SnF Gida, partnerska kompanija Surf’N’Fries-a i turskog investitora, planira u narednih pet godina da otvori 50 lokala u Turskoj. Na slici: Prodajno mesto u Istanbulu
Četvrtak
24.01.2013.
Otvorivši prvi restoran brze hrane u Istanbulu kompanija Surf’N’Fries je zakoračila na tržište Turske. U planu je otvaranje još tri lokala ove godine.
 

Denis Polić, suvlasnik kompanije Surf'N'Fries, kaže da je rano za sticanje kompletne slike o poslovanju u Turskoj, ali da su zadovoljni prvim koracima. – Svaki početak je težak, ali broj gostiju iz dana u dan raste. Ljudi koji su probali naš proizvod se vraćaju, a konstantno pristižu i novi potrošači – kaže Polić.

Polić dodaje da su lokal otvorili u nezgodno vreme, oko praznika, ali da s nestrpljenjem očekuju „prolećni bum“.

U partnerskom odnosu sa lokalnim turskim investitorom osnovali su joint venture kompaniju SnF Gida i tako dobili priliku da sigurnim korakom nastupe na turskom tržištu.

Lokal od tridesetak kvadrata otvoren je u srcu istanbulskog kraja Dešihtaš. Nalazi se u pešačkoj zoni, i zbog dobre pozicije, s pultom okrenutom ka ulici, mogu da očekuju veliki promet. – U ovoj godini je u planu da otvorimo tri do pet sopstvenih objekata u Istanbulu. U tom gradu bismo nastavili da širimo mrežu samostalno, dok bismo eventualno davanje franšize ostavili za druge gradove. Čekamo da nam tržište da signal u tom pogledu. Dobro je da već ima zainteresovanih za uzimanje franšize, ali ne želimo da žurimo – kaže Polić.

Po svemu sudeći, Turci vole brzu hranu. Lider na tržištu je svetski lanac brze hrane Burger King, sledi Mc Donald’s koji čak ima razvijenu i kućnu dostavu. Konkurencija je, kako ističe Polić, pojačana i poznatim domaćim brendovima. Ipak, usudili su se da se uhvate u koštac sa svim mogućim nedaćama, jer veruju da postoji prostora za nove „igrače“. – Naš proizvod je inovativan, pakovanje je jedinstveno i verujemo u uspeh – kaže Polić.

Za sada, proizvod nisu prilagođavali lokalnom tržištu, ali razmišljaju da u skorijoj budućnosti razviju nove ukuse soseva koji bi upravo bili po ukusu turskih potrošača.

U narednih pet godina planiraju da otvore 50 lokala. – Znamo da prve godine poslovanja otvaranje novih lokala ide sporije. Vremenom ćemo bolje upoznati tržište i ekspanzija će biti brža, a pri tom, uvek postoji mogućnost franšiznog širenja mreže – objašnjava Polić.


Vesna Lapčić
saradnik