podrazumeva i smanjenje broja zaposlenih, pre svega na pozicijama konsultanata na terenu koji su održavali komunikaciju između primalaca franšize i sedišta kompanije. Promene će za sada zahvatiti samo tržište Sjedinjenih Država, ali se najavljuje i pojednostavljenje upravljanja franšiznom mrežom na globalnom nivou.

U američkim medijima nedavno je odjeknula i vest o mogućoj ekspanziji McDonald's-a u Severnu Koreju. Ako se „gest dobre volje“ diktatorskog režima ostvari, za američki lanac bi to svakako bila još jedna istorijska prekretnica.
Osim novih tehnologija (samouslužnih kioska i mobilne aplikacije za poručivanje i plaćanje), u korpus velikih promena ulazi i to što se McDonald's poslednjih godina okreće „zelenijem“ poslovanju. Mali, ali vrlo značajan pomak po tom pitanju predstavlja i najnovija odluka kompanije da u Velikoj Britaniji iz upotrebe izbaci plastične slamčice i zameni ih papirnim. Ova promena će, za početak, obuhvatiti nešto više od 1.300 restorana u Velikoj Britaniji, a do kraja 2018. plastične slamčice će biti zamenjene i u McDonald's-ovim restoranima u SAD, Francuskoj, Švedskoj, Norveškoj.   


Otvoreni za nove koncepte / Radni prostor s kafićem i pogledom na metropolu