„Crveni ceger“ dobija konkurenciju

Immofinanz Group, vlasnik koncepta Stop.Shop, jednog dana u budućnosti može da postane ozbiljna konkurencija poljskom konceptu šoping molova Czerwona Torebka. Za sada, međutim, u Poljskoj postoje samo tri Stop.Shop-a, a „Crvenih cegera“ ima više od 50.
Sreda
15.05.2013.
Austrijski poslovni koncept Stop.Shop planira da osvoji tržište Poljske.
 

Format otvorenog tržnog centra pod imenom Stop.Shop austrijska kompanija Immofinanz Group razvija od 2006. i do sada je koncept uspela da prenese na nekoliko tržišta Centralne Evrope. Pored Austrije, Češke, Slovačke, Mađarske i Slovenije, Stop.Shop ima tri maloprodajna parka i na tržištu Poljske.

Prvi centar u Poljskoj je otvoren 2008. u Legnjici. Na više od 7.000 kvadratnih metara Stop.Shop nudi poslovni prostor pod zakup preduzetnicima koji traže u potpunosti opremljen i logistički funkcionalan lokal za pokretanje sopstvenog posla, mahom kroz franšizu.

Radimo na pronalaženju novih lokacija, jer imamo u planu da proširimo tržište i otvorimo još pet-šest centara — kaže Eduard Zehetner, direktor Immofinanz Group-e. — Primetili smo da, u ovom trenutku, kompanije kao što je naša mnogo više zarađuju na tržištima Srednje i Istočne Evrope nego na Zapadu. Mnogi preduzetnici su prevideli činjenicu da se ova regija i dalje brže razvija i raste od Zapadne Evrope, i da je stepen zaduženosti nekih država mnogo manji — izjavio je Zehetner za portal property-magazine.eu.

Stop.Shop koncept je vrlo sličan poslovnom formatu koji na tržištu Poljske vrlo uspešno razvija Marijuš Svitalski „pod krovom“ svojih šoping centara Czerwona Torebka (Crveni ceger), o čemu smo nedavno pisali. Ovakav tip tržnog centra je namenjen prvenstveno lokalnim preduzetnicima, vlasnicima malih i srednjih preduzeća koji posluju kroz franšizu. „Crvenih cegera“ do sada ima 55, a do kraja godine planiraju da taj broj bude bar dva puta veći ( 114).

Trenutno imamo, u različitim fazama izgradnje, 29 novih objekata, a pripremamo se za pokretanje projekata na još 195 lokacija. Izgradnja i potpuno opremanje tržnog centra u proseku traje oko šest meseci — kaže Ireneuš Kažimjerček (Ireneusz Kazimierczyk), direktor kompanije Czerwona Torebka.

Ako Immofinanz Group održi svoju reč i ubrza širenje mreže, u narednim godinama se može očekivati značajna promena krajolika na komercijalnom tržištu Poljske. To se naročito odnosi na prehrambenu industriju -- manji franšizni koncepti, pod krovom ovakvih maloprodajnih parkova, svakako će moći da računaju na jaču poziciju u borbi protiv diskonta i supermarketa.

Izvor: Franchising.pl