Ledene rolnice u franšizi
Priča o Icy Bobo sladoledima datira od zime 2015. kada su Rok Jakše i Larisa Casar iz Slovenije otputovali na Tajland gde su prvi put videli štandove za sladoled koji se priprema i služi u obliku rolnica. Ove „ledene rolnice“, odnosno, specifičan način pripreme sladoleda, nastao je upravo u pomenutoj azijskog zemlji. Posebne su jer se prave na licu mesta, pred kupcima, tako što se na ledenoj ploči iseckaju i umešaju sladoledna baza i razni sastojci, a potom štapulom „skidaju trake” i formiraju rolnice sladoleda.
– Odmah smo se zaljubili u koncept i odlučili da ga predstavimo Evropi. U proleće 2016. prva prodajna jedinica otvorena je u Ljubljani u Sloveniji. I postali smo instant hit – kaže Rok Jakše, jedan od idejnih tvoraca koncepta.
Zahvaljujući odličnim reakcijama potrošača, ali i zbog toga što su brzo počeli da im se javljaju preduzetnici zaineteresovani za koncept, odlučili su da osmisle i ponude franšizu. Već sledeće godine, otvorili su još jednu sopstvenu prodajnu jedinicu u Ljubljani i jednu franšiznu u Mariboru. Ubrzo nakon toga, otvorene su dve franšize u Hrvatskoj i jedna u Nemačkoj.
– Promenili smo koncept pravljenja sladoleda i uveli sveže sastojke – voće, začine, čokoladu, koštunjavo voće, topinge, macha zeleni čaj – koje seckamo i pripremamo na licu mesta za svakog potrošača posebno. Baza se sprema na dnevnom nivou, bez veštačkih boja i aroma. Rolnice se ručno prave, a postoji neograničen broj mogućih sastojaka, kao i različite osnove – veganska, mlečna, jogurtna. Na taj način smo u potpunosti promenili izgled i ukus tradicionalnog sladoleda. Icy Bobo rolnice nisu samo ukusne, već su i prave male umetničke kreacije. Zanimljivo, ledene rolnice su postale najslikaniji sladoled u svetu – kaže Rok Jakše.
Dakle, kvalitetan proizvod je tu, a kada je reč o samom franšiznom modelu, Jakše kaže da su uspešnost poslovanja dokazali na tri tržišta. – Našim primaocima franšize dajemo jedinstvene prodajne štandove koji kombinuju luksuzan dizajn i funkcionalnost. Mogu računati i na veleprodajne cene repromaterijala, podršku u marketingu i reklamiranju na društvenim mrežama, ali i konstantnu podršku po svim pitanjima. Svakako, model podrazumeva i obuku prodavaca, operativni priručnik sa detaljno objašnjenjim procesima rada, kao i dodatne instrukcije u vezi sa svakodnevnim poslovanjem. Kada je reč o samom sladoledu, reč je o italijanskim premijum sirovinama, a primalac dobija i naše recepte. Uz sve to, paket uključuje i brendirana pakovanja i radne uniforme – objašnjava Jakše.
Icy Bobo traži dve vrste primalaca franšize. Prvi bi bili primaoci pojedinačne franšize, ljudi bez posebnog prethodnog preduzetničkog iskustva, ali koji imaju jaku želju da rade i uče. Druga skupina su preduzetnici zainteresovani za kobrending koji već imaju lokal ili kompatibilan biznis. – Ipak, voleli bismo da se širimo i uz pomoć master franšize. Primalac master franšize bi zaista trebalo da bude neko spreman i sposoban da razvije mrežu na teritoriji čitave države. Spremni smo, zapravo, da u Evropi i zemljama balkanskog regiona širimo mrežu na različite načine – kaže on.
On dodaje da Icy Bobo može biti solidan porodični biznis tamo gde sezona sladoleda traje duže, ali se može smestiti i u zatvoren prostor kako bi primalac franšize poslovao cele godine. Takođe, ovo je, prema njegovim rečima, i savršena prilika za dodatni izvor prihoda, budući da je štand mobilan te može da se koristi samo za vreme letnjih meseci.

POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
Sve veći broj pošta u svetu svoju mrežu širi i franšizno, naročito u manjim mestima u kojima je kroz direktno prisustvo teško poslovati profitabilno.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...