Kapija do dobrog obroka

U Srbiji postoji svega nekoliko restorana na čijim se menijima dominantno nalaze japanski specijaliteti - suši, maki, supe, jakitori, terijaki. Jedan od njih je i restoran Moon. Prvi restoran pod ovim brendom otvoren je 2009. u Beogradu, u Makedonskoj ulici, a nakon njega još jedan, u Ulici Strahinjića bana. Iako većina prvo pomisli na „mesec“ kada čuje ime restorana, Moon - u stvari - na japanskom znači „kapija“ i tvorci koncepta su upravo želeli da restoran postane „prolaz“ i do specijaliteta inspirisanih japanskom gastronomijom i do atmosfere „zemlje izlazećeg sunca“.
Pavle Popov, marketing menadžer restorana, kaže da je sve više ljudi kojima japanski specijaliteti postaju omiljena hrana. To, kako kaže, dokazuje i promet u restoranu Moon koji se svake godine povećava za 50 odsto. - Suši je zdrava hrana koja odgovara novom, savremenom načinu ishrane. To je alternativa teškoj brzoj hrani, koja je takođe u velikoj meri prisutna na tržištu – kaže Popov.
Kada su kreirali brend i identitet za restoran, želeli su da se ime lako pamti, a da vizuelni identitet bude prepoznatljiv. Vremenom su izgradili poslovni sistem za koji smatraju da se lako može „preslikati“ kao franšiza u druge gradove, ali i van zemlje.
Da bi neko postao primalac Moon franšize, neophodno je da nađe dobru lokaciju za restoran. Ulazna naknada je 20.000 evra. Za taj novac, kako kaže Popov, primalac dobija know-how u pogledu lanca snabdevanja, dostave hrane, marketinga, obuke menadžera i zaposlenih u kuhinji i restoranu. Po započinjanju posla, primalac plaća i redovnu naknadu u visini od sedam odsto od mesečnog prometa. Moon se kao davalac franšize obavezuje da će za tu naknadu dva puta godišnje ažurirati meni (letnja i zimska kolekcija), jednom godišnje će organizovati redovnu obuku zaposlenih i ažurirati alate marketinga.
Vreme povraćaja uloženog novca teško je precizirati jer promet umnogome zavisi od lokacije, kao i od marketinškog učinka. Ipak, veruju da se investicija može vratiti u periodu od godinu dana do tri godine.
On kaže da tržište Beograda žele da pokriju vlastitim restoranima, a da bi primaoce franšize želeli da nađu van glavnog grada zemlje. Pored toga, želeli bi da ponude franšizu i tržištima Crne Gore, Hrvatske, Makedonije i Slovenije. - Target su nam prvenstveno balkanske zemlje, ali bismo svakako voleli da se pojavimo i u zapadnoj i istočnoj Evropi – kaže Popov.
Trenutno su u pregovorima sa jednim primaocem franšize, ali ne žele da govore o detaljima, budući da se još uvek procenjuje da li zainteresovani ima sposobnosti da valjano vodi posao i nastupa pod Moon brendom.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...