U proteklih 15 godina, logo kompanije Fornetti "ponelo je" skoro 10.000 pekara u 25 zemalja širom sveta.
Petak
01.02.2013.
Pod brendom Fornetti se više ne prodaju peciva u Srbiji. Mađarski proizvođač ipak ne isključuje mogućnost da u doglednoj budućnosti ponovo uspostavi mrežu Fornetti pekara.
 

Subotička kompanija Fornetti Mini Peciva d.o.o. je do 2012. bila nosilac master mađarske franšize Fornetti za tržište Srbije i ostalih zemalja ovog regiona. Kada je odlučila da se osamostali, promenili su ime kompanije i nastavili poslovanje pod sopstvenim brendom Mini Pani. Kompanija je zadržala postojeće partnere, sa kojima je sarađivala i dok su radili pod brendom Fornetti. Kako naglašava Kornelija Šild, rukovodilac direkcije prodaje i marketinga u kompaniji Mini pani, uslovi ugovora sa starim partnerima se, u suštini, nisu menjali. -- Jedino se promenilo ime kompanije sa kojom sarađuju -- zaključuje Šild.

Nakon ovih strateških promena, mađarska kompanija Fornetti, s druge strane, nije odustala od mogućnosti da ponovo izgradi mrežu franšiznih jedinica u Srbiji, ali će to ostaviti za neku doglednu budućnost, objavljeno je na portalu Franchising.hu.

Dr Mikloš Šut, rukovodilac u direkciji za startegiju i razvoj komapnije Fornetti, potvrdio je da je posle deset godina saradnje sa primaocem master franšize u Srbiji partnerstvo okončano raskidom ugovora. -- Možemo reći da smo ovim promenama, i mi i naš doskorašnji partner, u isto vreme i izgubili i dobili. Primalac master franšize je izgubio razvojnu i marketinšku podršku, što će od sada morati sam da sprovodi i finansira. Olakšanje je, naravno, to što više neće morati da plaća franšizne naknade. Mi smo, pak, izgubili franšiznu mrežu u Srbiji, ali nam to, s druge strane, daje mogućnost da izgradimo novu, s novim partnerom i primaocem master franšize. Po našem iskustvu, to može da se postigne za nekoliko godina -- objašnjava Šut.

Rukovodioci kompanije Mini pani u promenama okolnosti vide svoju šansu za uspeh, jer će od sada sami kreirati ponudu proizvoda i marketinške strategije za privlačenje partnera i klijenata. -- Od februara planiramo da plasiramo nove proizvode na tržište, što nam omogućava najmodernija tehnologija proizvodnje -- dodaje Kornelija Šild.

Promene su se desile i na tržištima Crne Gore, Makedonije i Bosne i Hercegovine. Novi brend Mini pani osvanuo je na oko 350 maloprodajnih mesta u Srbiji i 150 u Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini.

Slična situacija se desila i u Hrvatskoj, gde je u decembru 2010. kompanija Fornetti raskinula ugovor sa kompanijom Fornetti Pannon, dotadašnjim vlasnikom master franšize za teritoriju zapadne Mađarske i Hrvatske. Logo kompanije Fornetti u Hrvatskoj je postepeno zamenjen novim brendom.