Ostaviti testo da naraste...

Subotička kompanija Fornetti Mini Peciva d.o.o. je do 2012. bila nosilac master mađarske franšize Fornetti za tržište Srbije i ostalih zemalja ovog regiona. Kada je odlučila da se osamostali, promenili su ime kompanije i nastavili poslovanje pod sopstvenim brendom Mini Pani. Kompanija je zadržala postojeće partnere, sa kojima je sarađivala i dok su radili pod brendom Fornetti. Kako naglašava Kornelija Šild, rukovodilac direkcije prodaje i marketinga u kompaniji Mini pani, uslovi ugovora sa starim partnerima se, u suštini, nisu menjali. -- Jedino se promenilo ime kompanije sa kojom sarađuju -- zaključuje Šild.
Nakon ovih strateških promena, mađarska kompanija Fornetti, s druge strane, nije odustala od mogućnosti da ponovo izgradi mrežu franšiznih jedinica u Srbiji, ali će to ostaviti za neku doglednu budućnost, objavljeno je na portalu Franchising.hu.
Dr Mikloš Šut, rukovodilac u direkciji za startegiju i razvoj komapnije Fornetti, potvrdio je da je posle deset godina saradnje sa primaocem master franšize u Srbiji partnerstvo okončano raskidom ugovora. -- Možemo reći da smo ovim promenama, i mi i naš doskorašnji partner, u isto vreme i izgubili i dobili. Primalac master franšize je izgubio razvojnu i marketinšku podršku, što će od sada morati sam da sprovodi i finansira. Olakšanje je, naravno, to što više neće morati da plaća franšizne naknade. Mi smo, pak, izgubili franšiznu mrežu u Srbiji, ali nam to, s druge strane, daje mogućnost da izgradimo novu, s novim partnerom i primaocem master franšize. Po našem iskustvu, to može da se postigne za nekoliko godina -- objašnjava Šut.
Rukovodioci kompanije Mini pani u promenama okolnosti vide svoju šansu za uspeh, jer će od sada sami kreirati ponudu proizvoda i marketinške strategije za privlačenje partnera i klijenata. -- Od februara planiramo da plasiramo nove proizvode na tržište, što nam omogućava najmodernija tehnologija proizvodnje -- dodaje Kornelija Šild.
Promene su se desile i na tržištima Crne Gore, Makedonije i Bosne i Hercegovine. Novi brend Mini pani osvanuo je na oko 350 maloprodajnih mesta u Srbiji i 150 u Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini.
Slična situacija se desila i u Hrvatskoj, gde je u decembru 2010. kompanija Fornetti raskinula ugovor sa kompanijom Fornetti Pannon, dotadašnjim vlasnikom master franšize za teritoriju zapadne Mađarske i Hrvatske. Logo kompanije Fornetti u Hrvatskoj je postepeno zamenjen novim brendom.
POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...