Ispeci „po nišlijski“

Miodrag Janković, direktor komercijale u kompaniji Pekara Branković, kaže da im je cilj da godišnje otvaraju dve franšizne pekare i isto toliko pekara u sopstvenom vlasništvu. – Mislimo da takvi planovi nisu neostvarivi, budući da imamo dovoljno iskustva u poslu kojim se bavimo – kaže Janković.
Istorijat Pekare Branković seže do 19. veka, tačnije do 1885. Te godine je Todor Branković otvorio pekaru i mehanu u prizemlju svoje porodične kuće. Porodično imanje se nalazilo preko puta sadašnje centralne autobuske stanice u Nišu. Danas je tu smešteno sedište kompanije. Osnivač pekare Todor Branković pradeda je sadašnjeg vlasnika i generalnog direktora kompanije Branka Brankovića.
Posle skoro vek i po procenili su da je došlo vreme i za franšizno širenje. Trenutno u mreži imaju dve franšizne pekare. Širenje mreže je, međutim, ograničeno na područje grada Niša. Miodrag Janković objašnjava da primaoci franšize od njih naručuju robu, tako da nisu u mogućnosti da proizvode dostavljaju na udaljene lokacije. – Mnogo zahteva za franšizom smo dobili iz Beograda, Prokuplja, Leskovca i drugih gradova, ali se poslovanje u udaljenim gradovima ne uklapa u našu poslovnu strategiju. Primaoci naše franšize moraju da sve proizvode, gotove i smrznute, naručuju iz naše proizvodnje - naglašava Janković.
- Transportni troškovi su preveliki da bismo robu dostavljali na udaljene lokacije. Pored toga, kada su lokali u blizini, u jednom danu možemo da dopunjavamo asortiman po nekoliko puta, a rok za isporuku robe je tri sata. Udaljene franšize je teško i kontrolisati, a naš uslov je da primalac franšize dopusti da objekat i način rada kontrolišu ljudi koje mi zadužimo za taj posao – objašnjava Janković.

On kaže da nisu razmišljali da recepturu i način pripremanja peciva uvrste u franšizni paket, čime bi dobili mogućnost da se prošire dalje od Niša. – Naš poslovni model podrazumeva da primaoce franšize mi snabdevamo robom, a da oni mogu da nabavljaju dopunski asortiman, kao što su mleko i jogurt, od drugih dobavljača, ali i to treba da budu dobavljači od kojih mi kupujemo robu – kaže Janković.
U čemu se onda ogleda transfer znanja kod ovog franšiznog modela? Jaković objašnjava da primaoci, praktično, od njih dobijaju tehnologiju rada u maloprodaji, kao i način na koji se pripremaju smrznuti proizvodi. – Roba u franšiznim pekarama mora da bude izložena po našim upustvima. Primaoce obučavamo kako da peku smrznutu robu poput bureka i pita, kako da sortiraju, naručuju. Po otvaranju objekta, u njihovoj pekari desetak dana radi naš radnik da bi u potpunosti preneo našu metodologiju rada – objašnjava Janković.
Franšizni objekti imaju isti vizuelni identitet kao i pekare u vlasništvu same kompanije, s tim što nastupaju pod imenom Pekara Branković i prijatelji. Enterijer je, takođe, identičan. – Nakon što se pronađe adekvatna lokacija, naš dizajner i arhitekta pomažu primaocu franšize da pripremi objekat u skladu sa našim standardima. Zapravo, mi „preslikamo“ izgled naših radnji na franšizne objekte. Naše pekare imaju „evropski šmek“, jer pratimo trendove i to isto nudimo primaocima franšiza – kaže Janković.
Pored know-how-a i brendiranja objekta, Pekara Branković svojim primaocima obezbeđuje dve peći za pečenje bureka i peciva. Te peći ne prelaze u trajno vlasništvo primaoca franšize, već se daju u zajam dok traje poslovna saradnja. Ugovori nisu vremenski ograničeni, već postoji klauzula o sporazumnom raskidanju, kako kaže Janković, kada više ne postoji obostrani interes za saradnju.
Nišlija koji, eventualno, razmišlja da otvori Pekaru Branković treba da spremi od 6.000 do 7.000 evra, koliko je neophodno da se uloži u pokretanje posla, pored peći koje dobija od davaoca. Minimalna veličina lokala je 40 kvadrata. – Ne želimo da neko otvori pekaru po svaku cenu, zbog toga mu iskreno kažemo da li je neka lokacija pogodna ili ne za ovaj posao. Najbolje je kada se za franšizu odluče ljudi koji bi voleli da im to bude porodični posao, pa da bar jedan iz porodice i radi u pekari. Tada može bolje da nadgleda projekat i da mu se posveti – kaže Janković.
Investicija može da se isplati za dve do tri godine.
Pekara Branković zapošljava 215 radnika. Kompanija je dobitnik nekoliko nagrada: zlatne medalje na Međunarodnom novosadskom sajmu poljoprivrede, Saboru pekara u Pećincima, zlatne i srebrne tepsije na niškim „Burekdžijadama“.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...