Privlačnost velikog tržišta

Nizu američkih, uglavnom fast food lanaca koji se šire u Kini, nedavno se pridružio i kanadski Tim Hortons.
Kako je nedavno najavljeno, lanac kafeterija Tim Hortons planira da u narednih deset godina otvori više od 1.500 jedinica u Kini. Lanac, poznat po svojoj ponudi krofni i kafa, potpisao je ugovor o master franšizi, zasnovan na zajedničkom ulaganju (joint venture) s kompanijom Cartesian Capital Group, koja će biti zadužena za razvoj i otvaranje kafeterija na tržištu Kine.
Izbor partnera je, s jedne strane, bio prilično logičan potez. Cartesian Capital, naime, od 2012. sarađuje s kompanijom Restaurant Brands International, matičnom kompanijom Tim Hortons-a, koja poseduje i brendove Burger King i Popeyes. Cartesian Capital, kao jedan od lokalnih partnera koji rade na razvoju i širenju Burger Kinga u Kini, zaslužan je što danas na ovom tržištu ima više od 900 restorana.
Odluka o ulasku u Kinu za Tim Hortons će svakako biti značajan internacionalni korak, budući da je lanac prethodno najavio i širenje u Španiji, Meksiku, Velikoj Britaniji i Filipinima. Što se Kine tiče, kanadski brend najviše nade polaže na ogroman broj potencijalnih potrošača i visoku platežnu moć srednje klase. Kao najmnogoljudnija zemlja na svetu s jednom od najjačih ekonomija, Kina nesumnjivo oličava „odličnu priliku za rast“. U prilog „velikim očekivanjima“ idu i sve očitije promene u navikama lokalnih potrošača – suprotno uvreženom mišljenju, poslednjih godina sve veći broj stanovnika Kine, a naročito mladi i poslovni ljudi, piju kafu umesto čaja.
Ovu priliku je, recimo, već dobro kapitalizovao američki Starbucks, koji je, prema podacima iz maja, imao 3.300 kafeterija u 140 gradova u Kini. Lanac, pored toga, planira da do 2021. na ovom tržištu razvije mrežu od 5.000 kafeterija. Sigurno je da je za Starbucks Kina tržište s najvećim tempom rasta, budući se na svakih 15 sati otvori po jedna kafeterija. Da pomenemo, i britanski Whitbread, vlasnik lanca Costa Coffee, ima 449 jedinica u Kini, a prema najnovijem godišnjem izveštaju, planira da otvori najmanje još 750 kafeterija do 2022. godine.
Uprkos jakoj konkurenciji i sumnjama pojedinih analitičara koji ističu da Tim Hortons i nije tako poznat brend van Kanade, predstavnici lanca su uvereni da će uspeti da se izbore za svoje „mesto pod suncem“ na kineskom tržištu. Tim Hortons ima više od 4.700 kafeterija širom sveta.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...