Ulazna naknada za Moon franšizu iznosi 20.000 evra, a primalac ima obavezu i da plaća redovnu naknadu od sedam odsto mesečnog prometa.
Sreda
03.04.2013.
Restoran japanske kuhinje Moon traži primaoce franšize van Beograda, a voleli bi da se kao franšiza prošire i u zemlje regiona.
 

U Srbiji postoji svega nekoliko restorana na čijim se menijima dominantno nalaze japanski specijaliteti - suši, maki, supe, jakitori, terijaki. Jedan od njih je i restoran Moon. Prvi restoran pod ovim brendom otvoren je 2009. u Beogradu, u Makedonskoj ulici, a nakon njega još jedan, u Ulici Strahinjića bana. Iako većina prvo pomisli na „mesec“ kada čuje ime restorana, Moon - u stvari - na japanskom znači „kapija“ i tvorci koncepta su upravo želeli da restoran postane „prolaz“ i do specijaliteta inspirisanih japanskom gastronomijom i do atmosfere „zemlje izlazećeg sunca“.

Pavle Popov, marketing menadžer restorana, kaže da je sve više ljudi kojima japanski specijaliteti postaju omiljena hrana. To, kako kaže, dokazuje i promet u restoranu Moon koji se svake godine povećava za 50 odsto. - Suši je zdrava hrana koja odgovara novom, savremenom načinu ishrane. To je alternativa teškoj brzoj hrani, koja je takođe u velikoj meri prisutna na tržištu – kaže Popov.

Kada su kreirali brend i identitet za restoran, želeli su da se ime lako pamti, a da vizuelni identitet bude prepoznatljiv. Vremenom su izgradili poslovni sistem za koji smatraju da se lako može „preslikati“ kao franšiza u druge gradove, ali i van zemlje.

Da bi neko postao primalac Moon franšize, neophodno je da nađe dobru lokaciju za restoran. Ulazna naknada je 20.000 evra. Za taj novac, kako kaže Popov, primalac dobija know-how u pogledu lanca snabdevanja, dostave hrane, marketinga, obuke menadžera i zaposlenih u kuhinji i restoranu. Po započinjanju posla, primalac plaća i redovnu naknadu u visini od sedam odsto od mesečnog prometa. Moon se kao davalac franšize obavezuje da će za tu naknadu dva puta godišnje ažurirati meni (letnja i zimska kolekcija), jednom godišnje će organizovati redovnu obuku zaposlenih i ažurirati alate marketinga.

Vreme povraćaja uloženog novca teško je precizirati jer promet umnogome zavisi od lokacije, kao i od marketinškog učinka. Ipak, veruju da se investicija može vratiti u periodu od godinu dana do tri godine.

On kaže da tržište Beograda žele da pokriju vlastitim restoranima, a da bi primaoce franšize želeli da nađu van glavnog grada zemlje. Pored toga, želeli bi da ponude franšizu i tržištima Crne Gore, Hrvatske, Makedonije i Slovenije. - Target su nam prvenstveno balkanske zemlje, ali bismo svakako voleli da se pojavimo i u zapadnoj i istočnoj Evropi – kaže Popov.

Trenutno su u pregovorima sa jednim primaocem franšize, ali ne žele da govore o detaljima, budući da se još uvek procenjuje da li zainteresovani ima sposobnosti da valjano vodi posao i nastupa pod Moon brendom.


Vesna Lapčić
saradnik