Nove perionice na franšiznoj mapi

Ivan Kukuljan je novi primalac LG Laundry Lounge franšize u Hrvatskoj – samouslužnu perionicu veša otvorio je u gradiću nadomak Rijeke, u Kastavu. Njegova supruga, koja će takođe biti uključena u posao, dugo je radila u turizmu te odatle i potiče ideja o pokretanju samouslužne perionice, kaže Kukuljan. Šansu za razvoj biznisa vide u rastu potražnje za ovakvom vrstom usluge i boljim uslovima na tržištu. – Kastav je u velikoj ekspanziji, kako ekonomski, tako i po pitanju samog stanovništva. Takva situacija povlači za sobom i veću potrebu za samouslužnim i uslužnim perionicama – kaže Kukuljan.
LG Laundry Lounge im je, kako kaže, bio zanimljiv kao brend, budući da je reč o poznatoj robnoj marki za tehničke uređaje. – Snaga brenda je važna zbog marketinških aktivnosti. Otvoreni smo i za mogućnosti daljeg širenja mreže i otvaranje novih lokacija – kaže on i dodaje da im je u ovom trenutku najvažnije zadovoljstvo klijenata.
U kompaniji Bijeli svijet (Bright World), koja je zadužena za širenje koncepta i davanje LG Laundry Lounge franšize u zemljama Istočne Evrope, kažu da broj klijenata samouslužnih perionica raste u Evropi te da ljudi ne nose veš u perionicu samo zbog pukog pranja, već i zbog toga što su ekološki osvešćeni. Naime, u mašinama u perionicama se lako mogu oprati daleko veće količine garderobe nego u običnoj mašini, što znači da se koristi manje hemije, vode, struje... – Rekli bismo da se ne radi samo o običnoj usluzi, već kompletnom iskustvu koje potrošači imaju u našim perionicama – kažu u kompaniji Bijeli svijet (Bright World).
Prema njihovim rečima, LG Laundry Lounge može biti idealan dodatni posao – reč je o biznisu koji ne traži mnogo angažmana te gde je korišćenje mašina automatizovano. Same perionice su uređene kao prijatna mesta u kojima se ljudi mogu poslužiti kafom, koristiti internet ili gledati televizuju.
Osim u Hrvatskoj, LG Laundry Lounge posluje i u Srbiji i Crnoj Gori, kada je region u pitanju. Koncept izvorno potiče iz Njujorka, gde je i otvorena prva franšizna LG perionica.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.