Kafa iz Nju Orleansa za ceo svet
Pored toga što slavi 40 godina postojanja i otvaranje stote kafeterije, PJ's Coffee će se pridružiti i obeležavanju tri veka od osnivanja Nju Orleansa, grada u kojem je brend i ponikao. Kao što dolikuje jubilejima, PJ's Coffee najavljuje da će u ponudu uvrstiti ograničenu liniju proizvoda – dva nova napitka od kafe i specijalnu mešavinu koja će se u kafeterijama „premijerno“ pojaviti 29. septembra, na dan kada se u SAD obeležava Nacionalni dan kafe. Ovo će, kako ističu u kompaniji, ujedno biti i dobra prilika da se nastavi s jačanjem brenda, osvajanjem novih tržišta i novih franšiznih ugovora.
U prethodne dve godine, naime, PJ's Coffee je na matičnom tržištu otvorio 30 kafeterija, a „jubilarnu“, stotu, otvoriće ove jeseni u Perlandu u Teksasu – tempo rasta koji u istoriji lanca do sada nije zabeležen, iako se PJ's franšizno razvija još od 1989. Tome su, smatraju u kompaniji, doprinele i značajne promene u izgledu kafeterija, logotipa, kao i proširenje ponude. Kompanija je krajem 2017. potpisala i prve franšizne ugovore za tržišta van Amerike, tako da lanac iz Nju Orleansa danas ima kafeterije u Kuvajtu i Vijetnamu, dok se pregovori vode i za tržište Malezije.
U poređenju sa drugim, poznatijim američkim lancima, PJ's Coffee je i dalje relativno „mali igrač“, ali, kako ističu u kompaniji, u industriji proizvodnje i prodaje kafe, koja na svetskom nivou generiše 100 milijardi dolara godišnje, ima mesta za sve. Širenje će se, kako najavljuju, nastaviti i na matičnom i na tržištima širom sveta. To uključuje i zemlje Evrope, a franšizne partnere traže i za zemlje ovog regiona.
Primalac franšize bi, pre svega, trebalo da bude jaka, marketinški orijentisana kompanija koja posluje u sektorima povezanim sa hranom, a presudno je da ima dovoljno kapitala za uzimanje master franšize i otvaranje najmanje pet kafeterija. Od primaoca se očekuje da obezbedi atraktivne nekretnine i lokacije za kafeterije, a u zavisnosti od franšiznog formata (kiosk ili klasična kafeterija), lokali bi trebalo da imaju od 30 do 150 m2. Podrška matične kompanije iz SAD uključuje obuku, pomoć pri izboru lokacije, marketinga i svih drugih aspekata poslovanja. Obuka će biti organizovana u SAD, u trajanju od dve do četiri nedelje i biće obavezna za sav menadžerski kadar.
PJ's Coffee je poznat po širokoj ponudi toplih, hladnih i ledenih kafa i napitaka od kafe, pri čijoj se pripremi koriste samo zrna vrhunskog kvaliteta – tačnije, tek 1% zrna najkvalitetnije arabike. Razvili su jedinstvenu tehniku prženja kafe za hladne napitke, kao i specijalni postupak hladnog ceđenja koji omogućava da kafa zadrži pun, bogat ukus, uz drastično smanjenje stepena kiselosti. Ovaj proces je, zapravo, usavršila Filis Džordan, osnivač i vlasnica prve PJ's kafeterije – proces koji se i dan-danas koristi za spravljanje svih hladnih PJ's napitaka od kafe. Prva PJ's kafeterija je otvorena 1978. godine. Od 2008. lanac je u vlasništvu kompanije Ballard Brands koju vode braća Pol, Stiven i Skot Balard (fotografija 3/3).

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...