Kako McDonald’s?
Pre skoro godinu dana, McDonald’s u Kanadi je počeo da sprovodi moglo bi se reći rizičnu, ali hrabru kampanju - pozvao je sve svoje klijente da preko društvenih mreža slobodno i otvoreno, bez ikakvih ustezanja, postave pitanja u vezi sa McDonald’s-ovim proizvodima. Kompanija se obratila jednostavnim sloganom: "Our food. Your questions." Uz ovakvu slobodu, vispreniji klijenti su iskoristili priliku da postave čak i škakljiva pitanja o kvalitetu namirnica i načinu pripreme hrane, što za sve lance tzv. restorana brze hrane - važi za slabu tačku. Da bi kampanja potpune transparentnosti bila još uverljivija, McDonald’s je dozvolio da se "zaviri iza kulisa" i snimi način na koji se, recimo, prave čuveni pomfrit ili hamburgeri. Odjek javnosti je bio iznenađujuće pozitivan.
Kompanija je, uostalom, želela da se suoči sa spekulacijama, koje su godinama kružile po internetu, i tako spreči širenje mitova, koji su često bili - i surovi i smešni. Jedan od takvih je, recimo, mit o hamburgerima koji se prave od mesa - žirafe.
Od početka kampanje (maj prošle godine) na zvanični sajt i profile na društvenim mrežama kompanije u Kanadi stiglo je više od 14.000 pitanja, a McDonald’s je uz odgovore postavljao i fotografije - ako su pitanja zahtevala "vizuelnu potvrdu", kao i video klipove, koje je na You Tube-u pregledalo više miliona ljudi. Zanimljivo je da je većina odgovora, pored osnovnog tona iskrenosti, napisana u vrlo korektnom, prijateljskom - a često i duhovitom maniru - sve u zavisnosti od tona samog pitanja.
Uspevajući da odgovori i na najprovokativnija pitanja, McDonald’s je u Kanadi uspeo i da izgradi tako željeni imidž društveno odgovorne kompanije, a sama kampanja je doživela neočekivan uspeh. U kompaniji su počeli da razmišljaju kako da kampanju sprovedu u još nekoliko zemalja sveta.
Češka i Slovačka su, recimo, prve zemlje u Evropi koje će od ove godine klijentima McDonald’s-a dati mogućnost da postavljaju ovakvu vrstu pitanja i očekuju konkretne i otvorene odgovore na njih.
McDonald’s u Češkoj, inače, ima vrlo razvijenu franšiznu mrežu i planira da u doglednoj budućnosti otvori najmanje 150 restorana širom zemlje, što je projekat koji zahteva niz dobro promišljenih poslovnih poteza i kampanja. - Verujemo da tržište Češke ima potencijala za dalji rast. Međutim, kompanija ne planira samo da povećava broj restorana, već želi i da izađe u susret svojim klijentima i uvede značajne inovacije - kaže Drahomira Jirakova, menadžerka za odnose sa javnošću kompanije McDonald’s u Češkoj. - Jedna od njih je upravo kampanja koja afirmiše politiku potpune otvorenosti i dostupnosti informacija - dodaje Jirakova.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...