Nepopularne naknade

McDonald's je svojim primaocima franšize u Sjedinjenim Američkim Državama povećao iznos redovne franšizne naknade, koja se izdvaja za rentu, modernizaciju, stručno osposobljavanje i softver. Nova finansijska politika nije naišla na odobravanje, naprotiv.
Primaoci franšize smatraju da povećanje naknade nije opravdano, jer ovaj posao, kako kažu, više nije tako profitabilan kao pre. Međutim, i pored pregovora, primaoci će od sada morati da izdvajaju 12% od prodaje, umesto dosadašnjih 8,5%.
Kako sami primaoci franšize primećuju, ovo bi moglo da obeshrabri nove ili potencijalne partnere, kao što će mnoge postojeće primaoce odvratiti od otvaranja novih jedinica ili renoviranja starih. Inače, gotovo 90% McDonald's-ovih restorana, u više od 14.000 američkih gradova, nalazi se u rukama primaoca franšize.
Da podsetimo, u Srbiji, kompanija Nicefoods restorani je vlasnik tzv. development license za McDonald’s i, kao takva, vlasnik je svih 17 McDonald’s-ovih restorana na ovoj teritoriji. Nicefood restorani imaju ekskluzivno pravo za razvijanje McDonald’s-ovog brenda na teritoriji Srbije, što podrazumeva pronalaženje novih lokacija i otvaranje novih restorana, ali ne i davanje pojedinačne franšize drugim pravnim licima ili kompanijama.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...