Kafa u franšizi „za poneti“
Radeći godinama u vending biznisu na poslovima postavljanja, punjenja i servisiranja samouslužnih aparata za kafuu i tople napitke, kao i na poslovima komercijale, Robert Družinić iz Varaždina je odlučio da se i sam okuša u tim vodama, ali kao preduzetnik. Sredinom 2016. osnovao je firmu Manija i počeo da razvija brend Caffemanija. U osnovi poslovne ideje je postavljanje, punjenje i servisiranje svih vrsta samouslužnih aparata, kao što su samouslužni aparati za kafu i tople napitke i snack aparati, a ponuda kompanije obuhvata i postavljanje aparata za vodu na galone i Lavazza mini-aparata za espreso namenjenih malim kompanijama.
– Osam godina sam se bavio ovim biznisom, ali po pravilima firme u kojoj sam radio. Počeo sam da osećam potrebu za većom slobodom – da mogu dogovarati posebne uslove, poručiti robu brže, biti više na usluzi klijentima. I druge životne okolnosti su me navele da počnem intenzivno da razmišljam o tome da postanem preduzetnik – ostvario sam se kao otac i poželeo da lakše kombinujem poslovne obaveze sa slobodnim vremenom. Pomislio sam da bih, uz pomoć supruge Nine, koja je ekonomista po struci, mogao da razvijem posao od kojeg bismo živeli – priča Robert o počecima.
Konkurencija u ovom poslu u Hrvatskoj je, kako kaže, izuzetno jaka. – No, mi se borimo. Dosadašnje iskustvo govori da su za sklapanje saradnje u ovom poslu vrlo važne preporuke. Preporuka podrazumeva da ljudi znaju da će u aparatima biti dobra kafa te da će servisiranje aparata biti u kratkom roku. Zato smo se mi opredelili da budemo firma koja će koristiti isključivo visoko kvalitetne sirovine – na primer, brendove Nescafe ili Lavazza. Odlučili smo se da nudimo kvalitet na uštrb svoje zarade i ostaćemo i dalje pri toj odluci – objašnjava Družinić.
Svojim samouslužnim aparatima mogu pokriti potrebe korisnika, ma koliko bili veliki ili brojni – od vrlo prometnih lokacija, kao što su zdravstvene ustanove, fakulteti ili kompanije sa više stotina radnika, do firmi sa po nekoliko zaposlenih, kojima nude male espreso kancelarijske aparate. – Segment malih aparata za kancelariju nam dobro ide. Mi firmi iznajmljujemo aparat besplatno, a uslov je da naruče 100 kapsula kafe mesečno. Oni, praktično, plaćaju samo kafu i to je manjim kancelarijama jako interesantno – objašnjava Robert Družinić.
Međutim, razvijajući ovaj posao, uočili su da na tržištu postoje ljudi koji bi želeli da pokrenu sopstveni biznis, ali nemaju dovoljno znanja kako bi to ostvarili ili, jednostavno, nisu skloni da se samostalno otisnu u preduzetničke vode. Takvim ljudima, Caffemanija nudi poslovnu saradnju kroz partnerstvo.
– Svi koji imaju želju da rade za sebe ili da imaju dodatni oblik zarade, a posao žele pokrenuti uz niska ulaganja te uz to biti i sigurni u svoj uspeh – mogu od kompanije Manija dobiti kompletno rešenje za pokretanje malog vending biznisa – kaže Družinić.
Uobičajeno, za vending biznis su, podseća naš sagovornik, potrebna visoka kapitalna ulaganja jer treba kupiti aparate. Ovo je prvi problem koji će rešiti potencijalnom poslovnom partneru. Naime, onim ljudima koji su zainteresovani za ovaj posao nude mogućnost da aparate uzmu u najam uz određenu mesečnu nadoknadu. Partneri će zauzvrat dobiti određenu garanciju o ispravnosti aparata.
– Partnerima bismo preneli kompletan know-how u vezi sa ovim biznisom – u pogledu punjenja i osnovnog servisa aparata za tople napitke, kao i pomoć prilikom pokretanja biznisa, što, između ostalog, uključuje i odabir odgovarajućeg oblika poslovnog subjekta. Pravimo i poslovni plan, sve kako bi partneru odmah na početku rada pomogli u lakšem planiranju i pokazali mu koliko realno može da zaradi u ovom poslu – naravno, u zavisnosti od želja i preferencija poslovnog partnera – objašnjava Robert.
Caffemanija obezbeđuje sirovine, rezervne delove za aparate i podršku 24 sata, svaki dan. – Sve što je poslovnim partnerima potrebno jeste da poznaju mikrolokaciju na kojoj bi gradili svoj biznis te da se obavežu da će u određenom periodu, na unapred definisanoj teritoriji koja im pripada, postaviti minimalno deset aparata. Oni bi takođe imali mogućnost da nude i male aparate lokalnim kompanijama. Obaveza bi bila da kafu, odnosno, sve sirovine za punjenje aparata, naručuju od Caffemanije.Važno je da ta osoba bude vešta u prodaji, da je komunikativna, ali i da je kadra da servisira aparat i razume kako mašine funkcionišu – objašnjava Družinić.
Sami partneri mogu da odluče da li će im ovo biti dodatni posao ili će mu se potpuno posvetiti i pokušati da od njega naprave solidan izvor prihoda. – Saradnjom sa nama ljudi bi preskočili prvi korak, ne bi im bio potreban veliki početni kapital, a mogli bi da ostvare dodatni izvor prihoda ili da to podignu na viši nivo i naprave mali biznis za sebe. Verujem da postoje ljudi koji bi rado krenuli u preduzetničke vode. Pa zašto ne u vending biznis? – poziva na saradnju Robert Družinić.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...