Nove perionice na franšiznoj mapi

Ivan Kukuljan je novi primalac LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj – samouslužnu perionicu veša otvorio je u gradiću nadomak Rijeke, u Kastavu. Njegova supruga, koja će takođe biti uključena u posao, dugo je radila u turizmu te odatle i potiče ideja o pokretanju samouslužne perionice, kaže Kukuljan. Šansu za razvoj biznisa vide u rastu potražnje za ovakvom vrstom usluge i boljim uslovima na tržištu. – Kastav je u velikoj ekspanziji, kako ekonomski, tako i po pitanju samog stanovništva. Takva situacija povlači za sobom i veću potrebu za samouslužnim i uslužnim perionicama – kaže Kukuljan.
LG Laundry Lounge im je, kako kaže, bio zanimljiv kao brend, budući da je reč o poznatoj robnoj marki za tehničke uređaje. – Snaga brenda je važna zbog marketinških aktivnosti. Otvoreni smo i za mogućnosti daljeg širenja mreže i otvaranje novih lokacija – kaže on i dodaje da im je u ovom trenutku najvažnije zadovoljstvo klijenata.
U kompaniji Bijeli svijet (Bright World), koja je zadužena za širenje koncepta i davanje LG Laundry Lounge franšize u zemljama Istočne Evrope, kažu da broj klijenata samouslužnih perionica raste u Evropi te da ljudi ne nose veš u perionicu samo zbog pukog pranja, već i zbog toga što su ekološki osvešćeni. Naime, u mašinama u perionicama se lako mogu oprati daleko veće količine garderobe nego u običnoj mašini, što znači da se koristi manje hemije, vode, struje... – Rekli bismo da se ne radi samo o običnoj usluzi, već kompletnom iskustvu koje potrošači imaju u našim perionicama – kažu u kompaniji Bijeli svijet (Bright World).
Prema njihovim rečima, LG Laundry Lounge može biti idealan dodatni posao – reč je o biznisu koji ne traži mnogo angažmana te gde je korišćenje mašina automatizovano. Same perionice su uređene kao prijatna mesta u kojima se ljudi mogu poslužiti kafom, koristiti internet ili gledati televizuju.
Osim u Hrvatskoj, LG Laundry Lounge posluje i u Srbiji i Crnoj Gori, kada je region u pitanju. Koncept izvorno potiče iz Njujorka, gde je i otvorena prva franšizna LG perionica.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.