Jačamo gde smo najjači

McDonald's u Srbiji trenutno ima 17 restorana, ali je u planu da se u narednim godinama taj broj značajno uveća. Ove godine, prema rečima Tomaša Rogača, direktora Nicefoods restorani, fokus će biti na većim gradovima - Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Objasnite nam kako za teritoriju Srbije funkcioniše franšizni sistem McDonald's-a. Kompanija Nicefoods restorani je vlasnik master franšize za srpsko tržište. Jesu li svi postojeći restorani isključivo u vlasništvu Nicefoods-a?
Kompanija Nicefoods restorani je vlasnik takozvane DL ili development license za McDonald’s u Srbiji i kao takva vlasnik je svih McDonald’s restorana u Srbiji. „Razvojna licenca“ znači da imamo ekskluzivno pravo za razvijanje McDonald’s brenda na teritoriji Srbije, što podrazumeva i pronalaženje novih lokacija i otvaranje novih restorana na ovoj teritoriji.
Da li postoji ideja da se sistem širi sa više single-unit franšiza?
Kako smo već naveli, kao vlasnici DL-a, mi smo jedini vlasnici franšize za srpsko tržište.
Da li se poslovanje McDonald’s–a u Srbiji promenilo tokom krize? Da li su se promenile navike potrošača?
Kriza je primetna u poslovanju, kako u restoranima u Srbiji, tako i u restoranima u Evropi. Iako nismo deo Evorpske unije, kriza koja se oseća na tržištu Evropske unije oseća se i u Srbiji. U Srbiji se kriza manifestovala smanjenjem investicija i povećanjem nezaposlenosti. Zato smo se u poslovanju fokusirali na „vrednost“ (value) ponude i pokušali da našim gostima ponudimo pristupačne cene i dobro poznat kvalitet.
Klima za razvijanje biznisa nije loša, ali moram da istakem da postoji dosta zakonskih i proceduralnih problema koji usporavaju naše planove i razvijanje biznisa.
Možete li da uporedite poslovanje u Beogradu sa radom restorana u nekim drugim mestima, posebno u Velikoj Plani na auto-putu?
Beograd je jedini grad koji ima više restorana (ukupno 12) i kao takav predstavlja tržište za sebe. Naša iskustva pokazuju da je kriza još izraženija u manjim gradovima, tako da smo poslovnu strategiju za budući period prevashodno usmerili na razvoj u većim gradovima. Velika Plana je specifičan restoran jer je to jedini restoran koji se nalazi na auto-putu, i samim tim se može svrstati u kategoriju sezonskih restorana.
Ukoliko imate rezultate za tržišta regiona možete li da ih uporedite sa tržištem Srbije? Da li su navike potrošača iste?
Navike potrošača u regionu se razlikuju u ekonomskom i kulturološkom smislu, ali što se rezultata poslovanja tiče, možemo reći da su slični.
Da li je franšizni koncept isti u svim zemljama regiona (da li je svugde samo jedna kompanija nosilac franšize i postoje li singl-unit franšize)?
Koncepti poslovanja se razlikuju od države do države u regionu. Koncept „razvojne licenece“, koji je implementiran u Srbiji, isti je kao, na primer, u Hrvatskoj, BiH ili Makedoniji.

Ove godine McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja na srpskom tržištu. Možete li nam reći šta spada u konkretne kratkoročne planove? Da li ćete nastaviti da se širite i u manjim mestima?
Veoma smo ponosni na činjenicu da u Srbiji poslujemo već 25 godina. Ove godine fokus će biti na razvoju tržišta, pre svega u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, ali će to, naravno, biti uslovljeno razvojem ekonomske situacije u Srbiji.
Da li će McCafe u Srbiji biti odvojen od McDonald's-a, budući da je u Sjedinjenim Američkim Državama taj brend već registrovan kao zaseban?
Mi verujemo u uspeh McCafe-a kao ekstenzije brenda McDonald's i smatramo da koncept McCafe-a postiže uspeh samo ukoliko nastupi kao jedinstveni deo McDonald’s restorana.Koliko ima prostora za domaće preduzetnike u sistemima nabavke?
Kompanija McDonald’s se opredeljuje za domaće proizvođače kada god je to moguće, pod uslovom da oni mogu da rade odgovorno i obezbede standardni kvalitet, higijenske uslove, kao i da imaju konkurentan proizvod. Za ovih 25 godina poslovanja u Srbiji, izgradili smo mrežu domaćih snabdevača sa kojima uspešno sarađujemo, i među kojima su OSI, Desing, Salat centar, Žitoban.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...