Licenca za supu u jestivoj ambalaži
Jednog užurbanog dana, dok je šetao ulicama Kijeva, Kirilo Puzenko je razmišljao kako bi bilo dobro da može da pojede supu, a da ne mora da sedne u restoran. Iz te želje, u trenutku se rodila i ideja o konceptu „supe za poneti“. Za razliku od uobičajene prakse, on nije želeo da se supa pakuje u plastične ambalaže ili slična neekološka pakovanja. Dosetio se da bi bilo dobro supu posluživati u nekoj praktičnoj ambalaži koja bi ujedno bila i jestiva. Sa prijateljem Olegom Gerasimovim osmislio je da to, praktično, bude hrskavi hleb u obliku čaše, koji bi mogao da se konzumira zajedno sa supom. Jedna porcija tako servirane supe u jestivoj čaši teži oko 400 grama i predstavlja pravi, zdravi obrok. A pošto se supe prave isključivo od povrća – bez mesa i jaja – one su i odlična opcija za potrošače koji uživaju u vegetarijanskim i veganskim obrocima.
Koncept je zaživeo 2014. u Kijevu. Poigrali su se rečima pa sam naziv franšiznog sistema, Soup Culture, asocira i na neku vrstu posebne „supkulture“. – Nije bilo jednostavno doći do finalnog proizvoda, jer je bilo potrebno vreme da se naprave mašine za proizvodnju jestive čaše. Nekoliko naših prijatelja je osmislilo mašinu, ali nam je bilo teško da nađemo proizvođača koji bi nam napravio samo jedan prototip, budući da za više nismo imali novca. Danas se naše mašine proizvode u Poljskoj, i to za celu franšiznu mrežu – objašnjava Gerasimov.
Naime, prvu internacionalnu franšizu prodali su 2016, upravo za tržište Poljske, kada je i potpisan ugovor o master franšizi. Poljski primaoci master franšize postali su i partneri za proizvodnju mašina.
Iako je osnovni proizvod u Soup Culture-u supa, Gerasimov kaže da primaoci franšize imaju dozvolu da dodaju još neke proizvode kako bi uvećali svoje prihode. – Postoje različite lokacije. Neke su izuzetno male i nemaju mogućnost da prave ništa drugo osim supe, ali postoje i mesta sa mestima za sedenje koja u svojoj ponudi imaju i druge proizvode kako bi se ostvario veći promet – objašnjava Gerasimov.
Lokal može da ima najmanje 20 kvadratnih metara, sa prostorom za pripremu supe odmah iza pulta. – Pravljenje supe nije toliko komplikovano, zato i nije nužno potrebna velika kuhinja – objašnjava Gerasimov.
Ipak, u njihovoj mreži ima i velikih lokala sa potpuno odvojenom kuhinjom.
Soup Culture danas posluje u sedam zemalja putem franšiznog modela poslovanja: Ukrajini, Belorusiji, Poljskoj, Slovačkoj, Češkoj, Austriji, Gruziji i Rusiji i imaju više od 20 franšiznih jedinica. Nekoliko franšiznih jedinica su u procesu otvaranja, poput onih u Švedskoj, Norveškoj, Irskoj.
– Zanimljivo je da 80 odsto naših primalaca franšize nije imalo nikakav biznis pre nego što su uzeli našu franšizu. Samo primalac u Švedskoj ima iskustva u poslu sa hranom. Sve to prevazilazimo obukom – objašnjava Gerasimov i dodaje da primaoci na raspolaganju imaju i oko 40 jedinstvenih recepata za supe.
Za pokretanje ovog gastro koncepta potrebno je oko 25.000 evra – taj iznos pokriva sve troškove uređenja i opremanja prostora, kao i trošak za franšiznu licencu. Praksa pokazuje da je Soup Culture najbolje otvoriti na prometnim i turistički atraktivnim lokacijama, ali su poželjne i lokacije u blizini fakulteta, studentskih domova, poslovnih kompleksa...
Davaoci franšize prednost daju otvaranju samostalnih franšiznih jedinica, pre nego franšiznim kornerima u okviru postojećih ugostiteljskih objekata. Kada se, međutim, ukažu specifične prilike, u smislu saradnje sa potencijalno velikim partnerima koji već imaju razvijenu ugostiteljsku mrežu, spremni su i za takav vid pregovora.
Za inostrana tržišta radije potpisuju ugovore o master franšizi, ali nisu isključivi. – Trenutno je u tom pogledu različita situacija, sve zavisi od zemlje do zemlje. Svakako da nam je lakše da nađemo master partnera koji bi zatim upravljao lokalnim tržištem i širio mrežu, budući da smo mi mali tim – kaže Oleg Gerasimov i dodaje da su zainteresovani za širenje u svim zemljama jer misli da ne postoji tržište koje ne bi prihvatilo njihov proizvod.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...