Fina poslastica

Nakon što su postigli uspeh sa brendom Surf’n’Fries, Denis Polić i Andrija Čolak su osmislili još jedan interesantan brend koji polako osvaja tržište – Chill-frozen yogurt. U osmišljavanju čitavog koncepta pomogao im je Marko Grgurić, specijalista za frozen yogurt, proizvod koji je trenutno „hit“ u svetu sladoleda.
Prvi objekat pod brendom Chill frozen yogurt otvoren je pred leto 2011. u Rijeci. Već u julu iste godine otvorena je prva franšiza u Splitu. Uspeh je bio gotovo vrtoglav. Krajem 2011. potpisana je i master franšiza za tržište Slovenije.
U Hvatskoj trenutno postoje dva franšizna objekta, a u pripremi je otvaranje još tri. Andrija Čolak iz kompanije Chill-forzen yogurt kaže da trenutno najviše upita imaju iz Srbije i Bosne i Hercegovine. - Nadamo se da ćemo se franšizno proširiti u „sezonskim“ i turističkim gradovima, te možda otvorimo i prvu franšizu u BiH – kaže Čolak.
Ukupna investicija u ovu franšizu iznosi od 25.000 do 35.000 evra. Najviše, zapravo, koštaju mašine, oko 13.000 evra. U uređenje prostora treba investirati oko 10.000 evra. Ostatak odlazi na franšizne naknade. Inicijalna franšiza za područje Hrvatske je 5.000 evra, a redovna naknada iznosi pet odsto od godišnjeg prometa, ili se dogovara fiksna naknada. Ukoliko se obezbedi kreditno finansiranje mašina, onda početna ulaganja mogu biti i značajno niža.
– Nakon što primalac franšize pronađe dobru lokaciju, potpisujemo ugovor. Zatim se izrađuje idejno rešenje po kojem primalac franšize uređuje prostor. Nakon toga se naručuje oprema. Mi povezujemo primaoce sa distributerima. Pred samo otvaranje objekta edukujemo zaposlene i primaoca oko vođenja posla – objašnjava Čolak.
Ugovor se potpisuje na pet godina. Za otvaranje jednog objekta u proseku je potrebno oko dva meseca. Logistiku, kao i sirovine, obezbeđuje kompanija Konding u saradnji sa italijanskim proizvođačem Pregel.
Frozen yogurt je, kako samo ime kaže, proizvod napravljen na bazi jogurta. Ne sadrži šećere i masnoće poput klasičnog sladoleda. Iako se sastavom razlikuje od klasičnog sladoleda, po ukusu ne odstupa od njih.
Čolak kaže da tržište trenutno nije povoljno za širenje franšiza zbog nedostatka kapitala na tržištu. - Ekonomska kriza je definitivno učinila svoje, zainteresovani primaoci franšize jako teško ili uopšte ne mogu da dođu do finansiranja uz pomoć banaka, što vrlo ograničava mogućnost širenja poslovanja – ističe Čolak.
Osnovni razlog zbog kojeg bi neko trebalo da uzme ovu franšizu, prema njegovim rečima, jeste veliko iskustvo koje vlasnici imaju u poslovanju na domaćem i stranom tržištu. - Naš pristup podrazumeva stvaranje brenda po zapadnim standardima, ali koji je prilagođen ovdašnjem tržištu. Chill frozen yogurt je jako zanimljiv kao brend, jer pokreće revoluciju u svetu sladoleda u kojem se već dugo nije ništa bitnije dogodilo. Pored toga što je i vizuelno jako lepo osmišljen, brend Chill uključuje i element zdrave ishrane sa jako malo kalorija, što je na tržištu tzv. restorana sa brzom uslugom prava retkost – objašnjava Čolak.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Šesta regionalna konferencija "Rizici novog doba i održivost: let u nepoznato" biće održana 5. juna 2025.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...