Prvi Subway restorani ove godine bi trebalo da budu otvoreni u Sloveniji i Gruziji. Takođe se planira ulazak na tržišta Ukrajine i Kazahstana.
Četvrtak
11.07.2013.
Subway planira masovnu ekspanziju u Evropi. Pored razvijenih tržišta, na kojima se konstantno i godinama povećava broj restorana, glavni rast se očekuje u zemljama srednje i istočne Evrope.
 

U sektoru restorana tzv. brze usluge Subway je, bez sumnje, jedan od najvećih i najuspešnijih franšiznih sistema na svetu. To, pre svega, potvrđuju činjenice: Subway ima više od 38.000 restorana u 99 zemalja sveta, 17 puta je u poslednje 22 godine bio proglašen najboljom franšizom (po listi uglednog časopisa Entrepreneur). Pored toga, prema podacima Agencije za istraživanje tržišta Millward Brown, Subway je povećao vrednost svog brenda za 12% u odnosu na prošlu godinu, ali neverovatnih 5798% u odnosu na prvi izvještaj ove agencije iz 2006.

Subway, jednostavno, i dalje raste.
Jedan od najboljih pokazatelja je, svakako, i tempo širenja franšizne mreže u srednjoj i istočnoj Evropi (Češka, Poljska, Rumunija, Mađarska). Oldřich Peprla, zastupnik brenda Subway u Češkoj, nedavno je za češki portal Franchising.cz govorio o strategijama razvoja kompanije u Evropi, ali naročito u srednje-istočnom regionu. Po svemu sudeći, Subway ima ambiciozne planove - da otvori što više restorana, na što više tržišta.

Šta je Subway postavio kao cilj za razvoj mreže u Evropi?

Subway želi da postane tržišni lider po broju otvorenih restorana. Na velikom broju tržišta u svetu uspeli smo da nadmašimo svoje konkurente i tako postanemo najveći brend u sektoru restorana brze hrane, i to po broju prodajnih jedinica. Shodno tome, kompanija kroji slične planove i za Evropu. Prošle godine smo u Evropi otvorili 564 novih restorana i završili godinu sa 3.750 prodajnih jedinica. Međutim, kad se uporedi broj otvorenih restorana u srednjoj i istočnoj Evropi sa brojem restorana, na primer, u Velikoj Britaniji, jasno je da nam glavni rast u ovom delu Evrope tek predstoji. Širom sveta, pak, otvorili smo 2.500 novih restorana i tako u lanac „uvezali“ više od 38.000 prodajnih mesta.

Kakvi su, konkretno, planovi za razvoj u centralnoj i istočnoj Evropi?

U srednjoj i istočnoj Evropi nas sada očekuje razvoj mreže u Sloveniji i Gruziji, gde bi prvi restorani trebalo da se otvore već ove godine. Druge zemlje u koje takođe planiramo da uđemo ove godine su i Ukrajina i Kazahstan. Naravno, usredsređeni smo na razvoj u Češkoj i druga tržišta u regionu - u Poljskoj smo otvorili više od 70 restorana, u Rumuniji, u koju smo ušli prošle godine, sada ima 14 restorana, a postepeno razvijamo mrežu i u Slovačkoj i Mađarskoj. U Rusiji je otvoreno više od 500 restorana ove godine. Verujemo da će sledeća godina za našu kompaniju biti veoma interesantna.

Po čemu se Subway razlikuje od ostalih konurentnih kompanija?

Od ostalih popularnih i uspešnih restorana brze hrane Subway se izdvaja svojim proizvodima i načinom njihove pripreme. Svaki od restorana svakodnevno peče hleb koji se koristi za pravljenje sendviča, a sami sendviči se pripremaju odmah pred mušterijama. Prodavac, tokom same pripreme, pravi sendvič u skladu sa željama kupca - više šunke, manje paradajza, više sira... I to je ono što nas izdvaja od drugih - svaki sendvič je jedinstven. Zatim, troškovi izgradnje i pokretanja Subway restorana su znatno niži nego kod ostalih koncepata, tako da možemo da udovoljimo i manjem broju mušterija i otvorimo restorane na različitim i netradicionalnim mestima za koncepte ovakve vrste, za šta naši konkurenti, u ovom trenutku, nisu spremni.

Ko spada u vašu ciljnu grupu mušterija?

Naša ciljna grupa se, naravno, ne razlikuje od mušterija koje dolaze i u ostale restorane brze hrane. To su ljudi koji za što nižu cenu žele da dobiju što veću količinu hrane, ali koji, pored toga, cene čist i uredan restoran, prijateljsku i brzu uslugu, kvalitetnu i svežu hranu.

Na osnovu intervjua sa češkog portala Franchising.cz, priredila redakcija Franchising.rs