Nove perionice na franšiznoj mapi
Ivan Kukuljan je novi primalac LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj – samouslužnu perionicu veša otvorio je u gradiću nadomak Rijeke, u Kastavu. Njegova supruga, koja će takođe biti uključena u posao, dugo je radila u turizmu te odatle i potiče ideja o pokretanju samouslužne perionice, kaže Kukuljan. Šansu za razvoj biznisa vide u rastu potražnje za ovakvom vrstom usluge i boljim uslovima na tržištu. – Kastav je u velikoj ekspanziji, kako ekonomski, tako i po pitanju samog stanovništva. Takva situacija povlači za sobom i veću potrebu za samouslužnim i uslužnim perionicama – kaže Kukuljan.
LG Laundry Lounge im je, kako kaže, bio zanimljiv kao brend, budući da je reč o poznatoj robnoj marki za tehničke uređaje. – Snaga brenda je važna zbog marketinških aktivnosti. Otvoreni smo i za mogućnosti daljeg širenja mreže i otvaranje novih lokacija – kaže on i dodaje da im je u ovom trenutku najvažnije zadovoljstvo klijenata.
U kompaniji Bijeli svijet (Bright World), koja je zadužena za širenje koncepta i davanje LG Laundry Lounge franšize u zemljama Istočne Evrope, kažu da broj klijenata samouslužnih perionica raste u Evropi te da ljudi ne nose veš u perionicu samo zbog pukog pranja, već i zbog toga što su ekološki osvešćeni. Naime, u mašinama u perionicama se lako mogu oprati daleko veće količine garderobe nego u običnoj mašini, što znači da se koristi manje hemije, vode, struje... – Rekli bismo da se ne radi samo o običnoj usluzi, već kompletnom iskustvu koje potrošači imaju u našim perionicama – kažu u kompaniji Bijeli svijet (Bright World).
Prema njihovim rečima, LG Laundry Lounge može biti idealan dodatni posao – reč je o biznisu koji ne traži mnogo angažmana te gde je korišćenje mašina automatizovano. Same perionice su uređene kao prijatna mesta u kojima se ljudi mogu poslužiti kafom, koristiti internet ili gledati televizuju.
Osim u Hrvatskoj, LG Laundry Lounge posluje i u Srbiji i Crnoj Gori, kada je region u pitanju. Koncept izvorno potiče iz Njujorka, gde je i otvorena prva franšizna LG perionica.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.