Čist biznis

Nosilac master franšize za Srbiju, ali i tržišta Rumunije, Slovenije i Hrvatske je kiparska kompanija Dry cleaning services. Kipaski Holding, na čijem je čelu Drosos Krisantou, zauzeo je već lidersku poziciju na rumunskom tržištu i planira da proširi biznis na ostale zemlje regiona.
Prvi lokal u Srbiji otvoren je u julu u Kalenićevoj ulici na beogradskom Vračaru, a zatim još jedan, početkom jeseni, u renoviranom tržnom centru Mercator. U Beogradu će u naredne dve godine biti otvoreno još 12 lokala, a svoju odeću u 5asec-u će nakon toga održavati i Novosađani, Nišlije i Kragujevčani. U toj kompaniji biće zaposleno najmanje 120 ljudi.
Predstavnici kompanije su se opredelili prvo za tržište Srbije zbog, kako kažu, duge tradicije održavanja tekstila i odeće hemijskim čišćenjem. Zanimljivo je da će se odluke o širenju u regionu donositi u Beogradu, najavila je Uprava kompanije.
Strategija širenja lanca radnji ove francuske kompanije podrazumeva dobre lokacije, poput prometnih ulica i velikih tržnih centara. „Matematika“ u zapadnoj Evropi pokazuje da je isplativo otvoriti jedan lokal na 10.000 stanovnika. Za Srbiju je računica nešto drugačija, pa će jedna radnja biti otvorena na 75.000 stanovnika.
Specifičnost ove kompanije je održavanje tekstila i odeće na savremen i ekološki način. Pored niza dodatnih usluga, poput krojačkih, 5asec nudi i „beauty pack“ negu i zaštitu tekstila i odeće.
Program „maxima“ podrazumeva vodeno čišćenje veoma delikatne odeće, dok je „apret" završni tretman koji odeći daje mekoću, sjaj i nanosi zaštitni sloj za sprečavanje gužvanja i zadržavanje oblika. Impregnacija, zaštita od moljaca i grinja, raznovrsna pakovanja samo su neki od postupaka posebne nege i održavanja odeće i tekstila koji su dostupni potrošačima. Metodom „starching“ se štrika posteljina primenom savremene tehnologije."White plus" je delikatno beljenje, bez klasičnih hemijskih preparata. Svi metodi koji se primenjuju u tretiranju odeće i tekstila u radnjama 5asec u skladu su sa ekološkim standardima Evropske unije. Cene osnovnih usluga su slične onima koje se nude u domaćim radnjama za hemijsko čišćenje.
Francuska kompanija, sa sedištem u Ženevi, u svojoj poslovnoj mreži ima više od dve hiljade lokala u 32 zemlje na četiri kontinenta. Sedam hiljada zaposlenih dnevno opsluži oko 120 hiljada korisnika i obradi više od 300 hiljada artikala.
Nova 5asec prodavnica se otvori svaka tri dana, a kompanija godišnje u proseku uđe na dva nova tržišta.
POGLEDAJTE ČLANKE

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.