Malta na Istoku

Alex Scicluna
Cafe Jubilee je miks francuskog kafea, italijanske tratorije i engleske pivnice. Cafe Jubilee je „holistički brend“ koji se sa svojim posetiocima povezuje preko pet čula. Cilj je da proizvede potpuni ugođaj, odnosno, da posetilac potpuno „utone“ u atmosferu kafea. Kako kaže Alex Scicluna, generalni direktor Jubilee Group of Companies, važno je istaći da ovaj kafić nije klasičan coffee shop već nešto potpuno drugačije. – Koncept, u stvari, predstavlja mediteranski način života koji pokušavamo da izvezemo u druge zemlje – kaže Scicluna. Pored toga, povraćaj uloženog novca po kvadratnom metru je bolji nego kod klasičnih lokala, jer radi u svako doba dana, nudeći dobru kombinaciju pića i hrane.
Za širenje putem franšizinga odlučili su se kada su već uspostavili mali lanac kafea na Malti. Tada su, kako kaže Scicluna, osetili da je tržište već zasićeno. To ih je navelo da razviju internacionalni franšizni koncept, što su i uradili uz pomoć jedne britanske konsultantske kompanije.
Trenutno na Malti posluju tri Cafe Jubilee-a, dok je jedan otvoren i u Mađarskoj. Lokal u Mađarskoj su otvorili da bi dokazali da koncept može da funkcioniše i van matičnog tržišta. Shvatili su da je to, jednostavno, bio dobar odgovor na već postojeći zahtev tržišta. Posle toga prirodno se rodila ideja o širenju kroz franšizu.
Franšizne partnere traže, pre svega, u istočnoevropskim zemljama, pošto veruju da na ova tržišta mogu da donesu nešto novo. Od zemalja Balkana primaoce bi voleli da pronađu u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Crnoj Gori i Albaniji. – Tek smo počeli da promovišemo naš brend, ali se pokazalo da je to težak zadatak zbog finansijske krize poslednjih godina. Inicijalna investicija u ovakav vid biznisa je prilično visoka, tako da mnogi investitori nisu spremni da rizikuju i ulažu tako veliki kapital – kaže Scicluna.
Na njihovom zvaničnom sajtu se može pronaći podatak da se investicija za ovu franšizu kreće od 150.000 do 300.000 evra. U taj iznos uključeni su ulazna naknada, potpuno opremanje lokala, početni kapital neophodan za poslovanje, obuka... Ugovor se potpisuje na sedam godina, ali postoji i mogućnost da se automatski obnovi na narednih pet godina.
Budući da su mala kompanija, veoma su fleksibilni po pitanju franšiznih naknada i drugih uslova za primaoce franšize. Više su, kako kaže Scicluna, zainteresovani da pronađu prave partnere nego da se drže rigidnih uslova. - Čak su i franšizne naknade stvar dogovora. Budući da želimo da uđemo na nova tržišta, franšizne naknade će biti veoma atraktivne za prve zainteresovane primaoce franšiza – objašnjava on.
Zbog toga što dolaze iz male zemlje, Scicluna kaže da je važno da širenje biznisa bude veoma pažljivo i sistematično ne bi li se na tom putu izbegle moguće „zamke“. Pored toga, kako ističe, statistički je dokazano da je franšizing jedan od najsigurnijih načina da biznis „preživi“, jer spaja operativnu stručnost davaoca franšize i lokalno znanje primaoca franšize.
Kompanija trenutno konsoliduje poslovanje na matičnom tržištu i tokom ove godine će nastaviti da traga za pravim partnerima u inostranstvu.
Jubilee Group of Companies je osnovan 1995. godine na Gozou, najmanjem ostrvu malteškog arhipelaga, kao što smo već pomenuli. Tokom godina postali su lideri u sektoru hrane i pića. Pre tri godine, vlada Malte ih je izabrala da predstavljaju zemlju na sajmu u Šangaju.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...