Bečki slatkiš u Zagrebu

Štefan Racenberger, portparol kompanije Aida Prousek&Co, izjavio je da će u martu otvoriti lokal u Zagrebu. Poslastičarnica će, prema najavama, biti u centru grada i prostiraće se na 300 kvadratnih metara.
Ubrzo nakon otvranja prvog trebalo bi da bude otvoren i drugi lokal, ali lokacija nije poznata.
Aida je jedno od omiljenih mesta za izlazak za Bečlije, ali i strane turiste koji „opsedaju“ glavni grad Austrije. Posetioci jednog od najpopularnijih turističkih portala Trip Advisor puni su reči hvale i taj kutak koji odiše austrijskom kulturom opisuju kao najbolje mesto u gradu sa vrhunskim kolačima, kafom i ambijentom. Pored kafe i slatkiša, zaštitini znak ovih poslastičarnica je i enterijer u stilu sedamdesetih.
Strategija rasta kompanije je, između ostalog, i širenje kroz franšize. Prve franšizne kafe-poslastičarnice otvorene su u Beču pre pet godina. Van Austrije, kao franšiza, poslastičarnice Aida su se pojavile tek prošle godine, na tržištu Saudijske Arabije. Franšizni model ekspanzije rezervisan je za Srednji Istok i Aziju. U ovoj godini, planirano je otvaranje franšiznih poslastičarnica u Moskvi, Kuvajtu, Hong Kongu, Dubaiju, Kataru, Abu Dabiju.
Odgovarajući potrebama tržišta, Aida je razvila tri modela lokala, koji se nude i primaocima franšiza. Aida Pink su mali lokali koji se mogu smestiti u tržnom centru, aerodromu, trgovini, bolnici i sličnim lokacijama. Čak i kod Aida pink modela postoje tri koncepta: prodavnica (Aida Pink Shop), kupovina iz automobila (Aida Pink Drive), i „zid“ (Aida Pink Wall), deo od dva kvadratna metra u okviru prodavnice gde su smešteni proizodi ove kompanije. Aida Classic je drugi model, i osmišljen je kao tradicionalni bečki kafe, dok Aida Gold model podrazumeva otvaranje veoma luksuznog lokala.
Prosečna investicija za Classic i Gold model iznosi od 200.000 do 800.000 dolara, bez ulazne franšizne naknade čija visina zavisi od lokacije, strukture i veličine, navodi se na zvaničnom portalu kompanije. Za Aida Pink Wall model treba izdvojiti 15.000 dolara, a Aida Pink Shop 100.000 dolara. Investicija podrazumeva potpuno opremljenu prodavnicu, treninge, franšizno uputstvo i kontinuiranu podršku. Primaoci franšize, takođe, imaju obavezu da mesečno izdvajaju redovnu naknadu od šest odsto bruto prihoda od prodaje i jedan odsto bruto prihoda od prodaje za marketing. Franšizni ugovor traje minimum pet godina.
Jozef Prauzek je prvu prodavnicu kafe otvorio početkom prošlog veka, 1913. godine. Nakon četiri godine poslovanja otvorio je i kompaniju u Beču. Do 1934. uspeo je da ustanovi 11 prodajnih mesta. Danas u Beču radi 29 poslastičarnica pod brendom Aida, u kojima se proda 180.000 šoljica kafe dnevno, ili utroši 115 tona kafe godišnje. Na meniju se nalazi 200 proizvoda. Njihove proizvode naručuju i kompanije, hoteli, trgovinski lanci, a rade dostavu i za razne događaje (venčanja i sl.), pa čak i dostavu na kućnu adresu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...